Autor |
Wiadomość |
krych@
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
za wysokie obroty |
|
Witam . w golfie III 1.8 90 km po odpaleniu auta mam obroty na 1100 obr/min i nie opadają po rozgrzaniu silnika . wiem , że powinno być tak około 900 / 950 jak już się silnik zagrzeje . jaka może być tego przyczyna ? czy można jakoś wyregulować obroty żeby opadły . Jeżeli tak to w jaki sposób ? Z góry dziękuję .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:17, 18 Maj 2010 |
|
|
|
|
Misio
Mechanior
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Może czujnik temperatury ?
Ale poczekaj aż się bardziej doświadczeni wypowiedzą .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Misio dnia Wto 22:50, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 22:46, 18 Maj 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Posprawdzaj wężyki podciśnieniowe czy któryś nie spadł z wtrysku lub jak kolega wyżej pisze ale można ściągnąć kostkę z czujnika na rozgrzanym i zobaczysz czy obroty silnika się zmienią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:21, 19 Maj 2010 |
|
|
krych@
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
a może być to spowodowane tym , że mam gaz rozłączony ? elektrykę gazy mam rozłączoną .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:29, 19 Maj 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie ma nic do tego tylko może coś skopane przy czujniku położenia przepustnicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:23, 19 Maj 2010 |
|
|
Krystian990
Młotkowy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dłużec Płeć:
|
|
|
|
A sprawdzałeś od najprostrzego?? Czy Ci się linka gazu nie przywiesiła?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:54, 19 Maj 2010 |
|
|
Misio
Mechanior
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Moim zdaniem, jak by się linka przywiesiła to wysokie obroty trzymały by się i nie spadały.
A tu kolega napisał, że po nagrzaniu silnika obroty maleją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:12, 19 Maj 2010 |
|
|
krych@
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
obroty po nagrzaniu silnika nie maleją . . . z linka jest ok .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:54, 19 Maj 2010 |
|
|
Misio
Mechanior
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Aha to przepraszam, musiałem źle pczeczytać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:11, 19 Maj 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
podłączyc sie kompem- najprostrzy sposób
sprawdzic czujnik temperatury czynika chłodzacego oraz jego okablowania
przeczyscic przepustnice
sprawdzic potencjometr połozenia przepustnicy( 3 kabeli + wysjcie -) w minus i wyjcie wpinasz sie multimetrem na zapłonie i dodajesz gazu i powinien pokazywac od 0 do 5v w zaleznosci od otwarcia przepustnicy.
sprawdzic zawór z weglem aktywnym (idzie do niego podcisnienie od dolotu znajduje sie przy filtrze pow.)
sprawdzic czujnik cinienia w kolektorze dolotowym ------Sprawdzanie wtyczek: Sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby oczyścić lub naprawić, aby zapewnić dobre połączenie. Czujnik temperatury powietrza: Pomiar rezystancji: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika. Zmierzyć rezystancję między kołkami czujnika. Porównać wartość z zadaną rezystancją. Sprawdzanie napięcia zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie między zaciskiem wtyczki i biegunem ujemnym akumulatora. Jedna z wartości powinna wynosić 5 V. Jeśli tak nie jest, sprawdzić najpierw okablowanie i następnie sterownik. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczki z czujnika i sterownika. Zmierzyć rezystancję między zaciskiem zasilania wtyczki i odpowiednim zaciskiem wtyczki sterownika. Powinna wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Sprawdzanie przyłączenia do masy: Na schemacie ideowym sprawdzić, czy masa jest bezpośrednio przyłączona do masy, czy do sterownika. Jeżeli przyłączenie odbywa się bezpośrednio do masy: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczkę z czujnika i sprawdzić rezystancję między zaciskiem masy wtyczki i biegunem ujemnym akumulatora. Powinna wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Jeżeli przyłączenie odbywa się do sterownika: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczki z czujnika i sterownika. Zmierzyć rezystancję między zaciskiem masy wtyczki i odpowiednim zaciskiem wtyczki sterownika. Powinna wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić najpierw okablowanie i następnie sterownik. Czujnik MAP: Sprawdzanie napięcia zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie między zaciskiem zasilania i biegunem ujemnym akumulatora. Powinno wynosić 5 V. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczki z czujnika MAP i sterownika. Zmierzyć rezystancję między zaciskami czujnika MAP i odpowiednimi zaciskami wtyczki sterownika. Wszystkie wartości powinny wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Sprawdzanie sygnału czujnika MAP: Przyłączyć oscyloskop lub woltomierz do odpowiedniego kołka (przewód sygnałowy) sterownika i do masy. Zdjąć wąż podciśnieniowy i przyłączyć pompę podciśnieniową. Włączyć zapłon i wielokrotnie doprowadzać różne ciśnienia.
no i to co misiaczki lubią najbardziej jest tez taka puszka biała od podcinienia i to pełni role silniczka krokowego i ssania. jest tam membramka która lubi sie zrywac i śą tez 3 sliniczki. jesli jesdtes mało wtajemniczony to tego nieruszaj
ja bym zaczoł os diagnostyki komputerowej złącze jest nad pokrętłami nawiewu.
Porównać z przedstawioną charakterystyką.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Śro 21:04, 19 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 20:46, 19 Maj 2010 |
|
|
krzyg
Starszy młotkowy
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
Styk biegu jałowego znajduje się w obudowie silniczka krokowego.Sprawdź multimetrem czy zwiera styki.
na przyłączu będą to dwa styki skrajne, ale nie pamiętam które.
Jeśli nie to, to prosta kontrolka świetlna i "wybłyskaj" sobie kody usterek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:26, 20 Maj 2010 |
|
|
|