Autor |
Wiadomość |
grzes1207
Podawacz kluczy
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Renault 1.5dci cisnienie oleju |
|
Nowa gowica, wal po szlifie, nowe panewki, nowa papa oleju, wakum sprawdzone, podstawa filtra oleju sprawdzona. I dalej cisnienie oleju na rozgrzanym silniku jest 0.5 bara a to zamale zeby jaka kolwiek turbina to wytrzymala. Czy ktos ma jakies pomysły??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:16, 10 Sty 2012 |
|
|
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
A pompa oleju nowa czy używana?? Jak używka to różnie może być. Stawiam na pompę oleju. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:36, 10 Sty 2012 |
|
|
grzes1207
Podawacz kluczy
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
|
|
pompa nowa orginal. dodam ze zaslepki na wale po wierceniu kanalu olejowego sa na swoim miejscu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:48, 10 Sty 2012 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
Re: Renault 1.5dci cisnienie oleju |
|
| | nowa papa oleju | a od kiedy papa robi ciśnienie? sprawdź czy kanał drożny albo coś zle złożone panewki założone dobrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:59, 10 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Koło zębate na wale do napędu pompy oleju nie ma klina sprawdź czy dobrze go założyłeś i dokręć śrubę koła pasowego.Koło zębate ma z jednej strony podtoczenie i to idzie do wału.Posprawdzaj te zabijane zaślepki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:09, 10 Sty 2012 |
|
|
grzes1207
Podawacz kluczy
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
|
|
Panewki dobrze siedza. Kolo zebate tez jest dobrze dokrecone w przeciwnym razie rozrzad by sie przestawil bo niema klinow tylko plaszczyzny. Nawet niema zabijanych zaslepek na wale tylko korki gwintowane na imbus dokrecone sa. Po odpaleniu cisnienie wskakuje na 4,5 bare ale po chwili powoli spada do 0.5-0.4 bara. Niemam juz pomysłu co do tego silnika!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:45, 10 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ciśnienie przy 805 obr - 1.2 bar a przy 3000 obr - 3.5 bar.Przy tak małym ciśnieniu zapala się jakaś kontrolka? czy tak chciałeś sprawdzić ile jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:23, 10 Sty 2012 |
|
|
grzes1207
Podawacz kluczy
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
|
|
Kontrolka oleju sie niezapala bo w tych silnikach dopiero zapala sie ponizej 0.3bara a tu spada do 0.5-0.4 mierzone nowym manometrem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:56, 11 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To już tylko zostało że źle przeszlifowany wał i gubi ciśnienie bo głowica nowa czy używka bo bardzo w tych silnikach siada wałek i głowica od strony koła rozrządu[wyciera się] pompa oleju nowa czy używka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:34, 11 Sty 2012 |
|
|
grzes1207
Podawacz kluczy
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
|
|
Glowica nowa. Szlif walu tez dobrze zrobiony napewno. Jak juz pisalem papa nowa. Cisnienie bylo cienkie przed remontem jak i po remoncie. Mam takie male podejrzenie ze blok jest gdzies pekniety na kanale olejowym i olej wali spowrotem do miski olejowej. Tylko jak to sprawdzic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:52, 11 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź dysze olejowe wkręcone w blok które chłodzą denko tłoka tam masz w nich zaworki które otwierają się przy pewnym ciśnieniu,tam może gubić ciśnienie oleju.A najwięcej ciśnienia gubi na panewkach głównych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:52, 12 Sty 2012 |
|
|
grzes1207
Podawacz kluczy
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
|
|
panewki glowne juz sprawdzalem sa w idealnym stanie. tez zastanawialem sie nad tymi dyszami sprawdze je jak najszybciej i dam znac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:45, 12 Sty 2012 |
|
|
krachu
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ŁÓDŹ Płeć:
|
|
|
|
kolego, czy możesz opisać co tam z tą renią 1.5dci, bo wydaje mi się że mam tę samą usterkę. też brakuje ciśnienia oleju na turbo, też wszystko po remoncie. Mechanik wyremontował silnik bo nie było ciśnienia oleju na turbinie i padały jedna po drugiej. Po remoncie to samo. Właściciel się poddał i sprzedał autko mnie, ja walczę. Mam pomysł puszczenia oleju bezpośrednio z czujnika przy filtrze oleju, ale znalazłem twój post i ciekaw jestem czy rozwiązałeś problem.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 1:50, 12 Lis 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | kolego, czy możesz opisać co tam z tą renią 1.5dci, bo wydaje mi się że mam tę samą usterkę. też brakuje ciśnienia oleju na turbo, też wszystko po remoncie. Mechanik wyremontował silnik bo nie było ciśnienia oleju na turbinie i padały jedna po drugiej. Po remoncie to samo. Właściciel się poddał i sprzedał autko mnie, ja walczę. Mam pomysł puszczenia oleju bezpośrednio z czujnika przy filtrze oleju, ale znalazłem twój post i ciekaw jestem czy rozwiązałeś problem.
