Autor |
Wiadomość |
Gość
|
vw T4 oslona przegubu wymiana |
|
witam.
wlasnie mi oblali przglad i musze wymienic zewn oslony przegubow (te blizej kola).
chcialbym wiedziec czy jest to do zrobienia ''domowym sposobem''
czy tez musze miac specjalistyczne narzedzia i sile tura???
musze tez wymienic sprezyny z tylu i poprawic reczny, pytania wiec
czy da sie sprezyny bez wiekszego problemu w dwojke i czy reczny ma jakas opcje ''regulacji'' zeby nie trzeba bylo wymieniac.
moj T4 to 1999 1.9 TD w UkejU znany jako 800 Special
dziekuje za cierpliwosc i pozdrawiam.
Kapelan
|
|
Wto 1:09, 23 Cze 2009 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
W T4 wymiana osłony przegłubu to bedzie dosyć trudna robota dla gościa nie mającego narzędzi. trzeba mieć duży imbus do odkręcenia śruby piasty ,a bez ściagacza możesz mieć problem ze zbiciem dolnego sfoznia.
|
|
Wto 9:46, 23 Cze 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
| | W T4 wymiana osłony przegłubu to bedzie dosyć trudna robota dla gościa nie mającego narzędzi. trzeba mieć duży imbus do odkręcenia śruby piasty ,a bez ściagacza możesz mieć problem ze zbiciem dolnego sfoznia. |
witam.
Rafal5 dzieki bardzo za szybka odpowiedz
szkoda tylko ze to nie to o chcialem slyszec:D
jakies pomysly co z hamulcem recznym i czy z tylnymi sprezynami bedzie taki sam problem jak z oslona przegubu?
dzieki wielkie
pozdrawiam
|
|
Wto 10:19, 23 Cze 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
ze sprężynami to sobie poradzisz ,nie ma bardzo dużo roboty czeba tylko trochę pomysleć ,ręczny to juz inna bajka ,dzwignia idzie wysoko czy jest nie skuteczny??
|
|
Wto 22:32, 23 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
No ale do sciągniecia sprężyn potrzebujesz specjalnego ściągacza.A tego nie ma każdy w przydomowych garażach:)
Pozdrawian.
Ps:Sorka:)W t4 nie potrzebujesz ściągacza:)
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Wto 23:01, 23 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 22:39, 23 Cze 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
witam Panowie
dzieki duze za informacje
reczny idzie wysoko - dziala, ale cwaniaki od przegladu powiedzieli ze jest ''low'', naciagnalem linke, bo na spuszczonym byla dosc luzna, teraz dzwignia nie idzie juz tak wysoko jak wczesniej
mam nadzieje ze to poprawi skutecznosc, a nie bardzo mam jak sprawdzic (poza zaciagnieciem podczas swobodnego (na luzie) zjezdzania z wzniesienia tylem, podaczas ktorego bus sie zatrzymuje)
musze miec pwnosc ze dziala tak, jak powinien, bo jak mnie znow obleja to £50 w plecy za nowy przeglad...
znacie jakes ''domowe'' sposoby sprawdzania skutecznosci?
pozdrawiam.
|
|
Śro 11:10, 24 Cze 2009 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Jezeli samochód nie zjezdza z górki postawiony przodem oraz tyłem nie zjezdza to reczny jest dobry...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Śro 11:13, 24 Cze 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Jeszcze raz dzieki
Dam znac w poniedzialek jak poszlo (chyba ze cos mi ''wyskoczy'' w tzw miedzyczasie)
Pozdrawiam
|
|
Śro 11:24, 24 Cze 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
wyciągnąłem końcówkę przegubu z koła i ściągnąłem osłonę, ale nie mogę "odczepić" tejże końcówki od reszty przegubu (wiem że w większości osobówek schodzi sama)
czy potrzebuję jakichś specjalnych narzędzi do ściągnięcia?
dzięki za pomoc i pozdrawiam
|
|
Sob 15:26, 27 Cze 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
i jeszcze jedno: czy trzeba zdejmować cały przegub, żeby zdjąć końcówkę od strony koła?
|
|
Sob 15:39, 27 Cze 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
weź poszukaj przy półosi tzn przy przegubie segerka on będzie na końcu półosi od strony przegubu tam gdzie jest smar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:50, 27 Cze 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
witam.
udalo sie!
zdjelismy caly przgub i po kilku pier... mlotkiem (fachoer narzedzie) i przecinakiem (niezastapione nerzedzie) udalo sie zdjac sworzen i dokonac wymiany oslony.
pragne tylko dodac, ze od strony pasazera <u> warto podniesc <i> wahacz, bo inaczej przegub nie przejdzie miedzy nim, a rolka pompy wspomagania.
teraz prosze o modlitwe za moj poniedzialkowy przeglad:D
dzieki i pozdrawiam
|
|
Nie 1:53, 28 Cze 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Dzieki za opisanie wszystkiego:)
Zamykam.Jak cos to pisac na PW:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:18, 28 Cze 2009 |
|
|
|