Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
Zbyt wysokie obroty na ssaniu.
Hej w końcu uporałem się z komputerem wiec mogłem się zalogowac
Ale nieważne. Codziennie rano gdy odpalam silnik ( bez problemów ) obroty na ssaniu rosną aż do około 1500 obr/min . Wydaje mi sie ze to troche zbyt wysoko. Co jest odpowiedzialne za ustawianie obrotów na ssaniuu w gaźniku ? I jeszcze jedno. W obudowie filtra powiietrza była taka plastikowa przepustnica ( niby ) która była sterowana była podciśnieniem. Dzieki temu silnik pobierał albo zimne albo ciepłe powietrze z nad kolektora. I tu pytanie czy owa przepustniczka ma wpływ na ssanie i ogólnie spalanie bo powiem szczerze to on wahy teraz chla jak skurczybyk. Auto i silnik takie jak w moim podpisie
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
UP UP UP panowie poradźcie coś
Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:33, 12 Paź 2009
Gość
Za obroty na zimnym silniku odpowiada w gaźniku sprężyna bimetalowa schowana w szczelnej osłonie, która jest zanurzona w cieczy chłodzącej silnik. Tak więc wyginanie się tej sprężyny powoduje zamykanie/otwieranie przepustnicy rozruchowej na górze gaźnika. Taka jest ogólna zasada działania gaźnika z automatycznym ssaniem. Nie wiem jak dokładnie to jest w tym modelu VW, ale może istnieje możliwość regulacji wychylenia tej przepustnicy. Prawdopodobnie ta sprężyna zaczyna już ze starości tracić właściwości. Można próbować kupić używaną albo przerobić sterowanie ssaniem na linkę.
Ta przepustnica ma duże znaczenie dla spalania i pracy silnika. W zimne dni silnik powinien pobierać ciepłe powietrze. Spróbuj przynajmniej przy takiej pogodzie ustawić ją tak żeby cały czas pobierał ciepłe powietrze. Pobieranie zimnego powietrza powoduje nawet zamarzanie kolektora ssącego i zgaśnięcie silnika
Wto 9:42, 13 Paź 2009
Gość
Witam! Jaki masz gaznik ?Zenith 2b2? Pozdrawiam.Stefan.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach