Autor |
Wiadomość |
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Alternator Golf II |
|
Witam, mam takie pytanie ostatnio zauważyłem że gdy w moim golfie silnik pracuje na wolnych obrotach to świeci ( albo żarzy takim delikatnym światłem ) się kontrolka od ładowania. Jeżeli tylko zwiększy mu się nawet delikatnie obroty natychmiast gaśnie, podobnie jest gdy na wolnych obrotach włączy się wentylator, światła lub cokolwiek co potrzebuje prądu... Zawsze myślałem że to gdy jest większe obciążenie wtedy ta kontrolka mogła by się świecić. Dlatego mam pytanie co może być tego przyczyną??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:01, 07 Cze 2010 |
|
|
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
moze masz zbyt słabo napiety pasek. ale mało prawdopodobne. powinienes przeczyscic komutator (rowki) i ogolnie cały spawdzic szczotki itp. jesli objawy bedą nadal sprawdz ładowanie na wolnych obrotach przy obciazeniu. moze juz sie zaczyna kopcic...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:05, 07 Cze 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
A może kolego masz wogóle za wolne obroty silnika??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:12, 07 Cze 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
no to tez jest mysl:) masz obrotomierz czy zegarek??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:15, 07 Cze 2010 |
|
|
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
No nie wiem raczej z obrotami jest wszystko oki bo tak był ustawiony i wcześniej nic się nie działo. A mam jeszcze takie pytanie bo wymieniłem pasek jakiś tydzień temu ale dzisiaj zwróciłem uwagę na tą kontrolkę. Tylko że ten pasek jakiś taki wąski mi się wydaje. Szeroki na 10mm a to jest możliwe że kupiłem jakiś inny bo wiem że ta sama długość tylko jest jeszcze szerszy 12mm tylko że ten znów nie wiem czy zmieści się na wszystkie koła, bo ten 10 pasuje idealnie na pompie i kole pasowym wału korbowego, ale na samym alternatorze wchodzi dosyć głęboko i wydaje mi się że nie klinuje się za dobrze. Taki był wcześniej założony dlatego myślałem że taki powinien być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:23, 07 Cze 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Jak nic nie piszczy to pasek jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:29, 07 Cze 2010 |
|
|
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Obrotów nie widzę bo mam własnie zegarek, a pasek piszczy dosłownie kilka sekund zaraz po zapaleniu a potem przestaje i cisza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:39, 07 Cze 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Podciągnij go tylko nie za mocno. A jak chodzi na wolnych obrotach to pracuje równo czy telepie silnikiem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:56, 07 Cze 2010 |
|
|
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Nie no teraz w miarę równo przynajmniej w porównaniu do zimy kiedy bez tego niby ssania (fora) aż całe auto podskakiwało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:12, 07 Cze 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Skoro obroty są ok i po naciągnieciu paska nadal będzie Ci kontrolka od ładowaniato sprawdz ładowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:29, 07 Cze 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zdarza się że lampka kontrolna nie gaśnie,jeżeli silnik zostanie uruchomiony bez gazu a pracuje na zbyt wolnych obrotach.Wzbudzenie alternatora jest za słabe i nie dostarcza prądu.Jak tylko zwiększysz obroty silnika kontrolka gaśnie i zaczyna się ładowanie,jest to normalne.Sprawdź tylko koło alternatora czy nie jest bardzo wypracowane na bokach,jak jest pasek będzie ci wpadał głęboko i po naciągnięciu za chwilę znów będzie luźny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:37, 08 Cze 2010 |
|
|
Du-Di
Młotkowy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Musisz na 100% odpowiedzieć czy ,,żarzy się czy świeci ,, Bo objawy mogą być podobne a uszkodzenia inne. Jeżeli jest to żarzenie się kontrolki a nie mocne świecenie to wskazuje na słaby docisk szczotek do pierścieni ślizgowych ( wytarte rowki na pierścieniu przynajmniej jednym) Możliwe ,że masz koło pasowe ( alternator ) od benzynowca w dieslu ,taki układ wzbudza się wolniej, Piszczenie paska sygnalizowało słaby naciąg a wzbudzony alternator robił opory .
Ja skłaniał bym się do szczotek lub diody wzbudzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:21, 09 Cze 2010 |
|
|
krzyg
Starszy młotkowy
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
Wymień regulator napięcia i po krzyku.To nie boli finansowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:45, 09 Cze 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Albo wymontuj regulator i daj do sprawdzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:17, 09 Cze 2010 |
|
|
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Dzięki chłopaki za pomoc, wczoraj sprawdzałem i regulator napięcia tzn założyłem i próbowałem na kilku innych tylko starszych i mój stary wypadł najlepiej, sprawdziłem wszystkie przewody i sam nie wiem. Dziwne jest to że ładowanie sprawdzałem miernikiem i mam jakieś 14,17 na alternatorze a 13,97 na akumulatorze gdy silnik pracuje, a ta kontrolka dalej się żarzy. Jeżeli nic więcej się nie będzie dzialo to podciągnę ten pasek i ma być, a w przyszłości wymienie cały alternator. W każdym bądź razie dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:05, 10 Cze 2010 |
|
|
|