Autor |
Wiadomość |
mataszi
Nowicjusz

Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Połowa silnika v6 ma czarne zakopcone i mokre świece. |
|
Cześć
Jak w temacie trzy pierwsze świece zakopcone i mokre od benzyny (santa fe silnik V6 2,7).
A teraz od początku:
Wymieniałem świece w aucie no ale aby wymienic je to trzeba odkręcić kolektor ssący więc poodpinałem wtyczki, przewody, ściągnąłem kolektor, wymieniłem świece złożyłem wszystko i jazda... Po przejechaniu kilku km obroty zaczęły same rosnąć podczas jazdy potem opadac i tak w kółko. Na drugi dzień podczas jazdy obroty już nie falowały ale za to na ciepłym silniku auto traci moc i szarpie. Na zimnym jest ok - samochód dynamiczny i równo pracuje. Więc odkręcam z powrotem wszystko sprawdzam połączenia i jest ok, następnie okazuje się że 3 świece od szyby są czyściutkie natomiast 3 pierwsze całe zakopcone i mokre.
Co jest grane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 1:05, 29 Paź 2011 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Coś ci nie wyszło ze składaniem na jednej połówce silnika to że czarne to jeszcze by uszło ale mokre to tak jakby wcale nie paliły,coś źle połączyłeś,nie dobrana ciepłota świec.Dla spokoju załóż na próbę stare świece.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:45, 29 Paź 2011 |
|
 |
mataszi
Nowicjusz

Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wlasnie zalozylem stare swiece i nowe i bez zmian. Zastanawiam się czy sonda lambda nie padła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:31, 29 Paź 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Posprawdzaj przewody wysokiego napięcia z cewek z pierwszej cewki idzie na 1-4 cylinder z drugiej idzie na 2-5 z trzeciej idzie na 3-6,sond masz cztery dwie przed katalizatorami i dwie za.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Sob 22:01, 29 Paź 2011 |
|
 |
mataszi
Nowicjusz

Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Dzięki za odp tylko jak by to przewody to raczej na zimnym by nie paliły a na ciepłym było lepiej zresztą one są sprawne.
A jak wychwycić która to sonda ewentualnie padła ? I której zacząć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:48, 29 Paź 2011 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ja stawiam na połaczenie jesli stało sie tak po wymianie swiec.... byłby to duuzy zbieg okolicznosci jakby jeszcze sonda padła.... zobacz czy dobrze połaczyłes kable do świec jak piszze Roman
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 2:26, 30 Paź 2011 |
|
 |
mataszi
Nowicjusz

Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
dokladnie - byłby duży zbieg okoliczności gdyby akurat cos padlo podczas wymiany, a jednak przewodow z cewek nawet nie wypinalem gdyz nie bylo takiej potrzeby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 3:38, 30 Paź 2011 |
|
 |
mataszi
Nowicjusz

Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Dziś z ciekawość poszedłem zobaczyc połączenia przewodów W/N i zrobiłem fotkę proszę zobaczyć czy są podłączone dobrze,
W miejscu zielonej ramki te trzy świece są zakopcone i zalane.

Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mataszi dnia Nie 13:39, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 13:13, 30 Paź 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Na gazie też nie pracują te cylindry? sondę przed katalizatorem masz regulacyjną a za katalizatorem masz diagnostyczną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:32, 30 Paź 2011 |
|
 |
mataszi
Nowicjusz

Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
na gazie taka sama sytuacja tylko odczuwalnie gorzej dlatego na razie wyłączylem ją.
Dziwne jest to że na zimnym silniku auto chodzi pięknie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mataszi dnia Nie 13:43, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 13:37, 30 Paź 2011 |
|
 |
emiliopl
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
Roman59 napisał kolejność podłączenia o ile dobrze patrze to masz źle podłączone przewody, ale moze źle patrze obiawy podobne do czujnika położenia wału, czasem też tak bywa. sprawdź podłączenie z opisem kolegi Romana59
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:18, 31 Paź 2011 |
|
 |
mario23
Super Spec

Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Przewody raczej dobrze ciężko pomylić kolejność choćby ze względu na długość przewodu, tym bardziej jak nie były ruszane przy cewkach, a może podepnij kompa i zobacz czy coś wykaże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:04, 31 Paź 2011 |
|
 |
emiliopl
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
nie doczytałem że nie były wypinane, sorki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:22, 31 Paź 2011 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Kable WN mogły się uszkodzić podczas wypinania jak były stare, w środku tej gumy mogły odśniedzieć styki i nie będzie dobrej iskry albo wcale jej nie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:22, 01 Lis 2011 |
|
 |
|