Autor |
Wiadomość |
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Napinacz paska rozrządu mazda 626 |
|
gdg
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:39, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Wto 18:06, 12 Mar 2013 |
|
|
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
nie wiem co Ci powiedzieć bo nie robiłem takiego ale w autodacie nic nie jest pokazane o dokręcaniu. tylko jest pokazane naciąganie i sprężyna. masz link i opis jak montować lecz po angielsku. jak nie znasz ang to translator i do przodu. masz link: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Wto 21:30, 12 Mar 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
cos skopałes. jak najbardziej masz dokrecic napinacz. co do naciagu paska to powinna to zrobic sprezynka a ty powinienes zakontrowac to ustawienie,,, ale ten badziew lubi sie wyciagac itp itd i czasem tak jest ze sprezynka staje sie zbyteczna... jezeli wszystkie koła krecą sie jak powinny to nie powinno byc problemy...
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Śro 0:36, 13 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kkth
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:40, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 8:32, 13 Mar 2013 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Przeskoczyć zawsze może i mógł chodzić jak piszesz. Zdejm pasek dokręć napinacz i zobacz czy się obraca luzno? Sprawdz czy wszystkie rolki chodzą luzno? Może śmierdzi pasek od osprzętu a nie rozrządu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:50, 13 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kyk
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:40, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 9:10, 13 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Część zdejmowania;
7. Przytrzymać rolkę napinającą 7. Zastosować klucz
z wewnętrznym sześciokątem 8. Odczepić
sprężynę z trzpienia 9.
8. Obrócić rolkę napinającą w lewo, aby poluzować
pasek 7.
9. Zdjąć pasek zębaty.
Zakładanie
1. Sprawdzić, czy długość swobodnej części
sprężyny wynosi 36,6 mm 9. W razie potrzeby
wymienić sprężynę.
2. Znaki odniesienia muszą się pokrywać 5 i 6.
3. Zakładać pasek zębaty w lewą stronę,
rozpoczynając przy tym od koła na wale
korbowym. Zwrócić uwagę, aby pasek między
kołami zębatymi był naprężony.
4. Rolkę napinającą obrócić w prawą stronę 7.
Zastosować klucz z wewnętrznym sześciokątem 8.
5. Zaczepić sprężynę na trzpieniu 9. Pasek musi być
naprężony.
6. Powoli obracać wałem korbowym, dwa obroty w
kierunku ruchu wału.
7. Znaki odniesienia muszą się pokrywać 5 i 6.
8. Wyjąć śrubę i podkładkę koła pasowego wału
korbowego 1.
9. Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak
przy demontowaniu.
10. Przytrzymać koło wału korbowego. Zastosować
przyrządy nr 49 G011 103/E011 1A1/S120 710.
Dokręcić śrubę koła pasowego wału korbowego 4.
Moment dokręcania: 157-166 Nm.
11. Szczelina czujnika kąta wychylenia wału
korbowego musi wynosić 0,5-1,5 mm (jeżeli jest
wymontowana).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 11:08, 13 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
liy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:40, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 14:42, 13 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jeżeli ona ma 35.4 to jest dobra i swobodnie możesz ją założyć.Od takiego naciągnięcia o 1 mm nie paliło by paska i blokowało rolkę.To nie jest wina naciągnięcia paska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:18, 13 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
luil
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:41, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Śro 15:27, 13 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ja bym ją założył ale rolka musi swobodnie chodzić,gorzej jakby była za długa a to jest delikatna sprężyna,także pasek nie będzie się za bardzo naciągał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:54, 13 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
lumgh
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:41, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Śro 20:49, 13 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
luif
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:41, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Sob 19:24, 16 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Coś skopałeś przy rolce że nie prowadzi dobrze paska,rolki są nowe? czy tylko nowy pasek.Te 400zł to jest z częściami czy tylko robocizna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:19, 16 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
liujh
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:42, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 8:28, 17 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Koło jest na klinie i musi być wsunięte do końca,tam nie ma żadnej regulacji.Ściąg osłonę rozrządu,załóż koło pasowe,dokręć i obróć silnikiem kluczem i zobaczysz co się będzie działo,czy pasek będzie schodził.Możesz obrócić rozrusznikiem tylko wypnij kostkę lub przewód z cewki żeby nie zapalił.Tylko koło pasowe musi być założone bo tam ma prowadzenie pasek.Rolkę napinającą zablokowałeś czy chodzi na tej sprężynie?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:25, 17 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kkuyk
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:42, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 10:56, 17 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Przyjże się zębatce.
