Autor |
Wiadomość |
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
MEGANA 1,9 DTI F9Q 744 FALUJA OBROTY I DYMI JAK ZIMNY |
|
Witam Wszystkich! Mam problem z Renault Megane 1,9 DTI 80km z 2001 roku.
Gdy odpalam ja po nocy wszystko jest ok (Nie ma problemu z rozruchem. Pali na dotyk), ale po krótkiej chwili (około 1 minuty) obroty zaczymają falowac w granicach 700-1000obr/min i zaczyna kopcic na biało. W powietrzu czuć rope. Silnik rzuca i kuleje. Gdy podniesie się trochę temperatura silnika auto się uspokaja i wszystko jest w porządku.
Myślałem, że winą będą wtryski, wiec zawiozłem je do specjalisty. Stwierdził, ze nie leją, ale igiełki są posklejane i musi spolerować. Po spolerowaniu i zamontowaniu do auta kopcenie i falowanie obrotów troszkę się zmniejszyło, ale nadal występuje. Dodatkowo Megana straciła na mocy. Jest to dość odczuwalne zwłaszcza przy wyprzedzaniu na 5 biegu.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wyczyściłem przewody paliwowe, założyłem nowy filtr paliwa, założyłem zaworek zwrotny przed filtrem.
Nie wiem już za co się złapać. Proszę o jakąś pomoc. Z góry dziękuje i pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:32, 28 Wrz 2012 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Biały dym to nie spalona ropa,spróbuj zablokować rurkę od AGR do kolektora ssącego i porównaj temperaturę na desce i przy odczytaniu na komputerze,możesz jeszcze sprawdzić luz na zaworach ssący 0.20 wydechowy 0.40 na zimnym czy chociaż są.Pompę wtryskową masz Bosch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:56, 29 Wrz 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
A nie czasami EGR?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:18, 29 Wrz 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
ale tam chyba nie ma regulacji na zaworach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:02, 29 Wrz 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | A nie czasami EGR? |
EGR
Exhaust Gas Recirculation
Układ recyrkulacji spalin
System stosowany w nowoczesnych silnikach. Jego zadaniem jest częściowe powtórne skierowanie spalin do kolektora ssącego (do ponownego spalenia), co powoduje obniżenie temperatury czoła płomienia w komorze spalania. Wpływa to na obniżenie emisji NOx. Spaliny kierowane są do kolektora ssącego przez zawór recyrkulacji spalin. 0 otwarciu zaworu decyduje elektroniczny system sterujący w zależności od warunków pracy silnika.
Przy 1.9DCI już jest EGR co do grzegorz1805 tam jest regulacja tylko reguluje się szklankami a nie płytkami szklanki są podobne do hydraulicznych tylko są oznakowane od spodu i każda różni się wymiarem wypustu który się opiera o trzonek zaworu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:13, 30 Wrz 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
| | Biały dym to nie spalona ropa,spróbuj zablokować rurkę od AGR do kolektora ssącego i porównaj temperaturę na desce i przy odczytaniu na komputerze,możesz jeszcze sprawdzić luz na zaworach ssący 0.20 wydechowy 0.40 na zimnym czy chociaż są.Pompę wtryskową masz Bosch. |
Witam! Dziękuje za odpowiedz. O co chodzi z tym agr? Czy chodziło Ci o egr? O jaką rurkę Ci chodzi? Luzu zaworowego nie ma wcale na 4 cylindrze (licząc od rozrządu). Sprawdzałem na zimnym.Wydaje mi się, ze gdyby to problem luzu, to gorzej byłoby na ciepłym silniku? Ciśnienie na wszystkich cylindrach po 32. Pompa jest boscha.
Sprawdzę jak z ta temperatura. Ale zauważyłem, ze jeżeli odepnę czujnik od temperatury i następnie odpalę samochód, auto dostaje od startu kosmiczne obroty. Natomiast jeżeli odepnę na odpalonym silniku to zapali się tylko check.
Sprawdziłem temperature. Wskazania na zegarach są takie same jak w komputerze. Diagnozuje clipem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luki2905 dnia Nie 19:31, 30 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 18:33, 30 Wrz 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ty masz AGR czy EGR,AGR jest sterowany podciśnieniem a EGR jest sterowany elektronicznie ze sterownika silnika.A jak się otworzy AGR na wolnych obrotach to tak się będzie działo ze silnikiem [zadusi go] Coś nie jest tak z tym czujnikiem temperatury bo powinny tylko lekko wzrosnąć obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:34, 30 Wrz 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Tam jest EGR na 3 śrubach w bardzo dobrym dojściem i nie wiem po co mi pisałeś co to jest skoro bardzo dobrze to wiem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:40, 30 Wrz 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
W takim razie mam EGR.
Wpadłem na pewien trop.
Mianowicie: Dziś odpalam z samego rana z podłączonym kompem. Silnik zapala normalnie i chodzi ładnie. Sterowanie zaworem EGR wynosi 43%. Po krótkiej chwili dodaje gazu i czekam czy zacznie falować, a tu szok, chodzi ładnie. W parametrach EGR rośnie do nawet 95% a następnie spada w dół. Zatrzymuje się na 43% i ładnie wszystko działa. Po rozgrzaniu do 60 stopni i jedna z kolejnych prób przygazowania i znów tak samo, wzrasta, spada, zatrzymuje się na 43%, ale po około 10 sekundach sterowanie zaworem EGR spada na 5% i silnik bardzo delikatnie zmienia obroty i staje się głośniejszy.
Pamiętam jakiś czas temu jak odpalałem auto po nocy i dodało mu się delikatnie gazu, to właśnie przy zmianie obrotów tak jak przy tych 5% silnik zaczynał kuleć.
