Witam, mam problem z układem kierowniczym w ZX-ie, podczas jazdy po lekkim łuku około 50-60 km/h koła w pewnym momencie jadą prosto a po chwili wracają znów do jazdy po łuku.....najczęściej się tak zdarza gdy przyśpieszam....czasami mam wrażenie jakby kierownica podczas zakrętów działała z lekkim opóźnieniem choć luzów na kierownicy nie mam......czym to może być spowodowane?? Dodam jeszcze że podczas gwałtownego ruszania na śliskiej jezdni na prostej drodze potrafi go znosić na bok.....zastanawiam się jeszcze czy to nie jest wina którejś z półosi napędzających albo mechanizmu różnicowego????
Ściągnąłem przekładnie kierowniczą wraz z siłownikiem i w przekładni ślimakowej nic tam nie widzę... tzn: nie widać żeby były wyrobione zęby ani nie ma też żadnych luzów....najbardziej podejrzany jest teraz siłownik ale czy on mógłby powodować takie działanie podczas jazdy po łuku?? Może miał ktoś z was podobny problem??? Z góry dzięki za wszelkie uwagi
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
Ja zaczął bym od skontrolowania geometrie Twojej cytryny...geometria ma ogomny wpływ na zachowanie pojadu nie tylko w czasie jazdy na wprost ale również na zakręcie...jezeli niemasz żadnych luzów w układzie kierowniczym ani zawieszeniu to sprawdź kąty.
Ja odczułem spora różnice gdy po roku eksploatacji passat-a ustawiłem sobie prócz zbieżności jeszcze pochylenie samochód inaczej pokonywał szybkie łuki i nawet w czasie wciskania gazu jechał tak jak mu na to pozwalało ustawienie kierownicy sam byłem w szoku ze aż taka zmiana
Na pewno jest to tańsza opcja bo wymiana el. układu kierowniczego na próbe nie jest tania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach