Autor |
Wiadomość |
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Jak wymienić olej silnik. ? |
|
Wytłumaczy mi ktos dlaczego po wymianie oleju silnikowego trzeba 2-3razy zapalić silnik i odrazu zgasić?
Jeśli olej NIE był nalewany do filtra oleju tylko do wlewu oleju a silnik po tym nie był odpalany kilku krotnie i gaszony tylko odpalony i juz auto jechało w trase to cos się stało?
Napisze mi ktos jeszcze dlaczego po wymianie oleju+f oleju+f powietrza silnik jakby troszke stał się mulowaty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:34, 14 Lip 2011 |
|
|
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Nie widzę sensu w gaszeniu i odpalaniu silnika nalewasz nowy olej zakładasz filtr odpalasz patrzysz aż zgaśnie ciśnienie oleju chwile pochodzi gasisz kontrola stanu oleju ewentualna dolewka i w drogę. Co do drugiego pytania to chyba jakieś twoje przewrażliwienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:55, 14 Lip 2011 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
a jaki samochód miałem taki przypadek był trochę inny filtr powietrza i auto było słabsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:15, 14 Lip 2011 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No generalnie wylewasz olej, zakładasz nowy filtr, zalewasz świeży olej, odpalasz auto, czekasz chwilę aż ten olej się rozgoni (20sec.) gasisz auto, czekasz odrobinę aż zleci do miski, sprawdzasz czy jest 3/4 stanu... ot cała historia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:53, 14 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Czytałem gdzies na forach ze jak zmieniamy olej i jak zalejemy na maxa f. oleju to nie trzeba odpalać, ale jak nie zalejemy f. oleju to trzeba 2-3razy odpalic i odrazu zgasić, ale po co??? a jak tego nie uczynimy tylko po wymianie odpalimy i odrazu 50km przejedziemy to co sie stanie?
Właśnie to nie przewrażliwienie, oczekiwałem ze auto będzie mocniejsze na nowym filtrze powietrza a jest troszke słabsze. Może dlatego ze instalacja 4g była ustawiana na nowym filtronie a ja założyłem nowego manna+hamella i auto niema przeplywomierza, ma to cos do rzeczy?
No i po wymianie f. powietrza zauważyłem ze jak jadę i przyspieszam np na 2 biegu do jakis 2500 obrotów i puszczam pedał gazu wciskam sprzęgło to w momencie jak wciskam sprzęgło obroty same rosną o jakies 200-300 tak do 2700-2800 mimo ze gaz dawno puszczony i w momencie jak wbije 3 i puszczam sprzeglo obroty spadają. Tak jakbym gaz wyłączał za późno co jest? Dziwnie to wygląda i dziwnie się jezdzi?!
Panie STUDENT dlaczego 3/4 stanu. Czy Ty tak uważasz czy tak ma byc? Nie czytałem/słyszałem jeszcze ile ma byc. A podczas "spotkań rodzinnych" czy jakis pogadanek przy % jeden mówi ze 1/2 a drugi ze na maxa bo i to silnik to spali
jaki poziom powinien byc? nie jest tak ze wszystko jedno jaki tylko od min do max?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:53, 15 Lip 2011 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
kolego powiem tak ten sposób 2-3 razy gasić i zapalać lub ja jeszcze kręcę na odłączonym zapłonie to robię tak jak mam silnik po kompletnej rozbiorce remoncie jak układ jest suchy i czysty a po wymianie oleju dolewam w między min-max pakę gaśnie kontrolka oleju gaszę czekam i uzupełniam stan
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:09, 15 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
zubi1990 to ok jedna sprawa załatwiona dzieki a kolejne...
Właśnie to nie przewrażliwienie, oczekiwałem ze auto będzie mocniejsze na nowym filtrze powietrza a jest troszke słabsze. Może dlatego ze instalacja 4g była ustawiana na nowym filtronie a ja założyłem nowego manna+hamella i auto niema przeplywomierza, ma to cos do rzeczy?
No i po wymianie f. powietrza zauważyłem ze jak jadę i przyspieszam np na 2 biegu do jakis 2500 obrotów i puszczam pedał gazu wciskam sprzęgło to w momencie jak wciskam sprzęgło obroty same rosną o jakies 200-300 tak do 2700-2800 mimo ze gaz dawno puszczony i w momencie jak wbije 3 i puszczam sprzeglo obroty spadają. Tak jakbym gaz wyłączał za późno co jest? Dziwnie to wygląda i dziwnie się jezdzi?!
Panie STUDENT dlaczego 3/4 stanu. Czy Ty tak uważasz czy tak ma byc? Nie czytałem/słyszałem jeszcze ile ma byc. A podczas "spotkań rodzinnych" czy jakis pogadanek przy % jeden mówi ze 1/2 a drugi ze na maxa bo i to silnik to spali
jaki poziom powinien byc? nie jest tak ze wszystko jedno jaki tylko od min do max?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:55, 16 Lip 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
A ja słyszałem że olej ma trzy zadania;smaruje,chłodzi,i wycisza.Co do stanu olej się sprawdza zawsze rano jak ścieknie i ma być stan oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:27, 16 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
na ww. pyt. odpowie ktos? dzieki wszystkim za udzielanie sie w temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:36, 16 Lip 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Co do rosnacych obr to mozesz podpiac pod kompa, mozesz wyczyscic przepustnice i w zasadzie tyle. JA tez miałem passata z silnikiem 1.8 przez jakis czas i robił dokładnie to samo, olałem to i tyle. Ale jak chcesz to mozesz sie z tym bawic. Co do oleju to tak ma byc nie mniej niz min i nie wiecej niz max. PROSTE. jak wymieniam olej to leje pod maxa bo silniki olej zużywają czasem wiecej czasem mniej wiec od wymiany do wymiany z reguły zapasu wystarcza. Rozumiesz co nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 3:12, 18 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
tak rozumiem ale 0,8l na 10k to duzo? kolega twierdzi ze moj silnik jest w stanie agonii ze to kolosalnie duzo a jego seicento nie zużywa ani 1ml, a podobno nowe auta 1l co 1000km pala?!
Jaki kolor powinien mieć olej? Czy po wymianie oleju i po kilku dniach olej moze miec kolor znów kawy z mlekiem?
A moze byc to linka gazu? Bo gaz cos ciezko sie naciska, i moze sie blokuje i jakby odlaczał sie z opóźnieniem to samo wchodzi na obroty z opóźnieniem, co posmarować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:44, 18 Lip 2011 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
kolego jak pali ci 0.8l na 10 km to fakt agonia ale jak na 1000 km to też nie dobrze ale jak na 10 tyś to się nie przejmuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:14, 18 Lip 2011 |
|
|
arturoowiski
Młotkowy
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
0.8l na 10 tyś km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:52, 18 Lip 2011 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
3/4 stanu bo to nie na maxa i nie na minimum. Teoretycznie im więcej oleju w misce (na maxa) tym więcej odda temperatury. Generalnie producenci samochodów robią miarki tak żeby minimum nie było ostatecznym minimum a max nie był ostatecznym maxem. Jak oleju bedzie za dużo to wywalisz uszczelniacze, jak za mało to zatrzesz silnik.
Auto pali olej, wykapuje gdzieś, dlatego zawsze masz tą rezerwę z 3/4 a nie jest na max... taka moja teoria.
A teraz słowo praktyki:
Jedź Pan do mechanika na wymianę tego oleju bo to pierdoła jest i nie ma co dywagować na ten temat zbytecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:11, 18 Lip 2011 |
|
|
|