Autor |
Wiadomość |
baldhead
Nowicjusz

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Captiva 2.0 150KM Diesel 2010r zgrzyty w skrzyni |
|
Siema
mam taki dziwny objaw w aucie:(oczywiście sprzęgło wciskane do podłogi)
- zimny silnik (diesel) odpalam wyjeżdżam z domu 1 bieg delikatnie obroty do około 2 tyś wbijam 2 delikatnie i wszystko w miarę ok
-to samo co u góry 1 bieg obroty wyższe szybsza zmiana biegu na 2 i zgrzyt
- w miarę rozgrzania silnika powyższy zgrzyt rzadziej występuje, podczas zmiany biegów przy niższych obrotach jest ok ale podczas zmiany przy obrotach około 4 tyś czasem drugi bieg wchodzi normalnie a czasem ze zgrzytem
auto ma przejechane około 15 tyś dopiero, poszperałem w necie i wywnioskowałem że synchronizator drugiego biegu mógł paść, co Wy na to ??
Czy padnięty synchronizator może powodować że raz na jakiś czas przy wbijaniu 2 jest zgrzyt?? któryś zębów/kłów może brakować ??
zgrzyty nie występują podczas każdej zmiany z 1 na 2, na ledwo co odpalonym silniku przy wyższych obrotach i szybszej zmianie biegu zawsze jest zgrzyt, przy rozgrzanym zdarza się to sporadycznie
pozdro 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:23, 20 Paź 2011 |
|
 |
|
 |
mario23
Super Spec

Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Jeśli nie występuje to na innych biegach to uszkodzenie synchronizatora jest prawdopodobne.
Autko jest jeszcze pewnie na gwarancji dla tego proponuję wycieczkę do serwisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:28, 20 Paź 2011 |
|
 |
baldhead
Nowicjusz

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Nie chcę żeby mi wcisnęli jakiegoś kita typu:
"panie auto zimne olej zimny to zgrzyta"
Jeszcze się powtórze :
Czy padnięty synchronizator może powodować że raz na jakiś czas przy wbijaniu 2 jest zgrzyt?? któryś zębów/kłów może brakować ?? czy jak jest padnięty to podczas każdej zmiany z 1 na 2 jest zgrzyt? czy może to zależeć od aktualnej pozycji synchronizatora ??
Bo jeszcze jest taki dziwny objaw na sprzęgle, który występuje cały czas:
autko pracuje na luzie i po położeniu stopy na pedale sprzęgła czuc delikatne "pulsowanie" czy to pulsowanie może mieć wpływ na powyższe zgrzyty ??
Trochę dużo pytań mam 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:37, 20 Paź 2011 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jeździsz tym samochodem od nowośći??? Znasz poprzedniego własciciela??? NIechce byc złym prorokiem, ale to moze wygladać na początki końca dwumasu.... A to z biegami to najpewniej synchronizaotor....Od szybkiej,.... za szybkiej, jak na te skrzynie zmiany biegów...jedynka strzał ze sprzegła, dwójka na chama,itd.....Tak można to zamordować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:32, 20 Paź 2011 |
|
 |
baldhead
Nowicjusz

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
jeżdże od nowości, strzałów ze sprzęgła raczej nie robiłem, ale depnąć lubię.
Jeszcze takie pytanie, jeżeli macie racje co do diagnozy, to czy uwzględnią mi to na gwarancji ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 5:59, 21 Paź 2011 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Tak gwarancja obejmuje skrzynie. Podejżewam ze wymienią olej w skrzyni. Nie daj się jeżeli po wyjeżdzie z serwisu dalej bedzie to samo to cofaj zostawiaj auto bierz pokwitowanie. Za 3 razem jak bedzie to samo możesz śmiało uderzać do sądu ze nie wywiązują się z gwarancji.
Koło dwumasowe odzywa sie przy gaszeniu silnika przy zmianie biegów raczej słyszalne bylo by gdy obroty silnika spadają...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:11, 21 Paź 2011 |
|
 |
baldhead
Nowicjusz

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Mały edit:
Dziś po pracy temp zewnetrzna 10* po odpaleniu silnika pierwszy bieg 3 tyś rpm dwójka i zgrzyt, do póki silnik nie osiagnął normalnej pracy to udało mi sie 3 razy zgrzytnąc
jak silnik już sie rozgrzał to testowałem podczas ruszania ze świateł i wszystko ok ani razu nie zgrzytło, sam nie wiem o co chodzi.
Zjawisko zgrzytania wystepuje po odpaleniu wystudzonego silnika i zmianie biegów z 1/2, rozumiem że przy jakiś -20 stopniach mogą cieżko biegi wchodzić ale nie przy 10 na +
zobczymy co będzie jak temp. zew. spadnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:48, 21 Paź 2011 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
z tym dwumasem to mówiłem apropos tego pulsowania sprzegła po dotkieciu stopą... Dokładnie, jedz do serwisu i nie daj sie... Zepsuło sir to niech naprawiają.... wada fabryczna i koniec.... A nie ucieka Ci gdzieś olej ze skrzyni???? Moze poprostu poziom jest zbyt niski???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:07, 22 Paź 2011 |
|
 |
baldhead
Nowicjusz

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Dobra właśnie wróciłem z jazdy inna captiva z takim samym silnikiem, i rocznikiem tylko z przebiegiem 36 tyś km
Pulsowanie sprzęgła takie samo jak u mnie, oczywiście skorzystałem i sie przejechałem silnik był zimny, zmiana biegu z 1 na 2 przy 4 tyś rpm zaowocowała takim samym zgrzytnięciem jak u mnie
ehhh
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:13, 23 Paź 2011 |
|
 |
|