Autor |
Wiadomość |
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu |
|
Jeśli nasze auto jest wyposażone w instalacje lpg ze zbiornikiem 41l gazu w miejscu kola zapasowego a na dodatek mam koło zapasowe w bagażniku i podróżuje autem sam lub z 1 osobą sporadycznie w 3-4 osoby to czy ciśnienie 2,2 i 2,0 nie będzie zbyt niskie?
wg instrukcji 2,2 2,0 do 3 osób, 2,4 2,4 dla 5osób+bagaż lub przyczepa
Kupiłem sobie 4 nowe opony nie chce ich zniszczyć.
Czy 2,2 i 2,0 nie będzie zbyt mało? lepiej pompować o ten 0,1bara lub 0,2bara więcej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:57, 20 Lis 2010 |
|
|
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Hehehe napompuj je w/g instrukcji jezeli zobaczysz że opona słabo stoi to dopompuj, nic się nie stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:08, 20 Lis 2010 |
|
|
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
no to przy 2,2 i 2,0 opony wyglądają jak flaki a opony to 195/55/15
przeciez taki zbiornik 41l iles tam chba waży? ile? do tego jakies 32l lpg ile wazy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:42, 20 Lis 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A opona przy rozmiarze ma oznaczenie "C"?
Dmuchaj tyle żeby było dobrze ale nie tak żeby był kamień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:13, 20 Lis 2010 |
|
|
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
no wlasnie sie pytam jak mam butle 41l to ile taka butla waży?
do tego 32l lpg ile waży?
do tego mam ok 15-30l pb
i jezdzę sam lub z 1 osobą, rzadziej w 3-4 osoby
w bagazniku jest kolo zapasowe
pompuje 2,2 i 2,0 ale wydaje mi sie ze to za malo
a kiedy pompuje sie do max obciązenia? kiedy jedziemy w 5osób + bagaż? a jak jedziemy np na wakacje w 3 osoby+bagaż to takze pompujemy do max obciążenia czy normalnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:13, 20 Lis 2010 |
|
|
No_Activity
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Max. Wydaje mi sie ze 2.2 wystarczy spokojnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:24, 23 Lis 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dziwne troche pytanie ale,
Popatrz:
3 osoby to jakies 240-250 kg zakładam srednio 80kg/ osobe.
5 osób to 400kg + bagaz ok 50 kg
Czyli rożnica w masie 450 -250kg =200kg
A rożnica w ciśnieniu to tylko 0.2 bara, przy czym wiekszość manometrów do badania cisnienia w oponach ma bład pomiarowy na poziomie 0.1 bara.
teraz policzymy ile wozisz ze sobą:
Gestośc gazu w fazie ciekłej to okolo 0.52kg/litr z czego wynika ze jesli masz 32litry gazu to wazy on około 16kg, do tego butla, mniej wiecej 20 - 25kg co daje 41kg w najgorszym wypadku.
Kolejna rzecz - bezyna - jej gestosc to 0.75kg/litr czyli jesli masz nawet 30 litrów benzyny w baku to wazy ona 22.5kg.
Razem masz 63kg.
Wiec jesli przy 200kg rożnicy instrukcja podaje 0.2 bara roznicy, to na 60kg bedzie to 0.06 bara. Czyli na dobrą sprawe cos czego nie jestes w stanie dokładnie zmierzyć. No to tyle teorii i obliczeń.
Generalnie jesli masz 2.2 i wydaje Ci sie ze jest mało to pompuj 2.4. zapewniam Cie ze to niewielka rożnica i nic złego z tą oponą sie nie stanie. Mam nadzieje ze pomogłem, pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 2:20, 24 Lis 2010 |
|
|
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ale po montazu instalacji lpg auto siedzi wyraźnie nizej tz tyl a jak siądzie 1 osoba z tylu to siedzi jeszcze nizej bardzo nisko
ladownosc auto ma tylko 400kg przy cisnieniu 2,2 i 2,0 kola wygladaja jak flaki i czuc kazda dziure
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:50, 24 Lis 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jesli czuc kazda dziure to albo jeżdzisz na felgach albo masz za duze cisnienie:) Najlepiej podjedz do wulkanizatora, moze on Ci powie co z tym zrobic, bo chyba sie nie dogadamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 2:27, 25 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Dobij odpowiednie ciśnienie do opon i tak ma być a nie że ci siedzi lub stwórz odpowiednią instrukcję dla własnego samochodu i jej się trzymaj.Bo jak konstruktor opony zaleca takie ciśnienie to nie dokładaj swojej teorii.Jak masz duże ciśnienie to ci wyciera środek bieżnika jak mało to boki bieżnika.Opona jest tak skonstruowana żeby się dobrze wykładała do podłoża przy odpowiednim ciśnieniu a nie stała jak .....as.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:20, 25 Lis 2010 |
|
|
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ale nawet na forum piszą luzie ze ciśnienie standartowe zdziera opony na zewnątrz i ze jest za niskie
nierozumiem dlaczego nawet auta lżejsze o jakies 200-300kg mają wyższe ciśnienie np 2,4 i 2,4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:17, 25 Lis 2010 |
|
|
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ref
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:41, 09 Gru 2010 |
|
|
karol83
FACHMAN
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
roman59 ma racje i tego sie trzymaj, jak będzie za mało to opisywał roman i do tego ciężko sie będzie kulał i więcej palił. jak za dużo to auto będzie sie zachowywało jak piłka. zimówka jest mieka i takie jej złudzenie że mało pow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:29, 09 Gru 2010 |
|
|
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ale dlaczego do auta np ważącego 1400kg zalecają 2,2 i 2,0 a do auta ważącego 1200kg zalecają 2,4 i 2,4 przeciez opony sa te same
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:52, 09 Gru 2010 |
|
|
karol83
FACHMAN
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
konstruktor tak chciał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:30, 09 Gru 2010 |
|
|
Mason
Młotkowy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miechów
|
|
|
|
a do c 330 na tylne ma być od 0,9 - 1.2 kG/cm 2 czemu ?? bo inżynierowie tak ustalili poprzez swoje doświadczenia i wnioski,tego się czymaj, koledzy ci dobrze piszą. Nie ma co kombinować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:55, 09 Gru 2010 |
|
|
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
no ale przy 2,2 i 2,0 na oponach 195/55/15 auto wygląda jakby stalo na flakach i kazdy mi mówi dopompuj!
a co jak jade na wakacje w 3 osoby + bagaż to tez niby mam pompować 2,2 i 2,0 bo niby 5 osób+bagaż niema wiec zamiast 2,4 i 2,4 mam miec mniej mimo ze auto lezy juz na glepie a dupe ma przyklejoną do drogi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:43, 09 Gru 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Zacznijmy jeszcze raz:) Mozesz powiedziec co to za auto? Bo moze masz kola (rozmiar felg i opon) nie odpowiadajace mysli producenta samochodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:58, 09 Gru 2010 |
|
|
jan4426
Starszy młotkowy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
vw passat b5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:57, 10 Gru 2010 |
|
|
karol83
FACHMAN
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
195 Rozmiar w mm (A)
/70 % wysokości w porównaniu z szerokością (B)
R Opona radialna
15 Wielkość koła w calach (= 25.4mm) (C)
94 Maks. obciążenie według kodu
T Wskaźnik maksymalnej prędkości
DOT XXXX XXX - 512
DOT Kod pozwolenia Wydziału Transportu
512 Data produkcji: tydzień numer 51 w roku 1992
Max. load … kg Max. press. ... kPa / AT … PS
Max. load Maksymalne obciążenie w kg
Max. press.
AT PSI Maks. ciśnienie przy maksymalnym obciążeniu
Prędkość maksymalna
F G J K L M N P Q R S T H V W Y
80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 210 240 270 300
Obciążenie maksymalne
50 51 88 89 112 113 145 149 157
kg 190 195 560 580 1120 1150 2900 3250 4125
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:03, 10 Gru 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dla tego samochodu producent przewidział:
195/65R15
205/60R15
205/55R16
cisnienie w przedniej oponie 2,0- 2.2 na tyle od 2.0 do 2.8 bara.
Podaj jeszcze rok produkcji i jaki silnik tak zeby sie tylko upewnic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:58, 10 Gru 2010 |
|
|
|