Autor |
Wiadomość |
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Po odpaleniu chwile kopci mazda 626 |
|
Witam. Jakiś czas temu wymieniłem silnik w mazdzie 626 GE 1,8 16V. Silnik przed przekładka pracował idealnie nie było żadnych niepokojących objawów. Teraz jak jest w innym aucie po odpaleniu zimnego silnika rano albo jak dlużej postoi i ostygnie przez chwile zaraz po odpaleniu puści dyma trwa to kilka sekund pózniej nawet przy wysokich obrotach wogóle nie kopci. Silnik zanim włożyłem stał ok 2-3 tyg w garażu. Ten dym jest koloru białego. Jaki czort wszedł w ten silnik??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:01, 31 Mar 2010 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
Jeśli dym jest biały to może być uszczelka pod głowicą, sprawdź czy nie ubywa płynu. Jeśli dym jest niebieski to może brać olej. Sprawdź też czy nie ubywa oleju.
|
|
Śro 11:33, 31 Mar 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Płyn ubywa bo jest nieszczelnośc na przewodach łączących nagrzewnice zlikwiduje to i bede obserwował. Oleju raczej nie ubywa. Ktoś mi powiedział że zbyt wysoki poziom oleju może powodowac też takie objawy? bzdura to czy prawda?
jak silnik był w tamtym aucie to wogóle nie kopcił. stał przez dwa tyg. w mrozy i bez problemu odpalał bez kopcenia. Dziwi mnie to własnie, silnik ma moc spalanie w normie. Ten dymek leci max z 5 sek pozniej zero kopcenia nawet jak gazuje do odcięcia zapłonu,dopiero jak ostygnie i odpalam zimny. odpala bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 11:59, 31 Mar 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Może kopcić przez za wysoki poziom oleju, nie sprawdzałeś Zobacz do odmy czy w środku jest olej.
|
|
Śro 14:17, 31 Mar 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Sprawdzałem i było równiutko z MAX.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:01, 31 Mar 2010 |
|
|
cynio
Młotkowy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
Takie objawy mogą wskazywać na uszczelniacze zaworów. Przez czas w którym silnik nie pracuje olej skapuje na tłoki a po uruchomieniu zostaje spalany i stąd kopcenie. Może to być tak mała ilość że przez dłuższy czas nawet nie zauważysz ubytku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 0:44, 01 Kwi 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
wczoraj jeszcze wieczorem sprawdziłem jak ostygł kopcił białym dymem wąchałem dym z rury no i chyba nie nie jest to olej nic nie czuc no i biały dym jak z parowozu. Co mogło sie stac jak silnik był wyjęty i stał ok3 tyg?? przed przełożeniem nic sie nie działo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:24, 01 Kwi 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
miałem podobnie wymieniałem silnik we fiescie stła długo poprostu woda sie skrapla w silniku zimny ciepły woda niema jak odparowac a na bagnecie i na korku od wlewu nie zbiera sie biała maź
|
|
Śro 17:59, 14 Kwi 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Ten osad przeważnie robi sie jeżeli auto pokonuje krótkie odcinki i gasi się silnik przed rozgrzaniem się. U mnie tego osadu niema i raczej po każdym odpaleniu silnik rozgrzewa sie. Spuściłem olej do minimum i różnicy niema chciaż zauważyłem że teraz nie zawsze kopci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:25, 14 Kwi 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Chyba już rozkminiłem co może byc przyczyna kopcenia po dłuższym postoju.
Uszczelniacze zaworów już umierają, jak auto długo stoi to olej skapuje na tłoki i po długim staniu gdy odpalam auto olej ten wypala się. Jak jeżdzi się w ciągu dnia albo jak postoij pare godz to nie kopci bo olej nie zdąży zleciec albo niema takiej ilości żeby kopciło. Ubytek oleju jest niewielki ale jest, wycieków niema.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:03, 05 Maj 2010 |
|
|
|