Autor |
Wiadomość |
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Po odpaleniu gaśnie |
|
Vw golf 4 AJM na pompowtryskach.
Po odpaleniu samochód pracuje przez jakieś 10s poczym gaśnie, na zapłonie po ok 20s zaczyna migać kontrolka świec żarowych.
Błąd który nieda się wykasować to błąd czyjnika stopu, wymieniłem filtr paliwa i to samo, wyjołem przekaźnik 109 i zworka na dwa piny i nadal to samo.
Jak zaczyna gasnąć silnik to wyświetlacz na desce zachowuje się tak jakby miał słąbą mase albo mało prądu czyli ciemnieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:11, 18 Kwi 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Najlepiej jak byś podał ten kod błędu bo to co podajesz że przekaźnik 109 wyjąłeś i zworka ale ten przekaźnik nie dotyczy silnika na pompowtryskach tylko z pompa wtryskową.
Zmień włącznik świateł hamowania i włącznik pedału hamulca,
znajdują się w jednej obudowie przy mechanizmie pedałów.
Sprawdź czy masz światła stop.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:57, 18 Kwi 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Nawet przy uszkodzeniu tego czujnika, swiatło STOP bedie sie paliło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:51, 18 Kwi 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Światła stopu działają 16955 - przełącznik stopu hamulca
Błędy które dały sie wykasować to
17644 czyjnik tem płynu chłodzącego
17964 ciśnienie doładowania nie osiągnięta granica regulacji ( z tym błędem samochód jeździł bez problemu)
18080 wentylator chłodnicy 1 bieg
wszystkie błędy to błędy sporadyczne z tym że od stopu nieda się wykasować.
Popołudniu będe walczył dalej może coś więcej ustale to napisze.
I jeszcze jedno bez przekaźnika n109 samochód nie odpala wogóle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 7:50, 19 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Nawet przy uszkodzeniu tego czujnika, swiatło STOP bedie sie paliło. |
Włącznik świateł hamowania F i
włącznik pedału hamulca F47
Obydwa włączniki dostarczają informacji modułowi
sterującemu o użyciu hamulców. W przypadku uszkodzenia
włączników podczas hamowania ze względów
bezpieczeństwa sygnały nie mają wpływu na sterowanie
silnikiem.
Brak sygnałów z obu czujników powoduje ograniczenie
dawki wtryskowej. Silnik ma zmniejszoną moc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:52, 19 Kwi 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| |
Włącznik świateł hamowania F i
włącznik pedału hamulca F47
Obydwa włączniki dostarczają informacji modułowi
sterującemu o użyciu hamulców. W przypadku uszkodzenia
włączników podczas hamowania ze względów
bezpieczeństwa sygnały nie mają wpływu na sterowanie
silnikiem.
Brak sygnałów z obu czujników powoduje ograniczenie
dawki wtryskowej. Silnik ma zmniejszoną moc. |
A czasem nie umożliwiają jazde autem. Na 100% czujniki do wymiany... Wymień je i wykasuj błędy zobacz czy dalej bedzie wywalało ten bład.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:27, 19 Kwi 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wymienie czujnik ale w maju bo klijent sobie wyjechał a miał mi scholować samochód, dzieki za porady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:10, 21 Kwi 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Mam samochód na miejscu (już).
Ustaliłem następujące rzeczy znalazłem problem tylko prosze o porade czy dobrze główkuje i czy nie popełniłem błędu zawór doładowania (N75) jest połączony razem z przepustnicą powietrza w kolektorze ssącym (chodzi mi o podciśnienie), i teraz tak jak go odpalam z podpiętymi podciśnieniami to samochód gaśnie po 15s a jak odepne podciśnienie od przepustnicy to samochód zaczyna pracować i wkręca się w obroty z tym że kopci na czrno przy większych obrotach i teraz pytanie czy uszkodzony jest zawór N75 i przepuszcza podciśnienie i zamyka przepustnice na kolektorze czy może jest coś źle podłączone w podciśnieniach, jak ktoś ma schemat podciśnien to bym poprosiła o wstawienie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:53, 27 Kwi 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Ten zawór to EGR po rozłączeniu zawsze bedzie ci kopcił na wyższych obrotach. Z tego co widze węze masz dobrze podłączone. Najlepiej było by jak narysował byś w Pancie jak te ezyki podcisnieniowe idą przez całą ich droge.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 7:49, 28 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przepustnica zamyka się odcinając przepływ
powietrza podczas wyłączania silnika. W
wyniku tego sprężona zostaje niewielka ilość
powietrza i silnik łagodnie gaśnie.
Przy gaszeniu silnika moduł sterujący wysyła
sygnał do zaworu sterującego przepustnicy
zasysanego powietrza. Wówczas zawór
elektropneumatyczny włącza podciśnienie
sterujące membraną umieszczoną w
zbiorniczku podciśnieniowym. Membrana
zamyka przepustnicę.
W przypadku uszkodzenia zaworu
elektropneumatycznego przepustnica
pozostaje otwarta.
Trzeba tą przepustnicę wyczyścić bo może
się zacinać i przy odpalaniu jest zamknięta
Zmień zasilanie podciśnienia na zaworze jak ci
zamyka przepustnicę po podłączeniu zasilania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:08, 28 Kwi 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Znalazłem że zawór odpowiedzialny za zamykanie przepustnicy wogóle nie był podpięty pod podciśnienia a tylko elektrycznie. Znalazłem w necie jak powinno być podłączone i okazało się że połowa wężyków wogóle jest źle podpięta, poprawiłem wężyki oraz doprowadziłem podciśnienie do zaworu zamykającego przepustnice i teraz jak samochód pracuje to przepustnica jest otwarta natomiast jak gasze silnik to przepustnica się zamyka, a jak silnik zgaśnie to przepustnica się otwiera.
Pozostał problem że jak go przegazuje to kopci na czarno i to bardzo ale chyba jest uszkodzona turbina ale to już sprawdze.
Nie chodziło mi o zawór egr tylko o przepustnice
[link widoczny dla zalogowanych]
A podpiołem tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michal801 dnia Śro 21:11, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 18:55, 28 Kwi 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź filtr powietrza i przepływkę czy nie jest zabrudzona,turbo jak by nie dawało to silnik wchodził by w tryb awaryjny.Tylko jak mu dasz dobrego buta to zawsze ci dyma dosadzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:36, 28 Kwi 2010 |
|
|
|