Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Zawór do sterowania strumieniem mieszanki |
|
Jest taki wynalazek (sprawdzony na Komarze w silniku S-38, a także w Warburgu):
[link widoczny dla zalogowanych]
a tutaj jest jego opis patentowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Fragment opisu:
| |
...
Przedmiotem wynalazku jest zawór służący do sterowania strumieniem mieszanki napływającej z gaźnika do skrzyni korbowej w silniku dwusuwowym, z wyłączeniem tłoka z funkcji rozrządowej w tym zakresie.
...
...
Wynalazek ma na celu wyeliminowanie wad dotychczas stosowanych w tej dziedzinie rozwiązań, oraz poprzez prostotę konstrukcji, a tym samym taniość — możliwość zastosowania zarówno w silnikach pojazdów będących już w eksploatacji, jak i produkowanych przez wytwórnie, bez konieczności dokonywania zasadniczych zmian w samych silnikach.
Istota wynalazku polega na zaniechaniu powszechnie stosowanej zasady mechanicznego sterowania napływem mieszanki do skrzyni korbowej i oparciu się w konstrukcji pulsacyjnego zaworu magnetycznego na prawach rządzących dwiema osobnymi dziedzinami nauki, mianowicie:
a) termodynamiki („Termodynamika stosowana" — autor prof. dr inż. Stanisław Ochęduszko).
b) elektromagnetyzmu („Elektryczność i magnetyzm" — autor E. M. Purcell).
...
--------
...
Jak więc widać z powyższego krótkiego opisu istoty wynalazku, wyjście naprzeciw prawom rządzącym fizyką i wykorzystanie ich właściwości przy konstruowaniu pulsacyjnego zaworu magnetycznego, spowodowało bezpośrednio w testowanym silniku dwusuwowym z zastosowanym do niego wynalazkiem —50% oszczędność w zużyciu paliwa, przy jednoczesnym wzroście mocy również o 50%.
Długoletnie próby z tak zmodyfikowanym silnikiem wykazały również, że pomimo oszczędniejszego zasilania mieszanką (zachodzi podejrzenie gorszego smarowania) trwałość silnika wbrew pozorom wzrasta, a to na skutek między innymi intensywniejszego usuwania produktów spalania z cylindra, oraz lepszego chłodzenia mechanizmów silnika „od wewnątrz" dławioną „elastycznie" przez pulsacyjny zawór magnetyczny mieszanką (analogia z obiegiem Lindego w chłodziarkach)', także nawet podczas długotrwałej pracy silnika pod pełnym obciążeniem przy temperaturze otaczającego powietrza +32°C nie wykazywał on skłonności do przegrzania się, ani do samozapłonu. Ustąpiła jednocześnie tak popularna bolączka dwusuwu jak tworzenie się „mostków" na elektrodach świec.
...
|
Sprawa dość stara jednak interesuje mnie czy obecnie taki zawór może mieć zastosowanie w skuterach/motorach/samochodach?
Stworzenie chyba takiego urządzenia nie będzie chyba problemem dla jakiegoś producenta, który zajmuje się tworzeniem podobnych elementów, co ?
Co Wy sądzicie o tym zaworze? Czy coś takiego ma szanse zastosowania w obecnych czasach?
ps. dla zainteresowanych link do opisanej historia wynalazcy i jego wynalazku: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Śro 20:32, 28 Paź 2009 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|