Autor |
Wiadomość |
spock22
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa Płeć:
|
|
planowanie głowicy corolla 1,4 16V |
|
mam splanowaną głowicę o 0,12 mm. aktualna wysokość mierzona 114,98 mm - 115,02 mm. Czy mam szukać sobie nowej uszczelki pod głowicę, czy niekoniecznie? Jak sądzicie? W instrukcjach serwisowych nie znalazłem info dopuszczalnej wysokości głowicy. rozumiem że dopóki zawory są schowane w gniazdach i nie trafią na tłok jest ok?
czy ktoś zna może minimalne wymiary głowicy w silniku 4zz-fe.
numer oem głowicy - 11101-0D020 bądź 11101-22060.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:19, 01 Paź 2011 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak to jest silnik benzynowy to nie występują rożne grubości uszczelek,a do zamontowania idzie zawsze nowa uszczelka.Rożne grubości uszczelek występują w silnikach Diesel,a to dlatego że w tych silnikach tłok wychodzi poza blok silnika i dlatego występują rożne grubości uszczelek.Co do planowania można planować i zakładać i będzie OK.W silnikach Diesla w instrukcji jest nie planować a się planuje i chodzą i nie ma kolizji zaworów przy mijaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:50, 01 Paź 2011 |
|
|
spock22
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa Płeć:
|
|
|
|
o dzięki za odpowiedż
a powiedz mi jeszcze, czy nie wiesz czegoś o silniku D4f 1,2 16V montowanych w twingo, kangoo i clio? tam jest podane że głowicy się nie obrabia, a ja mam ją do obróbki bo uszczelka jest rąbnięta pod głowicą, więc prawie na pewno ją trochę pogięło.
zastanawia mnie
1: czemu się nie planuje - ścięcie 0,1 - 0,2 mm robi tam jakiś problem?
2: może chodzi o zmienioną powierzchnię stopki głowicy?
3: ślusarz poradził mi dobranie uszczelki o większej grubości
podobny problem występuje ponoć w oplach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:17, 02 Paź 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Bez obaw ją szlifuj i zakładaj bo dzisiaj już występują już uszczelki bardzo cienkie, po prostu z jednej blaszki wyłożonej cienką warstwą masy.I do takiej uszczelki musisz szlifować głowicę a jak to jest 16 zaworowy to w tłokach ma wpusty na mijanie się zaworów.A jak jest silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i tam nie ma kolizji a wałek ssący jest przestawiany pod wpływem ciśnienia oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:18, 02 Paź 2011 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|