Autor |
Wiadomość |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
terkotanie? chrobotanie w kole na polosi |
|
Witam.
Cos niepokojacego dzieje sie z ukladem przeniesienia napedu w golfie III 1.9D
Postaram sie jasno opisac ustterke i mam nadzieje,ze ktos juz spotakal sie z taka dolegliwoscia i bedzie w stanie stwierdzic co jest tego przyczyna.
Jadac,przyspieszajac jest wszystko dobrze.
Niepokojaca pierwsza rzecz ktora zaobserwowalem to przy hamowaniu jakby prawe kolo przednie przeskakiwalo(brak abs) hamuje mocniej to tak jakby szarpalo delikatnie autem co jest odczuwalne bardziej z prawej strony.
A problem glowny i byc moz jest on powiazany z wyzej opisanym to hamujac biegami i zblizajac sie juz do minimalnych wartosci obrotowych,nie wazne na jakim biegu,tuz przed tym jak auto zacznie szarpac badz tez powiedzmy jadac bez gazy na dwojce to w prawym kole slychac chrobotanie.
dziek niesie sie jakby od podlogi pasazera czyli jakby gdzies z polosi.
Moze to przegub wewnetrzy? jakie objawy moglby on sprawiac.
Podwieszki tam chyba raczej nie ma? to dluzsza os.
Bardzo prosze o sugestie,bede wdzieczny.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:30, 20 Maj 2013 |
|
 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
pomoze ktos?
Roman59 nie unos sie honorem prosze;)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:21, 21 Maj 2013 |
|
 |
wasylek
Fachura

Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
zdejmij pólos i bedziesz wiedział.... złap za koło sprawdz luz na przegubie zew.... jesli z drugiej jest taki sam to raczej wewnetrzny,,,, ale jak rozepniesz bedziesz widział.... a co sie z romanem poszarpałes??? on to ma do was cierpliwosc.... ja juz nieraz nie odpisuje bo nie chce mi sie tak głupich rzeczy pisac jak ten przegub....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Wto 21:26, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 21:24, 21 Maj 2013 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Pozwole sobie dodac,ze diagnoza padla na przegub wewnetrzny.
Chrobotanie wystepuje tylko po nagrzaniu auta,po przejechaniu ok 40 km dopiero slychac ten odglos przy hamowaniu biegami jak wyzej napisalem i na okolo 50% obrotu kola.
Napiszcie prosze czy to juz stan agonalny przegubu czy da sie go jeszcze uratowac dokladajac mu swiezego smaru?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:08, 30 Maj 2013 |
|
 |
barteek933
Mechanior

Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
raczej wymiana na nowy. smar już nic nie pomoże. chyba że wcale go nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:39, 31 Maj 2013 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Tu wlasnie mam dylemat gdyz problem z odglosami wydobywajacymi sie z przeguby wystepuje tylko po mocnym rozgrzaniu czyli tak jakby smaru poprostu brakowalo.
gdyby byl juz przegub znacznie wyeksploatowany to to zjawisko by wystepowalo niezaleznie od nagrzania tylko non stop.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:13, 01 Cze 2013 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź olej w skrzyni biegów może przenosić się to zgrzytanie,może i być łożysko w kole właśnie po nagrzaniu go będzie słychać.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Sob 11:06, 01 Cze 2013 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Roman59 strzal w dyche z tym lozyskiem!
Dzisiaj sie troche krecilem autem i wlasnie ten dzwiek zaczal sie wydobywac podczas malych nawet juz skretow w lewo przy nieduzych predkosciach ok 50km/h z prawego kola.
takze watpliwosci juz nie mam gdzie schowal sie ten halasujacy skrzat;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:44, 02 Cze 2013 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Witam.Pozwole sobie odkopać temat.
Oczywiście robota jeszcze nie zrobiona i nie zlokalizowana 100%
Przejechalem już tak 4 tysiące i objawy nadal takie same bez pogorszenia.Jak kleknie to będę dzialal bo tak to wymienie może i 3 elementy i dopiero znajde.
Co dziś zauwazylem podczas spawania wydechu,ze tlmik drgan bądź tez masa antywibracyjna bo spotkałem się z takim określeniem jest oberwana(na dluzszej polosi)
nie jest oberwana do końca,ale już trzyma się tylko na dwóch lacznikach.
Czy może to dawac takie objawy?
polos prosta tak wizualnie i czy można całkowicie usunąć ten element?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:24, 21 Paź 2013 |
|
 |
rawracer
Fachura

Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
dzis wreszcie udalo sie znalezc czas i wjechac na kanal.
odcialem ten niby gumowy jak myslalem odwaznik z polosi,ktory okazal sie byc wazacym okolo kilograma oblanym guma odlewem ze stali.
Trzymal sie juz jedynie na jednym ostatnim kawalku gumowego lacznika.
sam pierscien mocujacy do polosi zostawilem bo trzeba by polos wyciagac aby pozbyc sie tego elementu calkowicie.
Pojezdzilem troche i objaw nie wystapil.
Tak na marginesie to tylko w oryginale to wystepuje,pominieto ten element w nowych polosiach.Czyli w zasadzie jest on zbednym obciazeniem auta....
Problem rozwiazany,dzieki za wypowiedzi i do zamkniecia.
Pozdrawiam i zycze Zdorwych,oraz Wesolych zblizajacych sie Swiat BN 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:15, 09 Gru 2013 |
|
 |
|