Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
zgięta/prosta tylna belka

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
zgięta/prosta tylna belka
Autor Wiadomość
dichlorek
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post zgięta/prosta tylna belka
Witam
Mam pytanie odnośnie możliwości ugięcia tylnej belki w samochodzie opel corsa c po bocznym uderzeniu w krawężnik (za szybko za ostro i bum ), byłem u trzech fachowców i już nie wiem co mam myśleć po kolei:

mechanik 1. Podniósł samochód obejrzał i stwierdził że belka jest zgięta na podstawie odległości amortyzator karoseria (jeśli będą potrzebne zdjęcia to wstawię - na oko jest jakieś 0,5 cm różnicy zresztą jutro zmierzę to dodam)
Już prawie miałem wymienić belkę ale pojechałem na stację na której robią przeglądy dałem miłemu Panu parę złotych pozaglądaliśmy na auto od spodu (na szarpakach) no i oczywiście Pan stwierdził że nic nie widać i wszystko powinno być w porządku na końcu dodał że prędzej samochód bym złamał niż zgiął tą belkę tyle na temat fachowca nr 2.

Więc trochę mnie to zastanowiło i pojechałem do mechanika 3. no i zrobiliśmy mini geometrię i stwierdził że raczej nie jest ugięta i z większymi problemami ludzie dają radę jechać.

Podsumuję wszystkich na koniec auto jedzie prosto i nie ściąga i teraz pytanie do wszystkich forumowiczów:
1. Czy można zgiąć tą belkę przy bocznym uderzeniu,
2. Jak stwierdzić czy jest ugięta/prosta


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:36, 26 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Odpowiedź na pytanie pierwsze:
Jasne że się da!, nie wierzysz? przyjedź to zademonstruję Kwadratowy

Odpowiedź na pytanie drugie:
Jeżli jest zgięta lekko, przestawi sie geometria której ruszać się nie opłaci, zatem jeździj kolego, zobaczysz czy nie zacznie Ci ciąć opon, jeżeli stwierdzisz że za mocno sie zużywają, samochodem nosi, zostawia 4 ślady zamiast 2 to go sprzedaj/zezłomuj/ wymień belkę Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:28, 26 Paź 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
Odpowiedź na pytanie pierwsze:
Jasne że się da!, nie wierzysz? przyjedź to zademonstruję Kwadratowy

Odpowiedź na pytanie drugie:
Jeżli jest zgięta lekko, przestawi sie geometria której ruszać się nie opłaci, zatem jeździj kolego, zobaczysz czy nie zacznie Ci ciąć opon, jeżeli stwierdzisz że za mocno sie zużywają, samochodem nosi, zostawia 4 ślady zamiast 2 to go sprzedaj/zezłomuj/ wymień belkę Kwadratowy


Dokładnie potwierdzam:) jeżeli nie zdziera ci bierznika w oponie ani nie ściągać to zostaw tą belke w spokoju;)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:48, 26 Paź 2010 Zobacz profil autora
dichlorek
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
Dobra Panowie ale jeszcze jednym pytaniem zaatakuję waszą wiedzę fachową (podręcznikową), potrzebne mi są wartości do ustawienia geometrii kół w samochodzie opel corsa c 2003 (1.3 CDTI),
m.inn:

I Wymiary
1. Rozstaw osi
2. Rozstaw kół – przód/tył

II Wartości dla pomiaru geometrii kół Przednich
1. Zbieżność = rozbieżność
2. Pochylenie koła (Comber)
3. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy ( Castor)
4.Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną
5. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy
6. Kąt sumaryczny
7. Różnica kąta skrętu kół przy skręcie 20°
8. Maks. kąt skrętu koła wew.
9. Maks. kąt skrętu koła zew.

III Wartości dla pomiaru geometrii kół Tylnych – pomiar
1. Zbieżność/N = rozbieżność
2. Pochylenie koła (Comber)
3. Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną

Jeżeli ktoś z forumowiczów miał by książkę "AutoData Geometria kół" to może nawet wstawić fotkę ze stroną na której są dane regulacyjne, jeśli nie to pozostaje mi nadzieja że ktoś wklepie je odręcznie Smile.

A i był bym zapomniał o najważniejszym, czy ktoś z was zna może dobrego fachowca do ustawienia geometrii w województwie podkarpackim (rzeszów i okolice) ale dobrego.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:12, 27 Paź 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jesli podczas jazdy nic nie rzuca, nic nie telepie, i nie stuka to olej to poprostu. Widziałem juz pare belek do regeneracji i po regeneracji i róznica w odległosci miedzy amortyzatorem a kołem zawsze jest rózna. Choc po regeneracji jest mniejsza. A co do tych danych o ktore prosiłes to cos poszukam ale obuecac nie moge.pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 1:27, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To co chcesz wiedzieć niektóre kąty są stałe nie regulowane


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:42, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
dichlorek napisał:
Jeżeli ktoś z forumowiczów miał by książkę "AutoData Geometria kół" to może nawet wstawić fotkę ze stroną na której są dane regulacyjne, jeśli nie to pozostaje mi nadzieja że ktoś wklepie je odręcznie Smile.


Co to koncert życzeń?

Tam gdzie ustawiają zbierzność dobrze będą wiedzieć jak ją ustawić... Bez sprzetu i tak sam nie jesteś w stanie określić kątów, zbierzności...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:19, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
dichlorek
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
Witam
Dzięki za zainteresowanie tematem, na spokojnie przemyślałem wszystko i doszedłem do wniosku że poczekam zobacze czy nie ścina bieżnika i wtedy podejmę jakieś kroki (albo nie Smile). Co do parametrów zawieszenia znalazłem je do wersji 1,7 D ale myślę że w 1.3 są podobne (podam na końcu jeśli ktoś kiedyś gdzieś będzie potrzebował to może się na nie natknie).
Co do tego po co mi to było potrzebne to do admina Kełysz po to żeby mnie nie robiono w balona w trakcie ustawiania (wiem że sam tego nie zrobię bo nie mam czym) a poza tym to sądzę że to nie koncert życzeń tylko poważne forum na którym piszą poważni ludzie jeśli inaczej sądzisz to mnie po prostu wywal albo zamknij temat.
Pozdrawiam i dziękuję temat do zamknięcia.

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym trójkątnym, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Amortyzatory / gazowe, teleskopowe dwustronnego działania
Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
Wersja Sport
- zbieżność (regulowana) 1 ± 1 mm (0°10¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (regulowane) -1°20¢ ± 45¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°30¢ ± 1°
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
Pozostałe wersje
- zbieżność (regulowana) 1 ± 1 mm (0°10¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (regulowane) -1°10¢ ± 45¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°35¢ ± 1°
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10¢)
(dopuszczalne odchyłki: górna +3 mm lub +30¢ oraz dolna -1,5 mm lub -15¢,
dopuszczalna różnica między kołami wynosi 15¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°30¢ ± 30¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 35¢)
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dichlorek dnia Czw 18:03, 28 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Czw 18:02, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Powiem Ci że w jednym aucie (pajero chyba) robiłem geometrię przedniego zawieszenia, ustawiłem, koleś podjechał sprawdzić, sprawdzili i powiedzieli że jest idealnie Kwadratowy
Może miałem fart bo ustawiałem też tymi podkładkami kąt wyprzedzenia zwrotnicy, mierzenia, kombinowania co nie miara ale się udało Kwadratowy

A jak Cię samochodowi geodeci będą chcieli oszukać to i tak to zrobią Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:57, 28 Paź 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin