Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Poranny rozruch T4 1.9 ABL |
|
Witam,
Zdarzyło się to po raz pierwszy latem.
Przytrzymałem go dość długo na rezerwie i mimo, że miałem jeszcze palywa na jakieś 30 km miałem problem z rozruchem następnego dnia.
Problem objawia się dość banalnie – muszę więcej kręcić zanim zapali, ale w końcu zawsze zaskakuje.
Do tej pory sytuacja pojawiła się kilkukrotnie, bo to czasem człowiek tak jedzie i jedzie na tej rezerwie, bo wie że dojedzie, a jak dojedzie to się już czasem nie chce jechać po palywo i lipa.
Kilka dni temu tak kręciłem, że mnie kontrolka ciśnienia oleju zaczęła wariować, więc przestałem, po czym po kilku kręceniach rozrusznikiem pan akumulator powiedział bleee i zasłabł
Kable sąsiada i Golf Żony postawiły busa i akumulator na koła, ale dzisiaj zdarzyło po raz pierwszy przy normalnym poziomie palywa.
Silnik zaskakuje po kilku obrotach, ale niechaj się milisekundę spóźnię z dodaniem gazu to gaśnie i mogę sobie kręcić ile fabryka dała i ni chu chu... Tym razem kilkukrotnie przekręciłem kluczyk na pozycję ON i odczekałem, aż zgaśnie kontrolka świec żarowych. Po około 8 takich operacjach zaczął zaskakiwać przy kręceniu i ostatecznie odpalił
Oczywiście nie mam ochoty spędzać pół życia na poranny rozruch i zastanawiam się gdzie szukać przyczyny???
Busa kupiłem w marcu – ma 270kkm, regularnie wymieniam olej (Castrol) i nie piłuje za bardzo silnika (z reszta nie bardzo jest czym!!). Poprzedni właściciel nie miał zielonego pojęcia o motoryzacji i miał wyje....ne na kwestie serwisu i temu podobne!!! Jestem po wymianie wszelkich pasków, przedniego zawieszenia, sprzęgła, miski olejowej... nie wspominam o drobnych regularnych tematach. Nie wymieniłem do tej pory filtru palywa...
Akumulator jest marki KUPA NAJTAŃSZA i wiem, że onego muszę wymienić.
Jakieś pomysły, sugestie???
Pozdrawiam.
Kapelan.
|
|
Nie 12:07, 08 Lis 2009 |
|
|
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
wymień filtr paliwka i zobaczysz jak nie pomoże to szukaj w przewodach paliwowych lub przy pompie paliwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:16, 08 Lis 2009 |
|
|
barte3k
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz/Kraków/Domaniewice
|
|
|
|
A może świecie żarowe trzeba wymienić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:16, 08 Lis 2009 |
|
|
turboplus+
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
swiece wymien filter. a na tym mozesz sprawdzic czy nie ma wody wnim odkrec ten plastik pod filtrem i zobacz czy czasem woda nie wyleci:) jak nie pomoze to zaluz zaworek zeby paliwo sie nie cofalo bo moze tez tak byc .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:24, 08 Lis 2009 |
|
|
ponin
FACHMAN
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
sprawdz czy do świec żar. dochodzi napięcie
kontrolka może sobie świecić a napiecia na swiecach niebedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:38, 08 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
witam
dzieki za sugestie Panowie.
przeczytalem gdzies ze swiece w tym modelu 'odpalaja sie' po sygnale z czujnika drzwi kierowcy.
wsiadlem wczoraj do busiora i poczekalem na 'pykniecie' spod deski sygnalizujace zakonczenie pracy swiec (zamiast czekac na kontrolke) po okolo 30 sekundach 'pykniecie' nastapilo i silnik zaskoczyl przy pierwszym kreceniu...
czekam na nowy filtr palywa i zobacze jak to bedzie wygladac po wymianie.
bede dawal znaki
pozdrawiam
Kapelan
|
|
Wto 16:29, 10 Lis 2009 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|