Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
SRUBY GLOWICY - RZECZYWISTA WARTOSC DOCISKU

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
SRUBY GLOWICY - RZECZYWISTA WARTOSC DOCISKU
Autor Wiadomość
metric
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post SRUBY GLOWICY - RZECZYWISTA WARTOSC DOCISKU
Witam. Zerwal mi sie gwint w bloku przez zbyt krotka srube do glowicy (w tulei prowadzacej) i nagwintowalem to na M12x1.5 i wkrecilem sruby o wytrzymalosci 12.9. Seryjnie ida M11x1.25 i 10.9. Nagwintowalem odrazu w obu tulejach prowadzacych. Ten gwint nie jest zbyt pewny no ale innego wyjscia nie mialem. Teraz mam problem z dokreceniem ich bo Seryjne sruby dokrecane z tym samym momentem ze wzgledu na mniejszy skok gwintu beda mocniej dociskach glowice niz te z wiekszym skokiem gwintu..

Czy zna ktos wzor za pomoca ktorego mozna wyliczyc rzeczywista wartosc docisku srub? Wzor powinien zawierac srednice sruby, skok gwintu, wartosc sily z jaka przykrecamy i nie wiem czy istotna jest klasa wytrzymalosci ale raczej ona nic nie ma do wartosci docisku.

I czy da sie stopnie (np 90 stopni) zamienic na Nm? Jest jakas zaleznosc? Bardzo pilna sprawa.

Zostalo mi 8 srub M11x1.25 i mam 2 sruby M12x1.5. Musze je wkrecic tak zeby dociskaly z taka sama sila. Poratuje ktos wzorem lub z jakimi wartosciami dokrecac?

Samochod to Astra F 2.0 gsi 16 V silnik C20XE


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:41, 16 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Dokręć na wyczucie i będzie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:08, 16 Wrz 2010 Zobacz profil autora
czarny14755
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
nie słyszałem żeby ktoś się wzorami sugerował w dokręcaniu śrub.
Roman ma racje..na wyczucie


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:24, 16 Wrz 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Wiesz jaki hardkorowy wzór ktoś by musiał ułozyć żeby zmienić wartość dociągnięcia dla danego kąta przy innych wymiarach gwintu? Masakra jakaś, jeżeli to jedna śruba to dokręć na rękę podobnie jak inne i będzie dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:39, 17 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin