Autor |
Wiadomość |
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
brava słabe hamulce w upały |
|
dlaczego jak jest zimno lub tak do 20-25C to jest ok a jak jest tak jak np dzisiaj czyli ponad 30st to musze mocniej naciskać na pedał i jest jakby twardy i auto jakby słabiej hamuje?
Zresztą na suchym to ja nigdy nie zahamuje tak zeby abs zadziałał tylko na mokrym lub na śniegu, lodzie bo na suchym w życiu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:06, 09 Lip 2011 |
|
|
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Witam. Bo ABS ma działać na mokrym i na śniegu abyś nie wpadł w poślizg. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:57, 09 Lip 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
zapewniam Cie ze auto nie hamuje słabiej jak jest ciepło - poprostu nie tracisz przyczepności. Wjedz na jakas szutrową droge, enentualnie jakis asfalt posypany piaskiem, albo poprostu gwałtownie i mocno wcisnij hamulec i do konca - ABS zadziała. tylko zapnij pasy zebyś zebów o kierownice nie wybił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 1:27, 10 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Właśnie na SKP auto przeszło przegląd i np test hamulców a mam wrażenie ze jak jest zimno, chlodno to hamulce działają ok ale np przy temperaturach takich jak wczoraj, dzisiaj to hamując normalnie pedał staje sie duzo twardszy i np wczoraj jadąc za autem z prędkością jakis 70 auto szybko zwolniło do 30 to ja ledwo co wyhamowalem a wciskałem naprawde na maxa i auto za mocno nie hamowało.
Robiłem kiedys takie testy i na równym i suchym asfaldzie z jakies 60km/h wcisłem na maxa hamulec to w życiu nie mogłem zablokowac kół tz włączyć abs bo on sie poprostu nie właczał, właczał się tylko jak podczas tego hamowania ostro skręciłem kierownicą to na ostatnich metrach hamowania sie na sekunde, dwie włączyl bo to czułem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:39, 10 Lip 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
ABS
Antilock Breaking System
Układ przeciw blokujący hamulców
Elektroniczny system Zapobiegający blokowaniu kół pojazdu podczas hamowania. Pozwala na uzyskanie maksymalnej siły hamowania w dowolnych warunkach drogowych. Umożliwia to zachowanie pełnej sterowności pojazdu w czasie hamowania, ponieważ nie dopuszcza do poślizgu kół. Zasadnicze elementy systemu to czujniki umieszczone w kotach, elektroniczny system sterujący oraz zawory ograniczające ciśnienie w poszczególnych sekcjach układu hamulcowego. PATRZ: ASR, BAS, EBS, ESP
Po to ten system jest założony,trochę trzeba poczytać.
ASR
Automatic Stability Regulation
Automatyczna regulacja stabilności jazdy
System elektroniczny zapobiegający poślizgowi kół napędowych w trakcie ruszania, przyspieszania, a także podczas jazdy na zakrętach oraz po niejednorodnych nawierzchniach. W sytuacji, gdy następuje poślizg któregokolwiek z kół, uruchomiony zostaje system, który może indywidualnie go przyhamować. Możliwe jest zmniejszenie momentu obrotowego silnika (odcięcie paliwa, zmiana dawki paliwa). Niektóre układy mogą również blokować mechanizm różnicowy lub zmieniać rozdział momentu napędowego na prawą i lewą półoś. Umożliwia to ruszanie samochodem z maksymalnym przyspieszeniem, zapewnia stabilną jazdę przy zmiennych warunkach drogowych, a także chroni opony przed nadmiernym zużyciem. Najczęściej układy te są montowane wraz z układem ABS
BAS
Brake Assist
Elektroniczne sterowanie układem hamulcowym
Nazwa systemu elektronicznego skracającego długość drogi hamowania w sytuacjach awaryjnych. Układ jest integralną częścią serwomechanizmu hamulca. Awaryjne ha-mowanie jest rozpoznawane przez przyspieszone przemieszczenie pedału hamulca za pośrednictwem czujnika położenia membrany. Po otrzymaniu takiego sygnału elektroniczny system sterujący otwiera elektrozawór zwiększający do maksimum ciśnienie w układzie hamulcowym. W ten sposób system przyspiesza w sytuacjach awaryjnych działanie hamulców i to w dodatku z pełną mocą. Współpracuje z systemem ABS, co pozwala na zachowanie pełnej sterowności samochodu. Stosowany jest w samochodach Mercedes klasy E, S i SL jako wyposażenie seryjne. Jak wykazały testy, przy prędkości 100 km/h droga awaryjnego hamowania zmalała z 73 m do 40 m,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 13:02, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 12:57, 10 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
widze ze nie rozumiemy sie
CZUJE jak wlacza sie abs na śniegu wlacza sie na lodzie tez
na aslfaldzie morym jak mocno zahamuje to sie wlaczy ale jak asfald jest suchy i równy to nie ma szans aby zalaczył sie abs bo hamulce nie hamują na 100 procent wg mnie
zauwazylem tez ze jak jest skwar jak dzisiaj to zeby normalnie hamowac musze uzywac kilku ktrotnej wiekszej sily i hamulec jest twardszy niz zwykle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:45, 10 Lip 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Posyp sobie piasku na asfalcie po jednej stronie i ABS ci zadziała bo koła dostaną poślizgu i pedał ci będzie masował stopę bo zadziała silnik elektryczny który steruje ciśnieniem do siłowników hamulcowych w zależności jak czujka wychwyci obroty kół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:40, 10 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
tylko czemu abs nie dziala na suchym jak np w seicencie na tej samej drodze wciskajac max pedał kola stają i jest głośny pisk no to u mnie powinien zadzialac abs a wg mnie hamulce nie hamuja jak powinny i nie dziala abs
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:00, 10 Lip 2011 |
|
|
QUSY
Nowicjusz
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Może padło serwo, naciśnij hamulec na zgaszonym i odpal, jeżeli pedał troszkę wpadnie to trzeba będzie szukać gdzie indziej. Może są już liche klocki i tarcze ?
ABS nie działa na suchym dlatego że hamulce nie mogą zablokować kola.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:38, 10 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
na to wpadłem ze abs nie dziala na suchym bo hamulce nie mają sily zahamowac ale to jest ok czy nie moze opony o szerokosci 195 nie idzie rady zablokowac na suchym?
jak silnik zgasze to pedal jest miękki tylko przez 5 naciśnięć gdzies, nawet po nocy jest miękki jest ok? czy po nocy powinno to ciśnienie z serwo zejść?
Jak pisalem gdy temp na dworze jest ponad 30C to hamulce dzialają o wiele gorzej niz przy 20C przy 20C jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:01, 11 Lip 2011 |
|
|
QUSY
Nowicjusz
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
No to może zapowietrzony jest, albo jakaś nieszczelność. Może być tak że płyn jest stary i ma niską temperaturę wrzenia, jeśli nie był wymieniany to może zacząć od tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:44, 11 Lip 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
no to sie teraz zacznie....jaka ma miec, co ile wymieniac.... po co??? Gdyby płyn był do kitu to po 3 porzadniejszym hamowaniu juz by nie miał czym hamowac... I zapewniam Cie ze te 10czy 20stopni temp na zewnatrz nie zrobi roznicy. i pomijam tutaj zachowanie pedału hamulca...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 3:22, 12 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
płyn na pewno ma powyżej 3 lat a moze nawet od nowości nie wymieniał nikt
ale auto hamuje tylko jak jest gorąco pedał twardnieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:07, 12 Lip 2011 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Jeśli płyn ma więcej niż 3 lata to go wymień i odpowietrz hamulce aa nie kombinujesz. Wiesz o co chodzi a piszesz głupoty. Szukasz dziury w całym. Piszesz postów kilka a dalej lipka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:04, 12 Lip 2011 |
|
|
|