Autor |
Wiadomość |
Filzox
Nowicjusz

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Micra K11 turbo, problem z mocą |
|
Witam, mój problem jest tak samo nietypowy jak samochód który posiadam. Zwracam się po pomoc, gdyż to nie ja jestem „budowniczym” tego samochodu i nie za wiele o nim wiem. Opisze krótko auto , fabrycznie jest to micra z 93 roku która miała silnik 1,0. Poprzedni właściciel założył silnik 1,3 16V z 2001roku. W samochodzie jest również turbina, obecnie na 0,6bara oraz w pełni dostrojona instalacja gazowa. Samochód przy doładowaniu 1,0 bara ma 165 KM w LPG! Natomiast kiedy przełączam na benzynę jedzie owszem szybko jednak nie tak samo jak na LPG. Do 3 biegu i prędkości 120km/h jest dobrze a pozniej odcina, jednak nie jest to typowe odcięcie a szarpanie jak by brakowało paliwa. Kiedy przełącze na 4 czy 5 bieg jest to samo i nie ma mocy i nie przyspiesza, jedzie te 110km/h i jeszcze zwalnia. W czym tkwi problem? Dodam że kolega ma zwykła micre bez żadnego tuningu i przy 120km/h i 3 biegu ma właśnie odcięcie. Jednak ten samochód jest zrobiony do dużo szybszej jazdy, co na benzynie nie wychodzi. A jak tylko włącze gaz to przyspieszenie jest 2 razy takie a prędkość znacznie większa.
Czy jest możliwe że pompa paliwowa jest za słaba,ma za niskie ciśnienie? Nie wiem czy właściciel zmieniając silnik zmienił też pompę… Czy może wtryski nie dają rady i nie podają tyle paliwa ile powinny?
Z góry dziekuje za pomoc
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:39, 25 Lip 2011 |
|
 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
po pierwsze turbo i gaz to nie najlepszy pomysł....do tego w tak małym silniku... ale nie mnie to oceniać. zacznik od wymiany filtra paliwa...potem zobacz jakie jest ciśnienie paliwa, byc moze pompa nie daje rady...potem najlepiej pomiar AFR, najlepiej w całym zakresie obrotów - to da Ci odpowiedz o składzie mieszanki a wtryskow bym sie narazie nie czepiał, skoro jeżdziło wczesniej na benzynie to wtryski powinny wystarczyc... To na poczatek. Z czego najbardziej prawdopodobne wydaje sie filtr + pompa.... Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 2:24, 25 Lip 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To nie sztuka zrobić tuning tylko jeszcze w sterowniku trzeba pogrzebać.Mapy w sterowniku są pisane do benzyny a nie do gazu,przez to gaz jest ustawiony do dużych osiągów ale teraz trzeba ustawiać sterownik silnika do benzyny i będzie chodził,ale to już tuningowcy to robią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:47, 25 Lip 2011 |
|
 |
Filzox
Nowicjusz

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Instalacje założył poprzedni właściciel, co do benzyny to własnie dlatego chce to zrobić żeby nie katować silnika na gazie.
Filtr wymieniłem w niedziele i niewiele to dało, może minimalnie poprawiła się moc.
Czujnik składu mieszanki mam już kupiony, założony, w sobotę jadę założyć sondę i wtedy będę wiedział jaki jest skład mieszanki. Poproszę też o zmierzenie ciśnienia paliwa. Co do mapy wtryskowej to muszę się dowiedzieć czy była zmieniana.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:32, 25 Lip 2011 |
|
 |
Filzox
Nowicjusz

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Kolejna diagnoza: brak sondy lambdy która będzie sterować wtryskiem, stąd duża moc na gazie i standardowa moc na benzynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:33, 27 Lip 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sterownik silnika jest przystosowany do benzyny a nie do gazu przez to nie raz jest taka wariacja silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:06, 27 Lip 2011 |
|
 |
Filzox
Nowicjusz

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
 |  | Sterownik silnika jest przystosowany do benzyny a nie do gazu przez to nie raz jest taka wariacja silnika. |
tak, tylko problem w tym że na gazie auto jedzie tak jak powinno i jak pisałem wczesniej ma 165 koni a na benzynie nie jedzie, owszem jest i tak szybkie jednak to nie to samo. W sobote się okaże co i jak to napisze
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filzox dnia Czw 1:02, 28 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 1:01, 28 Lip 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Wszystko się zgadza,bo taki gaz zamontujesz sobie sami i będzie chodzić,bo nie mają nawet zbiornika na paliwo tylko żeby była iskra na świecach i silnik chodzi na gazie.A na paliwie już sterownik steruje wszystkim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:02, 28 Lip 2011 |
|
 |
elektryk1e
Nowicjusz

Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kolego ja jestem z poznania i smigam micra na turbince. jak chcesz to mozemy sie zgadac i powiem ci jak sprawa wyglada. trzeba podlac paliwka, jest na to kilka sposobow ale nie bede ci tego tlumaczyl przez klawiaturke. wszystko jest do ogarniecia.
odzywaj sie na maila elektryk2e(at)gmail . com aaaaa i najwazniejsze nie lataj na benie w doladowaniu bo ci tloki splyna do miski. po za tym tam nie ma czujnika stuku a w takiej ubogiej mieszance to ci popekaja pierscionki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elektryk1e dnia Pon 15:32, 08 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 15:31, 08 Sie 2011 |
|
 |
|