Autor |
Wiadomość |
Gość
|
VW GOLF 1.6 silnik AZD błąd P0170, dymi , czasem nierówno ch |
|
Chciałbym podzielic się problemem .
Kupiłem Golfa 1.6 kod silnika AZD po pękniętym rozrządzie .Przed przystąpieniem do czegokolwiek podłączyłem go i wyskoczył błąd
P0170 Fuel Trim Bank
P0342 Camshaft Position (CMP) Sensor Circuit Low Voltage
Przystąpiłem do roboty , rozebrałem , złożyłem ,zawory dotarłem, poskładałem i GIT .
Skasowałem błędy.\
ODpalam auto za pierwszym razem i chodzi.Ale dymi -dymi na biało. odniosłem wrażenie jakby za duża mieszanka paliwa była.. ..
Dymi ale wiadomo resztki oleju w tłumniku i takie tam -pomyślałem. Samochód pochodził 20 min , zgasiłem . zmieniłem filtr olej . odpaliłem ponownie rozgrzałem a auto nadal dymi .
Podłączyłem sprzęt i błąd P0170
reset- odpalam , -dymi . gasze - nie ma błędu
I tak moze na 20 prób wyskakuje ten błąd 3-4 razy a auto nadal dymi bez\ znaczenia czy zimne czy ciepłe.
Wnioskuje że za duża dawka paliwa jest jesli to P0170 tylko teraz mam dylemat gdzie tkwi przyczyna ..
Proszę o sugestie, propozycje
|
|
Wto 1:04, 16 Lut 2010 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
Dzis czyściłem przepustnicę , sprawdzałem świece jest na nich duży nagar czarnej sadzy więc to cos z paliwem ? co śądzicie ??
|
|
Wto 2:25, 16 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
P0170 16554 Rząd cylindrów 1, system pomiaru paliwa, brak działania [gdzieś jest nieszczelność]
P0342 16726 Czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik G40, za mała wartość sygnału [spróbuj go przeczyścić i może występować ten błąd na zatrzymanym silniku]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 7:28, 16 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Dzięki roman59. właśnie wracam z garazu i nic sie nie dzieje . tzn nie widać żadnych przecieków paliwa , wszystkie wężyki podcisnienia również są szczelne . juz mi ręce opadają
|
|
Wto 11:28, 16 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
A jeszcze jedno pytanie czy to miałoby sie coś do dymienia ? Dym z rury czyli kopcenie na biało z zapachem benzyny jest tak wielkie że można porównać byłoby to do swiecy dymnej ..
A czy któs posiada schemat tego silnika i oprzyrządowanie typu czujnik pomiaru zasysanego powietrza ?Ja jakotakiego przepływomierza nie posiadam . Nadmieniam że to silnik AZD
|
|
Wto 11:34, 16 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak masz jedno punktowy wtrysk to sprawdź było to już na forum;
Czujnik ciśnienia atmosferycznego.
Czujniki ciśnienia stosowane do określenia ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika oraz ciśnienia atmosferycznego. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zastępuje przepływomierz powietrza. Zadaniem czujnika jest ciągły pomiar ciśnienia zasysanego powietrza w przewodzie zbiorczym kolektora dolotowego. W związku z tym czujnik ciśnienia jest połączony przewodem elastycznym z odpowiednio dobranym miejscem w kolektorze dolotowym.
A to fotosik tego czujnika;
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale biały dym?to olej,płyn,sprawdź paliwo czy nie jest czasem z olejem napędowym,sprawdź stan oleju,benzyny jakby dużo dostawał to jest czarny dym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 16:40, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 16:04, 16 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Roman a wiesz ze ja tego nie mam u sioebie . Ty mi podesłałes foto konkretnie z tego silnika AZD ??
|
|
Wto 19:46, 16 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To jest silnik 1.6 100KM jest w VW Golf 4 1997>2000 [2003] i masz na jednopunktowym wtrysku czy na pełnym wtrysku.
Silniki AUS, AZD, ATN, BCB - 1.6 16v - 105KM przy 5700obr, 148Nm montowane od 2000 roku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 20:18, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 20:08, 16 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Mój silnik to AZD 77Kw
jest na pełnym wtrysku
|
|
Śro 4:10, 17 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To masz silnik z dwoma wałkami,odpal go niech pochodzi i odkręć kolektor wydechowy i zobaczysz czy otwory są suche czy mokre od oleju jak mokre to pierścienie i uszczelniacze na zaworach.Ale myślę że uszczelniacze wymieniłeś jak robiłeś głowicę?szczególnie na zaworach ssących.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 9:02, 17 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Witaj roman59
Niedługo w ciaze zajdę z tym samochodem . , tak wymienione sa wszystkie zawory . mierzyłem ciśnienie również na pierwszym cyl mam 8 na pozostałych 9 ale myśle że to nie jest przyczyna . już głowę trace.
|
|
Śro 14:18, 17 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zmierz ciśnienie tzw.olejowe powlewaj troszkę oleju do cylindrów obróć silnikiem i wtedy sprawdzaj ciśnienie czy ci nie podskoczy tylko gaz naciśnij do końca.I będziesz wiedział czy puszczają ci pierścienie.Wcześniej wyciąg bezpiecznik pompy paliwa to nie będzie ładować paliwo wtryskami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:41, 17 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Hej roman59
dzięki za to że zainteresowałeś sie tematem bo widzę ze nikt więcei sie nie kwapi . hi hi
I tak zrobiłem .A cisnienie niewiele sie rózniło przed próbą olejową. o ok 0.5 bara
cholera dzis sprawdzałem ponownie rozrząd .
Nasówa mi sie pytanie bo tam sonda jest 5-cio żyłowa więc układ jest jak w normalnej a niebieski 5 -ty kabel to z tego co wiem służy do zwrotnego pomiaru .
Czy ja dobrze mysle ??
może to wina sondy mimo tego że nie wyskakuje nic .
Robiłem próbę z odłaczeniem sondy i wskazywało ja jako błąd ale .nie wiem jaka zasada jest gdy sonda jest 5 żyłowa ..
|
|
Śro 22:22, 17 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tu masz schemat łączenia sondy może ci coś ponorze
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:34, 18 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
jest podłączona według schematu - poza tym porównywałem z seatem Leonem o tym samym kodzie silnika
|
|
Pią 19:38, 19 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Weź go rozgrzej dobrze niech się wentylatory włączą i zobaczysz.Zmieniałeś w nim olej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:28, 19 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Panowie rece mi opadaja .. wszystkiego próbowałem chyba . co robic ?macie sugestie jakies ?
|
|
Nie 13:45, 28 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
olej zmieniony swiece cewki podmieniałem , zawór zwrotny paliwa ,
|
|
Nie 13:48, 28 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Wałki rozrządu dobrze ustawiłeś?znaki na kołach nie są na osi kuł rozrządu;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 22:14, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 22:09, 28 Lut 2010 |
|
|
|