pozdrawiam |
W śrubie co przykręcasz do bloku rurkę zasilającą olej do turbiny jest siateczka,wieść to i rozwierć i powinno pomóż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:16, 12 Lis 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
ale w 1.5 się nie spotkałem z tą siatką w fordach to owszem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:33, 13 Lis 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak to moja pomyłka w Reni wychodzi zasilanie z głowicy na samym rogu,ja zakładam czujnik zegarowy przy turbie i samochód chodzi do nagrzania się silnika i widać ciśnienie jakie jest na turbinie.Do sprawdzenia jeszcze katalizator czy nie zabity.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:47, 14 Lis 2012 |
|
|
krachu
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ŁÓDŹ Płeć:
|
|
|
|
| | Tak to moja pomyłka w Reni wychodzi zasilanie z głowicy na samym rogu,ja zakładam czujnik zegarowy przy turbie i samochód chodzi do nagrzania się silnika i widać ciśnienie jakie jest na turbinie.Do sprawdzenia jeszcze katalizator czy nie zabity. |
Panowie to jest najprawdopodobniej ta sama usterka co kolega rozpoczynający temat miał.
Nie ma ciśnienia OLEJU na turbosprężarce, wszystko wymienione i nic się nie zmieniło (mechanik od którego odkupiłem autko (scenic 2006) się poddał. Ja problem obchodzę z drugiej strony tz. daję ciśnienie na turbo bezpośrednio z czujnika oleju przy pompie, dodatkowo zakładam manometr w kabinie i wiem o co kaman w kazdej chwili. Dorabiam też zamki na panewkach i jeszcze pare innych wad fabrycznych usuwam. Ciekawi mnie tylko przyczyna dlatego pytałem autora tematu
p.s.
Roman powiedz mi co ma katalizator do ciśnienia oleju na turbosprężarce, bo się pogubiłem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krachu dnia Czw 2:26, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 2:20, 15 Lis 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ja skierowałem wszystko na zacieranie się turbosprężarki,wał szlifowany panewki dobrze założone,magistrala dobrze przedmuchana,zawór pompy oleju nie zawieszony to powinno być ok.Jakie ciśnienie ci pokazuje na manometrze? jak nie masz na turbinie to nie powinno być i na wałku rozrządu bo to ta sama magistrala co do turbiny.Może błąd jest w głowicy przy wkręcaniu tej rurki do zasilania turbiny tu by można było wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie tylko trzeba by było wykręcić turbinę.Przy zabitych katalizatorach też zacierają się turbiny od strony wydechu a czego? pomyśl.Korbowody są rwane to nie ma przy nich zamków do panewek.Musisz to opatentować że inżynierowie spieprzyli nie dając zamków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:07, 15 Lis 2012 |
|
|
krachu
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ŁÓDŹ Płeć:
|
|
|
|
| | Ja skierowałem wszystko na zacieranie się turbosprężarki,wał szlifowany panewki dobrze założone,magistrala dobrze przedmuchana,zawór pompy oleju nie zawieszony to powinno być ok.Jakie ciśnienie ci pokazuje na manometrze? jak nie masz na turbinie to nie powinno być i na wałku rozrządu bo to ta sama magistrala co do turbiny.Może błąd jest w głowicy przy wkręcaniu tej rurki do zasilania turbiny tu by można było wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie tylko trzeba by było wykręcić turbinę.Przy zabitych katalizatorach też zacierają się turbiny od strony wydechu a czego? pomyśl.Korbowody są rwane to nie ma przy nich zamków do panewek.Musisz to opatentować że inżynierowie spieprzyli nie dając zamków. |
co ma piernik do wiatraka? rwany nie rwany powinien mieć zamek, widziałem mnóstwo rwanych korbowodów, to jest pierwszy silnik jaki widziałem co nie ma zamków a prowadzę handel używkami i rozebrałem w życiu 4-5 tys autek różnych marek. ciśnienia oleju jest tyle że trochę kapie, sączy się - dla wałka rozrządu wystarczy a dla turbo to za mało. co do inżynierów to spędzają grube godziny przy stołach kreślarskich żeby zrobić tak silnik żeby się popsuł po gwarancji np. smarowanie turbiny z końca układu olejowego. co do katalizatora to myśle i nic mi nie przychodzi do głowy, dlaczego nie ma ciśnienia oleju. Na pewno jest jakiś "głupia" usterka, ale nie chce mi się jej szukać dlatego proszę autora tematu o rozwiązanie bo pewnie miał to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:34, 24 Lis 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
