Autor |
Wiadomość |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
fiat przekładka silnika |
|
Witam
Porzekadłem silnik od marei 1.6 16V y całym osprzętem i problem jest ten sam co w tamtym silniku mianowicie czasami gaśnie po dojechania do skrzyżowania i trzeba go odpalić na ciepłym silniku z dużą ilością gazu.
ze starego silnika została sonda i czujnik temperatury.
Ja obstawiam na walnięty czujnik temp sonda mało prawdopodobnie. Odpala na zimnym silniku za pierwszym razem.)nie posiadam testera do fiata.
A teraz wpadła mi myśl o czujniku prędkości jazdy kiedyś miałem taki przypadek w oplu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:04, 29 Lis 2010 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ściąg mu kostkę i zobaczysz.Jest zamontowany gaz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:41, 29 Lis 2010 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Nie odpowiedni dział przenosze
mechanika pojazdowa!
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:33, 29 Lis 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
gazu nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:00, 29 Lis 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przy walniętej sondzie będzie dużo palił i może tak wariować i przy czujniku temperatury też bo może chodzić na ssaniu.Sprawdź pompkę paliwa czy daje odpowiednie ciśnienie to jest 4 bar a utrzymywane jest poprzez regulator na listwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:39, 29 Lis 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
Kolego oszukałem komputer mianowicie kupiłem drugi czujnik temperatury nagrzałem silnik i działo sie to samo, następnie wzziełem drugi czujnik i schłodziłem go śniegiem i autko odpaliło normalnie i chodziło na s saniu.
Może być wina krokowego??? chodź drugi krokowy wył używka.
Co dalej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:12, 29 Lis 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To znaczy mało paliwa przy rozruchu.a silnik krokowy utrzymuje tylko wolne obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:30, 29 Lis 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
a gdy krokowy jest za mocno otwarty to np. za duza dawkę powietrza dostaje, bo krokowy reguluje obroty dawką powietrza PRAWDA!
na zimnym silniku czyli ssanie dziła na tym ze zamyka dopływ powietrza a gdy ciepły silnik to dostaje wiekszą dawke powietrza. Dobrze mysłe, dodam ze odłączylem czujnik predkości jazdy i to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:21, 29 Lis 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  | a gdy krokowy jest za mocno otwarty to np. za dużą dawkę powietrza dostaje, bo krokowy reguluje obroty dawką powietrza PRAWDA!
na zimnym silniku czyli ssanie działa na tym ze zamyka dopływ powietrza a gdy ciepły silnik to dostaje większa dawkę powietrza. Dobrze myślę, dodam ze odłączyłem czujnik prędkości jazdy i to samo |
Tym wszystkim steruje sterownik silnika a przepustnica powinna być lekko podstawiona i jak załapie silnik wskoczy na większe obroty i zaraz spadają i powinien chodzić na wolnych obrotach.A jak ma za duże to na potencjometrze przepustnicy ustaw.Ściąg mu wsuwkę z czujnika temperatury płynu jak gorący i spróbuj odpalić.Do sprawdzenia jeszcze czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i czujnik ciśnienia atmosferycznego jest na ścianie za silnikiem czarna kostka z wężykiem podłączonym do kolektora ssącego (zastępuje przepływkę)
Tak wygląda czujnik ciśnienia;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 23:17, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 23:07, 29 Lis 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
a tak kolego zapomniałem całkiem o tym czujniku, czujnik podmieniłem, jak pisałem silnik był zmieniony z całym osprzętem oprócz sondy, czujnika atmosferycznego, pedkości jazdy. Objaw jest taki sam jak w tamtym silniku czasami gasnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i redukcji oraz odpala z dodaniem gazu na ciepłym.
A nowy silnik jest wyposażony w czujnik położenia wałka rozrządu a tamten stary tego niema.i instalki do tego czujnika też niema. Poza ty auto chodzi bez za rzutu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:32, 29 Lis 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
kolego ten model nie ma czujnika atmosferycznego.
Poddałem sie bez kompa ta gra nie warta świeczki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:13, 30 Lis 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  | kolego ten model nie ma czujnika atmosferycznego.
Poddałem sie bez kompa ta gra nie warta świeczki |
A to jest kolego tak jak podajesz 1.6 16V anie podajesz rok lub kod bo silnik 1.6 16V od 1996>2004 ma czujnik ciśnienia powietrza rury ssącej a silnik 1.6 16V od 1999>2004 ma czujnik MAP z czujnikiem temperatury powietrza i nie mają przepływomierza.I widzisz jak ważny jest rok i kod silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:43, 30 Lis 2010 |
|
 |
karol83
FACHMAN

Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
Kod silnika tak zawalony ze nie mogłem odczytać. Co do kodów silnika to zawsze staram sie podawać. Koleś silnik sam załatwiał i przywiózł go do mnie tak ze jego to był 98 a tamten niby 99 ten z 99roku to miał dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu.
punkcik dla kolegi za podpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:25, 01 Gru 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Bo ten z czujnikiem wałka to jest 1.8 a te 1.6 nie miały czujnika hala wałka rozrządu.Spróbuj jeszcze porównać czujniki indukcyjne położenia wału korbowego czy są jednakowe jak nie to załóż ten co chodził przy tamtym silniku.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Śro 19:46, 01 Gru 2010 |
|
 |
|