Autor |
Wiadomość |
dichlorek
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
|
zgięta/prosta tylna belka |
|
Witam
Mam pytanie odnośnie możliwości ugięcia tylnej belki w samochodzie opel corsa c po bocznym uderzeniu w krawężnik (za szybko za ostro i bum ), byłem u trzech fachowców i już nie wiem co mam myśleć po kolei:
mechanik 1. Podniósł samochód obejrzał i stwierdził że belka jest zgięta na podstawie odległości amortyzator karoseria (jeśli będą potrzebne zdjęcia to wstawię - na oko jest jakieś 0,5 cm różnicy zresztą jutro zmierzę to dodam)
Już prawie miałem wymienić belkę ale pojechałem na stację na której robią przeglądy dałem miłemu Panu parę złotych pozaglądaliśmy na auto od spodu (na szarpakach) no i oczywiście Pan stwierdził że nic nie widać i wszystko powinno być w porządku na końcu dodał że prędzej samochód bym złamał niż zgiął tą belkę tyle na temat fachowca nr 2.
Więc trochę mnie to zastanowiło i pojechałem do mechanika 3. no i zrobiliśmy mini geometrię i stwierdził że raczej nie jest ugięta i z większymi problemami ludzie dają radę jechać.
Podsumuję wszystkich na koniec auto jedzie prosto i nie ściąga i teraz pytanie do wszystkich forumowiczów:
1. Czy można zgiąć tą belkę przy bocznym uderzeniu,
2. Jak stwierdzić czy jest ugięta/prosta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:36, 26 Paź 2010 |
|
|
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Odpowiedź na pytanie pierwsze:
Jasne że się da!, nie wierzysz? przyjedź to zademonstruję
Odpowiedź na pytanie drugie:
Jeżli jest zgięta lekko, przestawi sie geometria której ruszać się nie opłaci, zatem jeździj kolego, zobaczysz czy nie zacznie Ci ciąć opon, jeżeli stwierdzisz że za mocno sie zużywają, samochodem nosi, zostawia 4 ślady zamiast 2 to go sprzedaj/zezłomuj/ wymień belkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:28, 26 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | Odpowiedź na pytanie pierwsze:
Jasne że się da!, nie wierzysz? przyjedź to zademonstruję
Odpowiedź na pytanie drugie:
Jeżli jest zgięta lekko, przestawi sie geometria której ruszać się nie opłaci, zatem jeździj kolego, zobaczysz czy nie zacznie Ci ciąć opon, jeżeli stwierdzisz że za mocno sie zużywają, samochodem nosi, zostawia 4 ślady zamiast 2 to go sprzedaj/zezłomuj/ wymień belkę |
Dokładnie potwierdzam:) jeżeli nie zdziera ci bierznika w oponie ani nie ściągać to zostaw tą belke w spokoju;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:48, 26 Paź 2010 |
|
|
dichlorek
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
Dobra Panowie ale jeszcze jednym pytaniem zaatakuję waszą wiedzę fachową (podręcznikową), potrzebne mi są wartości do ustawienia geometrii kół w samochodzie opel corsa c 2003 (1.3 CDTI),
m.inn:
I Wymiary
1. Rozstaw osi
2. Rozstaw kół – przód/tył
II Wartości dla pomiaru geometrii kół Przednich
1. Zbieżność = rozbieżność
2. Pochylenie koła (Comber)
3. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy ( Castor)
4.Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną
5. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy
6. Kąt sumaryczny
7. Różnica kąta skrętu kół przy skręcie 20°
8. Maks. kąt skrętu koła wew.
9. Maks. kąt skrętu koła zew.
III Wartości dla pomiaru geometrii kół Tylnych – pomiar
1. Zbieżność/N = rozbieżność
2. Pochylenie koła (Comber)
3. Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną
Jeżeli ktoś z forumowiczów miał by książkę "AutoData Geometria kół" to może nawet wstawić fotkę ze stroną na której są dane regulacyjne, jeśli nie to pozostaje mi nadzieja że ktoś wklepie je odręcznie .
A i był bym zapomniał o najważniejszym, czy ktoś z was zna może dobrego fachowca do ustawienia geometrii w województwie podkarpackim (rzeszów i okolice) ale dobrego.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:12, 27 Paź 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jesli podczas jazdy nic nie rzuca, nic nie telepie, i nie stuka to olej to poprostu. Widziałem juz pare belek do regeneracji i po regeneracji i róznica w odległosci miedzy amortyzatorem a kołem zawsze jest rózna. Choc po regeneracji jest mniejsza. A co do tych danych o ktore prosiłes to cos poszukam ale obuecac nie moge.pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 1:27, 28 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To co chcesz wiedzieć niektóre kąty są stałe nie regulowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:42, 28 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | Jeżeli ktoś z forumowiczów miał by książkę "AutoData Geometria kół" to może nawet wstawić fotkę ze stroną na której są dane regulacyjne, jeśli nie to pozostaje mi nadzieja że ktoś wklepie je odręcznie . |
Co to koncert życzeń?
Tam gdzie ustawiają zbierzność dobrze będą wiedzieć jak ją ustawić... Bez sprzetu i tak sam nie jesteś w stanie określić kątów, zbierzności...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:19, 28 Paź 2010 |
|
|
dichlorek
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
Witam
Dzięki za zainteresowanie tematem, na spokojnie przemyślałem wszystko i doszedłem do wniosku że poczekam zobacze czy nie ścina bieżnika i wtedy podejmę jakieś kroki (albo nie ). Co do parametrów zawieszenia znalazłem je do wersji 1,7 D ale myślę że w 1.3 są podobne (podam na końcu jeśli ktoś kiedyś gdzieś będzie potrzebował to może się na nie natknie).
Co do tego po co mi to było potrzebne to do admina Kełysz po to żeby mnie nie robiono w balona w trakcie ustawiania (wiem że sam tego nie zrobię bo nie mam czym) a poza tym to sądzę że to nie koncert życzeń tylko poważne forum na którym piszą poważni ludzie jeśli inaczej sądzisz to mnie po prostu wywal albo zamknij temat.
Pozdrawiam i dziękuję temat do zamknięcia.
Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym trójkątnym, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Amortyzatory / gazowe, teleskopowe dwustronnego działania
Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
Wersja Sport
- zbieżność (regulowana) 1 ± 1 mm (0°10¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (regulowane) -1°20¢ ± 45¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°30¢ ± 1°
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
Pozostałe wersje
- zbieżność (regulowana) 1 ± 1 mm (0°10¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (regulowane) -1°10¢ ± 45¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°35¢ ± 1°
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym
Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10¢)
(dopuszczalne odchyłki: górna +3 mm lub +30¢ oraz dolna -1,5 mm lub -15¢,
dopuszczalna różnica między kołami wynosi 15¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°30¢ ± 30¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 35¢)
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dichlorek dnia Czw 18:03, 28 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Czw 18:02, 28 Paź 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Powiem Ci że w jednym aucie (pajero chyba) robiłem geometrię przedniego zawieszenia, ustawiłem, koleś podjechał sprawdzić, sprawdzili i powiedzieli że jest idealnie
Może miałem fart bo ustawiałem też tymi podkładkami kąt wyprzedzenia zwrotnicy, mierzenia, kombinowania co nie miara ale się udało
A jak Cię samochodowi geodeci będą chcieli oszukać to i tak to zrobią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:57, 28 Paź 2010 |
|
|
|