Wczoraj jak zauważyłem coś nie tak z tymi procentami, zawiesił się komputer i nie bylem w stanie sprawdzić jak to było na kulejącym silniku.
Natomiast dziś komputer się nie zawiesił, ale silnik nie kulał.
Czy to możliwe, ze zawór EGR ma aż tak duże znaczenie i przez niego silnik może, az tak kuleć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:37, 01 Paź 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Oczywiście .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:13, 01 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Koledzy, pomocy!
Kupiłem inny EGR i tak samo. Jak odpalę to jest dobrze. Sterowanie zaworem EGR wynosi 45% i po krótkiej chwili spada do 5%.
Miałem dzisiaj okazje diagnozować scenica dti, ale miał AGR. Tam sterowanie na wolnych obrotach pokazywało 45-55% i właściciel nie ma takich problemów jak ja. Może ktos ma jeszcze jakiś pomysł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:42, 01 Paź 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Zaślep EGR i zobacz czy jest poprawa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:14, 01 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Tylko w jaki sposób go zaślepic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:15, 01 Paź 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Tak żeby spaliny nie trafiały do kolektora ssącego .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:50, 01 Paź 2012 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Odkręcasz, wypijasz browara (względnie cole) z puszki robisz zaślepkę i po kłopocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:01, 01 Paź 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
ta tylko widziałeś jak w tym silniku jest egr nie tak łatwo zaślepić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:18, 01 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
EGR zaślepiony. Zatkałem rurkę pomiędzy kolektorem dolotowym, a kolektorem ssący. Wróciło troszkę mocy, ale z moim problemem nic się nie zmieniło.
Dzisiaj rano zaraz po zaślepieniu, pierwsze odpalenie po nocy. Odpalił na dotyk i chodził ładnie. Wyjechałem z garażu na ulice, dojechałem do końca ulicy i obroty już falowały i silnik kopcił. Jak silnik chodzi na biegu jałowym to kuleje i kopci. Jeżeli dodam mu gazu nawet na postoju, to przestaje dymić i ładnie chodzi na wyższych. Problem jest tylko na niskich obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:03, 02 Paź 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Czyli to nie EGR . Skoro komputer nie pokazuje błędów to szukaj w mechanicznych rzeczach gdzie czujników nie ma .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 11:04, 02 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Myślę cały czas o wtryskach. Może to one tak mieszają. Ale niby były sprawdzane. Fakt jest taki, ze po polerowaniu igiełek stracił moc...
Idzie jakoś sprawdzić wtrysk sterujący?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luki2905 dnia Wto 15:05, 02 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 15:04, 02 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Witam ponownie. Powiem krótko. Pan pompiarz zjebał wtryski...
Założyłem od znajomego i auto ma taka moc jak na początku. Zrywa asfalt. Pierwszy raz zapiszczałem oponami przy starcie. Myślałem, ze Renatka tego nie potrafi. Kupie wtryski i napisze jak będzie rano pracował. Ma ktoś jakieś wtryski na sprzedaż?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:54, 02 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Myślę jeszcze tylko nad tym, czy uszkodzone wtryski mogłyby aż tak knocić w silniku zależnie od temperatury? Czy przy uszkodzonych wtryskach nie powinien kuleć nawet na ciepłym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:54, 02 Paź 2012 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | A nie czasami EGR? |
AGR - po niemiecku
EGR- po angielsku
Roman nie ma róznicy tym czym jest sterowane (najczęściej powietrzem). A ogólnie agr to [link widoczny dla zalogowanych] takze to są 2 rózne rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:27, 03 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Ciąg dalszy tematu.
Dziś z samego rana przyszła paczka z wtryskami. Założyłem i jak zwykle silnik kuleje i dymi. Ręce mi opadły i się poddałem. Jest to moje auto, a nie klienta wiec musiałem coś wykombinować. Ponieważ nie mam już siły, oddałem samochód do mechanika. Tylko ten Pan w mojej okolicy wiedział o co mi chodzi, gdy zaczynałem mówić o kącie statycznym pompy wtryskowej. Inni robili oczy jak ping-pongi. Po krótkiej rozmowie mechanik stwierdził, ze według niego powodem jest (opisywany już) luz zaworowy na 4 cylindrze, a właściwie jego brak. Od razu wiedział, ze silnik jest na szklankach w trakcie rozmowy pochwalił się też wiedzą o turbinie i egr (tak jak opisywaliście). Po prostu gość wie co robi. Megane ma być zrobiona do środy wiec zobaczymy jak to wyjdzie. Jak odbiorę auto napisze co było. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 0:54, 06 Paź 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
tak sie zastanawiam, a sprawdzałeś podcisnienie? tak poprostu? moze pompa wytwarza za małe podcisienie a to powoduje problem z egr i sterowaniem turbina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:58, 06 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
EGR jest elektryczny. Nie ma w tym silniku nawet zaworka do podciśnienia. Wężyk od turbiny idzie prosto do kolektora ssącego!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 8:57, 07 Paź 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Przecież tam jest zawór N75 jak w VW .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:31, 07 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
U mnie go nie ma i nie było. Turbina bierze od początku. Wężyk od gruchy idzie do kolektora ssącego. Nigdzie nie ma wtyczki do zaworka. A nie mam nigdzie auta z dTi i elektronicznym egr, żeby porównać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 9:28, 08 Paź 2012 |
|
|
luki2905
Starszy młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Temat rozwiązany. Mechanik ustawił luz zaworowy, ustawił kąt statyczny na pompie i auto bangla jak nowe. Dziękuję wszystkim za pomoc. Proszę o zamkniecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:46, 22 Paź 2012 |
|
|
|