Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Merc. vito |
|
powiedzcie mi chłopaki czy muszę wyciągać silnik do wymiany pierścieni czy zrobi to na samochodzie bo słyszałem że tam jest ciasno [vita nie robiłem a samochodu jeszcze nie mam ]
|
|
Nie 16:01, 01 Lut 2009 |
|
 |
|
 |
Gość
|
|
|
powinna byc taka opcja, w koncu producenci samochodow nie sa kretynami tak prawde mowiac to nie spotkalem sie z autem w którym koneczne by bylo wyciaganie silnika do sciagniecia glowicy i wypchania tloka.
|
|
Nie 16:11, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
myślę że bez problemu 
|
|
Nie 16:15, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
wiecie bo słyszałem że jest bardzo ciasno i opłaci wywalić silnik.
|
|
Nie 17:26, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
tak wogóle to co może być powodem że dymi na niebiesko i bieże olej 1l na tyś chyba nie turbo co??
|
|
Nie 17:34, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
rozkladac półosie to troche klopot, jak lubisz robote bez stresu to lepiej wyciagnac skrzynie i silnik. ja troche zazwyczaj powyzywam ale bym wolał zostawic blok na miejscu. hociaz jak bym to robil w swoim garazu i mogl spedzic wiecej czasu to z doswiadczenia wiem ze mozna to zrobic dokladniej, przy okazji mozesz sprawdzic jak wszystkie uszczelki wygladaja powodzenia
|
|
Nie 17:40, 01 Lut 2009 |
|
 |
Tarantula
Specjalista

Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Powodem moga byc uszczelniacze i prowadnice zaworowe.
Sprawdz kompresje.
Jaki silnik ma to vito?
Ps.Nie pisz posta pod postem tylko edytuj:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:43, 01 Lut 2009 |
|
 |
sharkys
Mechanior

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła (wielkopolskie)
|
|
|
|
najpierw zobacz czy jest duzo oleju w wezach turbiny zwlaszcza w tym na dole przy intercooler . co do wymiany pierscieni to lepiej wyjmij sobie caly silnik (wyciaga sie w zestawie ze skrzynia i to niewazne czy to stara 110 czy CDI) jak to stara 110 to czesto siadaly uszczelki pod glowica na pierwszym cylindrze na kanale olejowym wtedy pobiera olej dymi i glosno chodzi. napisz dokladniej jaki silnik i dokladniejsze objawy a cos wymyslimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:03, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
nie mam takiej opcji jest tylko cytuj.a wracając do tematu to turbo nie ma nic do rzeczy?
|
|
Nie 18:05, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
wiesz co sharyks auta jeszcze nie mam gość się mnie pytał i będzie chciał robić. to jest 110 silnik chyba2.3 D
|
|
Nie 18:08, 01 Lut 2009 |
|
 |
sharkys
Mechanior

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła (wielkopolskie)
|
|
|
|
oczywiscie ze moze brac przez turbo ale bardziej prawdopodobna moze byc opcja uszczelki pod glowica. jaki to silnik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:10, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
jest to vito 110 98r silnik 2.3 turbo.
|
|
Nie 18:17, 01 Lut 2009 |
|
 |
sharkys
Mechanior

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła (wielkopolskie)
|
|
|
|
sprawdz najpierw ten dolny waz przy chlodnicy powietrza (z przodu na dole przy zderzku po prawej stronie) jak tam nie ma duzej ilosci oleju to moim zdaniem glowica do zdjecia, a do zdjecia glowicy silnika nie trzeba wyciagac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:21, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
den dym to pojawił się nagle. auto ma 300 tyś mogły już siąść pierścienie.??
|
|
Nie 18:33, 01 Lut 2009 |
|
 |
sharkys
Mechanior

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła (wielkopolskie)
|
|
|
|
nigdy nie mowie nigdy ale z doswiadczenia wiem prawie na 100% ze padla ci uszczelka pod glowica( zrobilem juz kilkanascie takich uszczelek przy tych silnikach a pracuje w mercedesie jakies 14 lat)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:46, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
dzięki za dorade jak będę robił to dam znać. za 2 tygodnie.[ ale najpierw zwale głowice tak jak mówisz.]
|
|
Nie 19:02, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Dzięki za doradę jak będę robił samochód to sie do ciebie odezwę. [za 2 tygodnie]
|
|
Nie 19:06, 01 Lut 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Scharkys , mam tego merca u siebie i teraz bierze 2 litry na 100 km. co może być powodem.??
|
|
Sob 19:23, 07 Mar 2009 |
|
 |
sharkys
Mechanior

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła (wielkopolskie)
|
|
|
|
zdejmij waz od filtra powietrza do turbiny i zobacz czy sie nie rozsypala turbina -wiązałoby się z brakiem mocy, lecz wczesniej o tym nie pisales wiec dalej obstawiam uszczelke pod glowica-jak masz go u siebie to przy poborze 2 literkow oleju na 100km musi byc juz niezla dziurka w uszczelce i powinno byc slyszalne klepanie samoregulatorow zaworow. jak by poszly pierscienie czy tam tlok to by nierowno chodzil a zreszta jak mialbys wyciagac tloki to i tak gora do zdjecia . na moje to ta uszczelka . daj znac co tam bylo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:34, 07 Mar 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
wiesz że zdjąłem wąż od turbiny i kręci się ładnie ma tylko minimalny luz na ośce ,jak zdjąłem wąż od kulera na dole to wylała się ze setka oleju. silnik z tyłu jest cały zlany olejem od turba w dół ale zauważyłem dwie wady jedna to brak węża odmy co idzie od pokrywy do węża dolotu powietrza do turba, druga wada to odkręcony włścznik podciśnieniowy turbiny [leżał tak odkręcony] co o tym sądzisz??
|
|
Śro 22:33, 11 Mar 2009 |
|
 |
sharkys
Mechanior

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła (wielkopolskie)
|
|
|
|
odkrec rure wydechowa od turbiny i zobacz co tam widac. a to ze nie bylo weza odmy tzn ze mogl ciagnac syf do turbiny przez ta dziure. setka oleju to juz troche jest. czy slychac mocno samoregulatory zaworow jak jest dobry stan oleju? mozesz sprawdzic cisnienie oleju jakie idzie na gore poprzez napinacz lancucha, ja mialem dorobione ze starego napinacza i manometru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:37, 12 Mar 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
zwaliłem głowice i żeczywiście miałeś racje dobrze zdiagnozowałeś tego merca uszczelka dość dużo wydmuchana na tym kanale olejowym tak jak pisałeś wyżej.teraz jeszcze pytanie jaką uszczelke zakładać [firma] i czy wymienia się wszystkie śruby czy można nna sztuki , bo dopuszczalne długości są ok tylko dwie śruby są przykorodowane i chciałem je wymienić, tylko serwis czy kupię gdzieś w sklepie?
|
|
Czw 23:27, 12 Mar 2009 |
|
 |
sharkys
Mechanior

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła (wielkopolskie)
|
|
|
|
to sie ciesze ze udalo sie zdiagnozowac na odleglosc :-D . sruby mozna kupic np febi, uszczelka erling lub goetze , tylko patrz aby byla wzmocniona blaszką na kanale olejowym, bo bez wzmocnienia to sa do 108 bez turbo.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Pią 9:54, 13 Mar 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
a jak jest z planowaniem takiej głowicy bo byłem u fachowca i powiedział,że takie głowice trzeba szanować i jeżeli nie ma potrzeby to lepiej nie planować odległości do zaworów są minimalne a gniazd nie da się podfrezować. u mnie jest głowica ładna ,więc wyczyszcze na szklanke drobnym papierkiem i odtłuszcze bendzyną ekstrakcyjną to powinnno grać. jutro go składam więc jak skońncze to dam znać.
|
|
Pią 16:41, 13 Mar 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
autko uruchomiłem i silniczek pięknie pracuje ,muszę powiedzieć że z dziedziny mercedesa jesteś jesteś naprawdę fachowcem . Dziękuje za wszystkie rady które były naprawdę trafne ,
|
|
Sob 23:49, 14 Mar 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie jak wyregulować ten zawór upustowy bo przed robotą leżał on odkręconyi rozrególowany , teraz nie wiem jak to z nim jest. turbo słychać ładnie syczy ,od początku dokładania gazu.
|
|
Sob 23:54, 14 Mar 2009 |
|
 |
|