Autor |
Wiadomość |
M@jster
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przyszowa Płeć:
|
|
wymiana uszczelki pod glowica peugeot 206 |
|
Witam.zamierzam wymienic uszczelke w peugeocie 206 1.4 8v.Na co trzeba uważać i zwracać uwage przy takiej robocie przy glowicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:51, 29 Lut 2012 |
|
|
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Na to żeby wymienić uszczelki kolektora ssącego, wydechowego, głowicy i pokrywy zaworów, śruby głowicy, uszczelniacze zaworowe, cały rozrząd (raz zdjętego się już nie zakłada)
Uważaj na to żeby dokręcić głowicę właściwym momentem i we właściwej kolejności.
A generalnie to nie ma tragedii przy tym aucie więc spoko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:09, 29 Lut 2012 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | cały rozrząd (raz zdjętego się już nie zakłada)
|
dlaczego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:16, 29 Lut 2012 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Raz naciagnetego paska nie zaklada sie drugi raz. Jezeli lubisz ryzyko i masz gruby portfel to zakladaj
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:03, 29 Lut 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Zależy jaki napinacz się ma .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:06, 29 Lut 2012 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Cały rozrząd rozumie jako rolki plus ew pompa no i pasek. Z paskiem no to moze i tak ale reszta?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:07, 29 Lut 2012 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Przede wszystkim po ściągnięciu wypadało by sprawdzić głowicę czy jest prosta. Ewentualnie splanować w razie potrzeby. Uszczelki tylko kupuj dobrych firm. Reszta tak jak koledzy pisali. Co do rozrządy jak był już dawno nie wymieniany albo nie wiesz kiedy był wymieniany to najlepiej kompletny, czyli z rolkami i pompa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 0:04, 01 Mar 2012 |
|
|
rafaello1974
Spec
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
|
|
po pierwsze dac glowice do sprawdzenia bo sama wymiana uszczelki to troche ryzykowne przy takiej robocie,,,,,napewno nowy pasek,,zadnych starych -pasek raz naciagniety jest do d....naciagniesz go jeszcze raz i ryzyko strzeli przeskoczy lub pochodzi ,,szkoda zachodu,zrob sobie spagetti z starym makaronem hihhh..
rozrzad dokladnie ustawic.........ostatnia sprawa to momenty dociskowe srob glowicy--pamietaj nowe sroby nie stare,,i kolejnosc dokrecanie ,,,jak niemasz tego to ci podesle,,,,,w sumie fajna i prosta robota
jakis problem pisz to pomoge
no i nie zapomnij o wymianie oleju i filtra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 0:38, 01 Mar 2012 |
|
|
M@jster
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przyszowa Płeć:
|
|
|
|
kolego jak mozesz to podeslij ten moment dokrecania srob glowicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:32, 01 Mar 2012 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Momenty i kolejnośc są praktycznie na każdym opakowaniu uszczelki jaką kupujesz. Ale jak kolega ci poda to już nie masz się czym martwić. Nakołuj sobię tylko klucz dynamometryczny jeśli nie masz. Do rozrządu też się przydaje, ja zawsze używam i jestem pewny roboty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mario23 dnia Czw 11:06, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 11:05, 01 Mar 2012 |
|
|
rafaello1974
Spec
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
|
|
katalogowo powinno byc 20 nm to jest etap pierwszy
etap drugi 240 stopni
tak jest ustalone przez producenta i wedlug auto daty jest tak samo
pamietaj o kolejnosci wszystko masz narysowane na opakowaniu z uszczelki pod glowica ,,momenty tez tam powinny byc no ale,,,,,wole zebys mial
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:34, 01 Mar 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
[quote="rafaello1974"]katalogowo powinno byc 20 nm to jest etap pierwszy
etap drugi 240 stopni
tak jest ustalone przez producenta i wedlug auto daty jest tak samo
pamietaj o kolejnosci wszystko masz narysowane na opakowaniu z uszczelki pod glowica ,,momenty tez tam powinny byc no ale,,,,,wole zebys mial[/quote
Tylko nie ciąg całe 240 stopni tylko podziel to 2 x 90 stopni + 60 stopni i musisz ty wyczuwać śruby jak one idą bo możesz wyciągnąć gwint z bloku.A resztę jak koledzy ci piszą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:32, 01 Mar 2012 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | Zależy jaki napinacz się ma . |
Mylisz się kolego.
Wypowiem się bo od niedawna jestem certyfikowanym specjalistą od rozrządów (szkolenie przeprowadzone przez Continental, certyfikat TUV) (nie chwaląc się )
W silnikach diesla rozrząd można założyć stary do 100km
W silnikach benzynowych do 1000km
Bez znaczenia jaki ma się napinacz.
Wymienia się ZAWSZE wszystkie elementy działające z rozrządem (napinacze rolki, pompy itp)
Jakieś wątpliwości dlaczego nowy rozrząd?
Po resztę wiadomości zapraszam na szkolenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:36, 01 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Oczywiście że powinno się wymienić wszystkie elementy . Z mojego przypadku robiłem u siebie rozrząd i napinacz nie huczał ani nic i wystarczyło go znowu wyregulować .
Ps wymieniałem wszystko napinacz pasek pompę wody bo tak się powinno robić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:07, 02 Mar 2012 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Nie chuczał dziś nie będzie jutro ale co za 60 tysięcy kilometrów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:12, 07 Mar 2012 |
|
|
|