Napinacz ustawiłem na sprężynie i zablokowałem napinacz.
W południe zdejmę koło pasowe, jeśli możliwe wysunę zębatkę maksymalnie na zewnątrz i dokręcę koło pasowe.
Zrobię tak jak piszesz. |
To znaczy że pasek schodzi w stronę silnika czy na zewnątrz? bo nie zrozumiałem co do rolki to otwórz sobie ten schemat rozrządu i moje zdejmowanie i zakładanie i przeczytaj dokładnie i pomału czy tam jest o blokowaniu rolki,masz liczby w moim opisie i na rysunku.Koło zębate jest z lekkim kołnierzem? ściągałeś go?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:14, 17 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jrtyj
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:42, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 12:44, 17 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jest blokowane ale przy Mazda 323 1.5 i tam sprężyna ma długość 61.8 mm i przy 1.6 a 1.8 i 2.0 mają ten sam rozrząd i te same sprężyny.I jest ten kołnierz na tym kole rozrządu na wale?ściągałeś to koło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:02, 17 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
liul
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:42, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 14:26, 17 Mar 2013 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Teraz powiem Ci coś od siebie te 200zł jest za wiedzę głównie a nie za robotę .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:37, 17 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Teraz sobie przypomnij czy ten kołnierz nie był od strony silnika? popatrz po starych śladach jak mogło być.Ja tego nie widzę i jest mi trudno dokładnie powiedzieć,ale jak ściągałeś koło to nie trudno o pomyłkę,nie pamiętam jeszcze jak jest dokręcane koło pasowe czy tylko na centralną śrubę czy są jeszcze inne śruby.Znak do ustawienia masz na tym kołnierzu czy na zębach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:57, 17 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kymmty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:43, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Nie 17:11, 17 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kyfgjf
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:43, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Nie 21:41, 17 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Wykręcisz pompę i porównasz ze starą pompą,na kole nic nie przestawisz nie ma takiej opcji,jak wysuniesz to przy dokręcaniu koła s powrotem się przestawi bo musi być dokręcone odpowiednią siłą.Może być że jest wina pompy,jeszcze za 80zł.
Pompę możesz założyć starą tylko sprawdź,obróć szybko ręką jak nie słychać łożyska to możesz zakładać,bo tu jest zbędna wymiana razem z rozrządem bo pasek rozrządu nie napędza pompy wody i nic się nie stanie chociaż łożysko się rozleci.Tam gdzie pasek rozrządu napędza pompę wody to tak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 10:47, 18 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 0:02, 18 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
kyuym
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:43, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Pon 13:04, 18 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zobacz czy nie widać zębatki koła zamachowego na łączeniu skrzyni i silnika i tam możesz przyblokować jakimś trzpieniem i odkręcisz śrubę i zakręcisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:51, 18 Mar 2013 |
|
|
sabe
Podawacz kluczy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jjtnty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sabe dnia Czw 19:44, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 14:02, 19 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Chyba jest już dobrze, rozebrałem wszystko i złożyłem.
Starą metalową uszczelkę pompy złożyłem na sylikon i ogólnie nowa pompa nie różniła się wymiarowymi bądź gniazdem rolki prowadzącej.
Po przejechaniu 100km pasek nie schodzi z kół zębatych i wygląda ok.
Nie wiem co mogło być powodem mojego problemu, ale wygląda na to że jest już dobrze |
Oby tak było,nauka nie poszła w las.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:57, 19 Mar 2013 |
|
|
|