Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Stuki przy hamowaniu |
|
WITAM !!
problem z Ford focus 2001 r. 1.8 TDI Kombi
Mam dziwne stuki przy hamowaniu podczas jazdy na biegu. Podczas hamowania na luzie stuków żadnych nie ma. Stuki przy hamowaniu na biegu są dość mocne i szybkie, na tyle że je słychać i czuć, drgania te są zwrotnie też przenoszone na pedał hamulca. Co to może być? Czyżby wina przegubu? Jeżeli tarcze by były walnięte to na zjawisko nie miałoby raczej wpływu to że jadę na biegu czy na luzie ...
czekam na sugestie i propozycje
|
|
Sob 12:16, 11 Kwi 2009 |
|
|
|
|
pagut
Młotkowy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
|
|
witam,ja bym obstawiał że coś w układzie przeniesienia napędu np:półosie,przeguby,te usterki+walnięte tarcze mogą wzmacniać efekt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:04, 11 Kwi 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Na poczatek napisz skąd dochodzi ten dzwiek?Skrzynia?Koła?.
Piszesz że czuć nawet na pedale-zwichrowana tarcza.
Zdemontuj koło i sprawdz czy klocki za bardzo nie szurają po tarczy.W ten sposób przegrzewa sie tarcza,co jest wg. mnie powodem Twojej ''usterki''.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Sob 14:21, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 13:52, 11 Kwi 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
a miałes przetaczane tarcze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:47, 11 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Dźwięk dochodzi tak spod samochodu, ciężko powiedzieć z czego dokładnie, charakteryzuje się szybkimi stukami w równych odstępach czasu i tylko wtedy jak hamuję jadąc na biegu, hamowanie na luzie jest - ok. Tarcz nie miałem przetaczanych.
|
|
Sob 16:27, 11 Kwi 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Jeżeli na biegu to chyba jednak nalezy sprawdzić przeguby.Koncowki drazkow tez bym sprawdził.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:00, 11 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Okazuje się, że przy hamowaniu na luzie objaw jest taki sam jak przy hamowaniu na biegu, tyle że na luzie przy większej prędkości. Wychodzi na to, że najbardziej prawdopodobne będzie że tarcze są zwichrowane. Czytałem też gdzieś na forum, bo ktoś miał podobny problem i po wymianie tarcz i klocków objawy wróciły. Na koniec końców po kilkukrotnej wymianie tarcz okazało się, że problem tkwił w piaście, która była krzywa i deformowała tarcze. Jak zatem sprawdzić czy piasta jest krzywa? Jakie są jeszcze inne przyczyny które powodują zwichrowanie tarczy?
|
|
Wto 19:34, 14 Kwi 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Klocki które za bardzo ''szurają'' po tarczy.To też moze byc przyczyna zwichrowań.I najczęsciej to właśnie to.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:00, 14 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
przyczyna moze być również to że po dłuzszym chamowaniu gdy tarcza się zgrzeje wjezdzamy w wodę [to najczęstsza przyczyna]nagłe ochłodzenie rozgrzanych tarcz robi swoje.
|
|
Wto 21:55, 14 Kwi 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
a jak chcesz piaste sprawdzić to zmierz bicie czujnikiem zegarowym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:43, 15 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Wymieniłem tarcze z przodu + klocki hamulcowe i nadal to samo
pojechałem na stację diagnostyczną znaleźć usterkę - i nic nie znaleźli, nie mają pojęcia co jest grane. Zacząłem dzwonić po starych kumplach, którzy się znają na mechanice. Sugestia znajomego:
- walnięty ABS - ale wtedy oprócz stuków byłby dźwięk ....
- bębny z tyłu .....
Czy ot mogą być bębny z tyłu? Co sądzicie?
|
|
Czw 17:36, 23 Kwi 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Witaj.Najlepiej jak sciągniesz beben i zobaczysz co jest grane.Moze uda Ci sie coś ustalić...Co do abs-u hmmm,czujniki?Nie sądze.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Czw 21:12, 23 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 20:52, 23 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
napisałeś że stuki sa tylko przy chamowaniu na biegu, podejrzewam ze coś z układem napedowym, byc może przegłuby wewnętrzne.
|
|
Pią 11:51, 24 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Byłem dzisiaj w "centrum hamulców" i jeden z panów mechaników przejechał się samochodem. Uważa, że na 100% to nie ma nic wspólnego z tylnymi hamulcami. Zajrzeli w przód, niestety tez nic nie ustalili. Jak nie wiedziałem tak dalej nie wiem co jest grane. Nadmieniam, że w moim modelu tarcze nie są przykręcane, a jedynie dociskane przez koło. Czy przyczyną może być to, że przed założeniem nie wyczyściłem podłoża pod tarcze?
Pagut, napisałeś, że może coś w układzie przeniesienia napędu (przegub wewnętrzny). Czy takie rzeczy nie wyszły by na stacji diagnostycznej? Sam już nie wiem co o tym sądzić i coraz więcej ludzi nie wie c jest grane...
|
|
Wto 17:34, 28 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Najciekawsze, że czasami już przy 40-50 km/h słychać stuki a czasami nie. Przy większych prędkościach stuki zawsze. Bywa też tak, że jak zaczynam hamować i jak zwykle słychać stuki i pulsuje pedał hamulca, wtedy puszczam pedał hamulca i naciskam go jeszcze raz. Czasami przy 2-gim wciśnięciu stuków nie ma. Oczywiście przy kolejnym hamowaniu wszystko wszystko od nowa:(
|
|
Wto 18:07, 28 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Tu znalazłem ciekawy przypadek:
[link widoczny dla zalogowanych]
i mimo iż stuki słychać z przodu to przyczyną był tył. Tu przyczyna były tarcze, ja mam w tyłu bębny. Nawet chciałem tam zajrzeć, ale "spec" od hamulców uparcie twierdzi, że nie ma szans, żeby to było coś z tyłu bo słyszy wyraźnie, że przód.. zgłupieć można....
|
|
Wto 20:24, 28 Kwi 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
przetocz tarcze
|
|
Wto 21:11, 26 Maj 2009 |
|
|
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
przed zalozeniem nowej tarczy piasta musi byc sterylna i wyczyszczona jak nowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:27, 21 Lip 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
ja spodkałem się z podobnym przypadkiem . jak zawsze w 90% bicie na pedale chamulca i po całym samochodzie jest spowodowane przez przednie tarcze ,to mi akurat zdarzył się przypadek ze bicie było przez bebny a wrazenie podczas jazdy podobne jak z wadliwymi tarczami.
|
|
Śro 8:58, 22 Lip 2009 |
|
|
Budziniak
FACHMAN
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Wiecie co z tego co wiem jak tarcza jest krzywa to w czasie hamowania strasznie szarpie kierownica.Wydaje mi się że krzywe piasty równierz dają podobny efekt wkoncu kręcą się po wspólnej osi. Pojedz lepiej do innego mechanika niech zdejmie bębny i sprawdzi stan szczęk bębnów i cylinderków. Spróbuj sprawdzić przeguby pojedz pod wieczór na pusty parking pod marketem skręc na maxa koła i rusz. Wciskając więcej gazu będziesz szybciej jeżdził po okręgu i na bank usłyszysz rozsypujące się przeguby mi to zawsze pomaga dzwięk przypominający uderzanie młotka o młotek. A tarcze jakiej firmy ? Może chiński zamiennik jest krzywy od nowości ale sprawdz bicie tarcz , piast i bębnów zanim na cokolwiek wydasz kasę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:24, 26 Lip 2009 |
|
|
|