Autor |
Wiadomość |
mario23
Super Spec

Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
Alternator |
|
Witam!
Jak odpalę samochód to świeci się kontrolka ładowania dopiero po przegazowaniu do 3000 gaśnie, a alternator był niedawno regenerowany na dobrych częściach, pasek dobrze naciągnięty. dodam jeszcze że jak już zgaśnie kontrolka to słychać jakby przekaźnik od strony pasażera czy może być to spowodowane wadliwym przekaźnikiem czy lipnym alternatorem. Auto to Astra F 1.7 isuzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:31, 25 Paź 2010 |
|
 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A sprawdź czy masz ładowanie miernikiem wprzód, potem szukaj dalej.
Co było robione w altku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:06, 25 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Coś jest z mostkiem prostowniczym,sprawdź czy światła nie pulsują jak słyszysz przekaźnik.A jeszcze sprawdź masę przy alternatorze mnie się zdaje że powinna być bo alternator jest na tulejkach gumowych ale może się mylę że nie w tym modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:51, 25 Paź 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
z tego co ja pamiętam tam idzie masa przez obudowę alternatora także dobrze wyczyść połączenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:26, 25 Paź 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  | z tego co ja pamiętam tam idzie masa przez obudowę alternatora także dobrze wyczyść połączenia. |
Tak przez obudowę ale alternatory były mocowane do silnika na tulejkach gumowych tak jak silnik na poduszkach i musi mieć masę z nadwoziem tak i alternator z silnikiem.Zaznaczam że nie we wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:33, 25 Paź 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A mi się wydaje że komutator jest wytarty, cały "remont" polegał na wymianie szczotkotrzymacza i regulatora i heja do żyda, teraz po uruchomieniu auta szczotki źle zbierają na wytartym komutatorze i trzeba czasu by zaczęło ładować.
A alternator nie hałasuje? Nie piszczy? Bo jak łożyska padają to też szczotki mogą słabo zbierać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:58, 26 Paź 2010 |
|
 |
mario23
Super Spec

Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Alternator nie szumi łożyska i wirnik były wymieniane, także komutator odpada. Chyba, że poprzedni "fachowiec" coś zrobił nie tak. Samochód jeszcze nie jest u mnie ale chyba wyciągnę alternator i go sprawdzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:04, 26 Paź 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Cały wirnik + łozyska? Opłaciło się? A co mu dolegało że go regenerowaliście?
Można wyjąć ale czy masz sprzęt żeby go sprawdzić? Stół + urządzenie do regulatorów i zespołów prostowniczych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:07, 26 Paź 2010 |
|
 |
mario23
Super Spec

Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Ja tego samochodu nie robiłem. Właściciel mi mówił ze były problemy z ładowaniem i dał altka do regeneracji. A ja chciałbym zobaczyć co w tym altku było w ogóle zrobione, czy wzięli tylko kasę i wymienili łożyska 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:11, 26 Paź 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Hih i tak się zdarza...
Raz kiedyś miałem takiego altka po regeneracji niby z tym że strasznie ciężko było go rozebrać i chłopaki wzięli go na piaskarkę w całości, wypiaskowali do białości że wyglądał jak nowy, a w środku meksyk, klient na moich oczach wydmuchał piach i kazał zakładać... kurde działa (tfu tfu tfu!) po dziś dzień...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:19, 26 Paź 2010 |
|
 |
Du-Di
Młotkowy

Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Ten typ altka posiada przekaźnik gaszenia kontrolki ,on mieści się w słupku przy nogach pasażera. Jak trzeszczy to ,może nie ładować ,( miernik) i poszło lub przekaźnik ma słabą masę .Lecz piszesz że 3 tyś obr. i zaczyna się wzbudzać to stawiam na regulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:21, 27 Paź 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Kurde jak byś był ze szczecina to bym Ci sprawdził ten regulator bo mam taką fajną do tego zabawkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:05, 28 Paź 2010 |
|
 |
mario23
Super Spec

Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
A co to za zabawka może pochwalisz się bardziej tym urządzeniem? Kupiłeś czy sam zrobiłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:46, 28 Paź 2010 |
|
 |
|