Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Opel Vivaro 1.9 DTI

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Opel Vivaro 1.9 DTI
Autor Wiadomość
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post Opel Vivaro 1.9 DTI
Witam . Mam problem otóż wyeliminowałem wszystkie błędy w tym samochodzie ( Vivaro 1.9 DTI 2002r) poprzez wymianę na nowe . Teraz został ostatni problem . Auto raz ma moc raz totalnie ją traci . Zastanawia mnie czy może to być pompa wtryskowa ( Na wolnych daje 350bar ) Jeszcze jedna rzecz jak psikam plakiem w turbine to auto reaguje na gaz i chwile b.dobrze chodzi .
Już mi ręce opadają .


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:58, 29 Gru 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
A co w ogóle wymieniałeś??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:00, 30 Gru 2011 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Przepływomierz .
EGR .

Teraz właśnie robię rozrząd i przy okazji pompę wymienię zobaczymy czy jest różnica .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:44, 30 Gru 2011 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
Psikaj tym plakiem psikaj i .... wpisz w wyszukiwarkę : jak nie naprawiać silnika tdi itp !


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:48, 30 Gru 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A sprawdzałes jak ładuje turbina? Czy nie przeładowuje? Czy ma dobre ciśnienie? czu nie masz gdzieś dziury w dolocie,?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:18, 31 Gru 2011 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Turbina działa dobrze . Dziury w dolocie nie ma . Zmieniłem pompę dalej to samo .
Jest tak . Jak rano zapalę to przez 5 minut auto ma porządnego kopa po czym go traci i tak do następnego rana . Myślę teraz nad wtryskami .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:30, 31 Gru 2011 Zobacz profil autora
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
a erg był nowy czy używany


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:06, 31 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
ATF napisał:
Psikaj tym plakiem psikaj i .... wpisz w wyszukiwarkę : jak nie naprawiać silnika tdi itp !

Co tu według ciebie zrobił Plak?? bo według mnie to nie był wyczyszczony interculer i przewody i zassało olej po padniętym tamtym silniku i turbiny.A że pali wtedy wszystko tłoki wtryski to masz dowód to silnik Opla 1.7CDTI a Renówki to nagminne.Sowiet może podmień czujnik ciśnienia i turbinę sprawdź,jaki dym wtedy wychodzi masz tu taki schemat;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 2:06, 01 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Sob 20:58, 31 Gru 2011 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
EGR jest nowy .
Czujnik ciśnienia też jest nowy zapomniałem napisać .
Zastanawia mnie czemu po odpaleniu ma kopa a po przejechaniu trochę to nie chce kręcić nawet do 3k obrotów .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:26, 01 Sty 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
A po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu idzie czy nie bo wychodzi że wchodzi w tryb awaryjny,zobacz,przemyj czujnik ciśnienia rury ssącej regulator ciśnienia doładowania.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:54, 01 Sty 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie idzie .
Mógłbyś dać tutaj zdjęcie tego ?
Chodzi o map sensor ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:31, 01 Sty 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie mam tego na zdjęciu.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:57, 01 Sty 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale rozumiem że chodzi o czujnik ciśnienia absolutnego czyli MAP Sensor ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:02, 01 Sty 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Google + grafika + czujnik ciśnienia rury ssącej opel vivaro 1.9 dti


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:21, 01 Sty 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik wymieniony dalej to samo . Czy możliwe że kolektor dolotowy jest zapchany ?Jeśli tak to czemu raz dobrze idzie a raz źle ?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:37, 04 Sty 2012 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
Odkręć korek wlewu bo może odpowietrzenie zbiornika zatkane.
Co prawda to mondeo przyjechało do mnie na sznurku z innego warsztatu bo się odpowietrzyć nie dało a jak odkręciłem korek to mało mi ręki nie wciągnęło Wink
5 min i właścicielka w pas się kłania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:44, 06 Sty 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja w tym vivaro bak czyściłem cały itp .

W końcu jeżdżąc testowo z Vivaro i komputerem pokazał się błąd "Boost Pressure Wastegate" czyli po prostu zawór od turbo . W Poniedziałek nowe turbo przyjeżdża i mam nadzieje że to koniec z tym samochodem już .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 3:21, 06 Sty 2012 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
No to miejmy nadzieję że to będzie koniec tej udręki dla Ciebie.
Daj znać jak po wymianie.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:22, 06 Sty 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
Ja w tym vivaro bak czyściłem cały itp .

W końcu jeżdżąc testowo z Vivaro i komputerem pokazał się błąd "Boost Pressure Wastegate" czyli po prostu zawór od turbo . W Poniedziałek nowe turbo przyjeżdża i mam nadzieje że to koniec z tym samochodem już .

To grucha siadła przy turbo? bo to nie jest zawór który reguluje ciśnienie turbiny.Złap wężyk od gruchy i idź zanim i dojdziesz do regulatora ciśnienia doładowania a grucha tylko wykonuje polecenie regulatora pociąga sztangę turbiny lub zwalnia a to wszystko działa na podciśnienie i ten regulator właśnie przepuszcza podciśnienie a znowu regulatorem steruje sterownik silnika.Sprawdź jeszcze czy sztanga chodzi przy turbo bo może tam się kierownice przycinają i wtedy turbo gwiżdże.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:28, 06 Sty 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Tzn tak . Regulator ciśnienia doładowania jest nowy . Turbo ma po regeneracji przejechane 200 tys km tak więc i tak się go zmieni ponieważ nowe kosztuje 550euro a ten dostawczak robi około 1000-1300km na tydzień . Auto ma przejechane narazie 450tys km .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:15, 07 Sty 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Więc tak po wymianie turbiny od razu spalił się przepływomierz . Wymieniłem na gwarancji i auto zaczęło jeździć normalnie raz za czas pokaże się kontrolka świeczek i wejdzie w tryb awaryjny ale jeszcze nie miałem okazji zobaczyć o co chodzi ponieważ wczoraj na drodze rozsypało się łożysko w kole tylnym tak więc to auto jakieś pechowe jest.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:02, 13 Sty 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin