Autor |
Wiadomość |
Gość
|
2.0 TDI BKD kopci na niebiesko |
|
Witam,
Kupiłem niedawno A3 2.0TDI (BKD) w DSG i zauważyłem, że podczas ruszania auto puszcza siwo-niebieskiego bąka. Dzieje się to nieregularnie-na niskich obrotach. Najczęściej przy ruszaniu po postoju w korku czy na światłach (jak silnik popracuje na wolnych obrotach chwilę). Przy gwałtownej jeździe na wyższych obrotach brak dymu. Przy zapalaniu- brak dymu. Auto generalnie pracuje równo i cicho. Kiedyś jednorazowo zauważyłem lekkie bujanie silnika na wolnych obrotach. Sprawdziłem turbo, jutro zakładam nową pokrywę z odmą na zawory. Mechanik zauważył lekko zaolejony wydech tuż przed katalizatorem. Proszę o sugestie gdzie zaglądać w celu znalezienia usterki. Jeśli możecie polecić dobrego mechanika z opolskiego lub dolnośląskiego to będę wdzięczny.
|
|
Pon 18:41, 19 Paź 2009 |
|
|
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
ja bym ci polecił sprawdzenie odmy, uszczelniaczy na zaworach, pierścionków na tłokach, turbo. zmierz kompreche i będziesz wiedział czy pierścienie czy zawory turbo daj do sprawdzenia. a i jaki przebieg samochodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:19, 19 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
turbo sprawdziłem, odmę jutro zakładam nową... przebieg 140tyś. silniczek ma moc więc chyba można wykluczyć uszczelniacze i pierścionki...
|
|
Pon 20:19, 19 Paź 2009 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
no nie do końca można wykluczyć już miałem taki przypadek że wszystko było nawet kompresja a padły pierścienie olejowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:40, 19 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
ja nie moge ,mechanicy. jeżeli bieże olej to kompresja może być wieksza niz w danych fabrycznych.
|
|
Wto 13:03, 20 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
kolego , przy tym przebiegu z winy naszego cudownego paliwa proszę abyś przyjrzał się wtryskom . i tyle mam do powiedzenia w tym temacie.
pozdrawiam
|
|
Czw 9:29, 22 Paź 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
JAK BY POSZŁYU WTRYSKI KOPCIŁ BY NA CZARNO A NIE NA NIEBIESKO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:38, 22 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
niebieski dym - branie oleju ,albo głowica ,albo pierscionki.
|
|
Czw 21:52, 22 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
na początku kolega pytający napisał że dym jest siwo-niebieski , więc siwy oznacza małą wydajność wtrysków , a niebieski to sami wiecie
|
|
Pią 10:57, 23 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
co kolego rozumiesz przez pojęcie mała wydajnosc wtrysków ,a niebieski to sami wiecie?
|
|
Pią 23:32, 23 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Ja bym stawiał na uszczelniacze zaworów.
|
|
Sob 10:58, 24 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
W ASO wykryli błąd | | regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona granica regulacji | za co ponoć odpowiedzialny może być blok zaworów magnetycznych albo turbo... co Wy na to???
|
|
Sob 20:00, 24 Paź 2009 |
|
|
ponin
FACHMAN
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
jak na lato
mają racje,ale pisałeś że turbo sprawdzone więc zostają zawory magnet. do sprawdzenia
po wykasowaniu błędu gdy silnik znowu zacznie kopcić błąd powinien sie pokazac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:31, 25 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Turbina została sprawdzona "na oko" czyli porozkręcał węże i badał wzrokiem obecność oleju. Mogą to być początki końca torbosprężarki lub ten cały blok zaworów magnetycznych. Przez ok 2 tyś km olej spadł z max na min... W sobotę jadę na diagnostykę- dam znać jak i co.
|
|
Nie 18:43, 25 Paź 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
na oko to chłop w szpitalu umarł turbo daje się do sprawdzenia firmie specjalizującej się tym ja dalej stawiam na turbo albo uszczelki lub pierścionki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:37, 25 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Turbo pada.
|
|
Czw 15:13, 29 Paź 2009 |
|
|
Gridlock
Mechanior
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra Płeć:
|
|
|
|
Popieram Rafała turbo puszcza. Jest jeszcze filtr cząstek stałych, ale on to dopala sadzę na wysokich obrotach, więc raczej odpada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:58, 29 Paź 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
a tak poza tym to turbina może ładować a i tak będzie puszczać olej,wypadało by ją dać jakiemuś człowieczkowi co robi przy turbach i ma sprzęt.
|
|
Pią 13:06, 30 Paź 2009 |
|
|
|