No widzisz widziałeś mnóstwo rwanych korbowodów które mają zamki a ten nie ma,bo rwane korbowody nie mają zamków i też na panewkach głównych.Nawet panewka górna jest szersza od dolnej.Wczoraj wyjechał z warsztatu bo był zatarty na wale na trzecim korbowodzie czop przeszlifowany korbowód zregenerowany panewka dorobiona i silnik pracuje klient zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:18, 24 Lis 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
roman ma racje nie ma zamków tam i to jest też bolączka tych silników że się obracają panewki w 1.5 to standard
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:57, 24 Lis 2012 |
|
|
krachu
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ŁÓDŹ Płeć:
|
|
|
|
| | No widzisz widziałeś mnóstwo rwanych korbowodów które mają zamki a ten nie ma,bo rwane korbowody nie mają zamków i też na panewkach głównych.Nawet panewka górna jest szersza od dolnej.Wczoraj wyjechał z warsztatu bo był zatarty na wale na trzecim korbowodzie czop przeszlifowany korbowód zregenerowany panewka dorobiona i silnik pracuje klient zadowolony. | Super, nadal nie pomogłeś, cieszysz się jak dziecko ze naprawiłeś silnik, ciekawe na jak długo. Mało silników widziałeś albo robisz tylko renówki dci - nie wiem, nie mój problem. Mój scenic ma już zamki i ma olej z czujnika z początku magistrali (kosz przeróbki 65pln). Nie pytałem się ciebie tylko kolesia który rozpoczął temat. Wpi.....sz się między wódkę a zakąskę. Potrzebuję się dowiedzieć o usterce a ty mi pleciesz 3po3 jakieś farmazony o katach. Nie wypisuj bzdur o rwanych/sranych korbach tylko odpowiedz na pytanie, jak nie wiesz to nie wiesz ok, ale nie odbiegaj od tematu. Proste pytanie "dlaczego nie ma ciśnienia oleju na turbinie (jest małe ledwo co się sączy- potrzebujesz manometru do określenia -sączy-)" . Nie ma sitek, sritek, pompa jest nowa, ciśnienie daje, zawór się nie wiesza, głowica sprawdzona, niby wszystko ok a jednak dupa. 10% samochodów trafia do mnie od niefachowych mechaników którzy są tak zapatrzeni w siebie że nie widzą prostych usterek i działają mechanicznie, drażni mnie jak ktoś się nie zastanowi tylko plecie żeby klięta naciąć i oskubać a potem zwalić na UFO. Skoro jesteś taki dobry to powiedz dlaczego nie ma ciśnienia oleju na turbo?? i nie jest to wina kata, ani zapchanej magistrali, panewki nie są zużyte, a te kraniki co pryskają na tłoki oleje też są ok, teoretycznie nie powinien gubić ciśnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 0:12, 25 Lis 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Pisałem że przez zatkany katalizator zacierają się turbiny a nie że nie ma ciśnienia oleju.Dysze olejowe do chłodzenia denka tłoka mają w sobie zaworki które puszczają dopiero przy pewnym ciśnieniu oleju.Rozebrałeś 4-5 tyś samochodów i takie masz problemy.Jak sobie nie poradzisz to zapraszam do mnie ,na pewno nie będziesz musiał później go kasować ani poprawiać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:21, 25 Lis 2012 |
|
|
krachu
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ŁÓDŹ Płeć:
|
|
|
|
| | Pisałem że przez zatkany katalizator zacierają się turbiny a nie że nie ma ciśnienia oleju.Dysze olejowe do chłodzenia denka tłoka mają w sobie zaworki które puszczają dopiero przy pewnym ciśnieniu oleju.Rozebrałeś 4-5 tyś samochodów i takie masz problemy.Jak sobie nie poradzisz to zapraszam do mnie ,na pewno nie będziesz musiał później go kasować ani poprawiać. | Dziękuję ale nie skorzystam, widzisz właśnie od takiego fachmana kupiłem auto. Naciągnął klienta na remont silnika za 3000pln i nic to nie dało, a potem powiedział że to złom i może odkupić to autko, następnie zadzwonił do mnie i za pośrednictwo przytulił jeszcze 2 klocki. Ja tam krzywdy nie mam scenic 2006 za 7500pln to nawet bez silnika warto kupić, zwłaszcza że żaden element nie malowany. Ten mechanik jednak przypomina mi ciebie, też nawalał kulą w płot, a potem się mądrował. Co do autka to już jeździ i ch.. wbijam co się popsuło, poprawiłem fabryczne wady i jest zaje**cie, a ty drogi Romanie, może kiedyś zrozumiesz że auta są robione tak żeby się psuły bo inaczej spadła by sprzedaż nowych i to co robi fabryka nie zawsze jest najlepsze. Może kiedyś jak rozbierzesz parę set aut i poznasz dokładnie jak są zbudowane to zrozumiesz rzeczy które dzisiaj przekraczają możliwości twojej wyobraźni. Ja w każdym razie pozdrawiam, życzę wszystkiego najlepszego i nie winię prostego mechanika za to że nie rozumie skomplikowanej usterki. POZDRO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:54, 28 Lis 2012 |
|
|
|