Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Rolka napinacza...... |
|
czy jest możliwe, żeby napinacz paska rozrządu w vw 1,9 td sam się poluzował tym samym zmniejszając naciąg i spowodował przeskok paska.
pasek i rolka wymieniana ok. 35 tys. km temu a pasek wygląda jakby wypracował przynajmniej 80 tys.
|
|
Pon 18:13, 17 Gru 2007 |
|
 |
|
 |
mister11
Młotkowy

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
Pewnie źle poskładane, nieodpowiedni naciąg, często właściciele sami sobie naprawiają a później problem.... 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 2:02, 18 Gru 2007 |
|
 |
Gość
|
|
|
właśnie o to chodzi, że auto oddałem w ręce mechanika bo sam nie mam pojęcia jak wymienić pasek. teraz gdy pasek przeskoczył tłumaczy mi że rolka sama się poluzowała i pasek stracił naciąg.
dlatego pytam konkretnie- czy napinacz może sam z siebie się poluzować?
|
|
Wto 17:58, 18 Gru 2007 |
|
 |
BenyBenito
Mechanior

Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
Witam,rolka nie ma prawa się poluzować,mogła być po prostu nie dokręcona z odpowiednią siłą,być może jeszcze nie sprawdził stanu koła na wale korbowym po którym pracuje pasek,to częsta też przyczyna szybszego zużycia paska.Mógł słabo naciągnąć pasek i podczas pracy były zbyt duże drgania paska co mogło spowodować przeskok o ząbek.A jaki to jest vw rok model i kod silnika.pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:15, 18 Gru 2007 |
|
 |
Gość
|
|
|
vw vento, '93 rok, 1.9 TD, 1H2
|
|
Śro 16:45, 19 Gru 2007 |
|
 |
Gość
|
|
|
Rolka nie może sie sama poluzować.A w tych silnikach zawsze się wymienia także dolne koło rozrządu i śrubę główną.Potrafi się urwać śruba a koło często ma bicie.
|
|
Czw 20:54, 20 Gru 2007 |
|
 |
Gość
|
|
|
dzięki wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. pozdrawiam!
|
|
Pią 18:33, 21 Gru 2007 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Może był złej jakości pasek-wyciągnął się i poluzował.Przyczyn może być wiele i cięzko to jednoznacznie określić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:56, 05 Lut 2008 |
|
 |
BenyBenito
Mechanior

Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
 |  | Może był złej jakości pasek-wyciągnął się i poluzował.Przyczyn może być wiele i cięzko to jednoznacznie określić. | to nie prawda że się rozciągną,po pierwsze pasek rozrządu jest tak zrobiony że nie ma prawa sam z siebie się rozciągnąć żeby przeskoczyć o ząbek czy tam o kilka zębów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:34, 05 Lut 2008 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
to nie prawda że się rozciągną,po pierwsze pasek rozrządu jest tak zrobiony że nie ma prawa sam z siebie się rozciągnąć żeby przeskoczyć o ząbek czy tam o kilka zębów.[/quote]Czy Ty jaesteś pewny co mantujesz bo ja miałem właśnie taki przypadek u siebie w samochodzie i wiem że chińskie podrubki tak właśnie robią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:58, 05 Lut 2008 |
|
 |
BenyBenito
Mechanior

Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
Witam,więc masz prosty przykład,że nie kupuje się byle czego,osobiście montuję paski tylko firmy CONTITECH i nigdy nie spotkałem się żeby się rozciągnął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:56, 06 Lut 2008 |
|
 |
Gość
|
|
|
Ja montuję tylko paski getsa,contitech jest uważany za padaczkę.Co do rozciągania to paski się rozciągają,bo niby czemu ma się nie rozciągać?Zakładam pasek,a przy następnej wymianie jest już jak szmata,oile nie ma napinacza na sprężynie lub innego.
|
|
Czw 8:33, 07 Lut 2008 |
|
 |
BenyBenito
Mechanior

Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
 |  | Ja montuję tylko paski getsa,contitech jest uważany za padaczkę.Co do rozciągania to paski się rozciągają,bo niby czemu ma się nie rozciągać?Zakładam pasek,a przy następnej wymianie jest już jak szmata,oile nie ma napinacza na sprężynie lub innego. | 
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BenyBenito dnia Czw 22:58, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 22:57, 07 Lut 2008 |
|
 |
leszek280
Mechanior

Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
Ja zakładam paski BOSCH i uważam że są najlepsze , CONTITECH tez sa całkiem dobre natomiast GATES to raczej podróbki to niesą tesame paski co na pierwszym montarzu ale też zakładam chociasz niechętnie zdażały sie z kiepskim szyciem , co do rozciągania to mi sie nierozciagają jak już to letko sie zluzuja z powodu ubytku materiału powstałego podczas długiej exploataci (poprostu sie wyciera zwiększajac swój obwód) ale napewno nie do tego stopnia aby przeskoczył . Dla mniej doświadczonych radze sprawdzić naciąg ponownie po odpaleniu silnika czsami trzeba zkorygować naciag paska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:42, 07 Lut 2008 |
|
 |
BenyBenito
Mechanior

Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
 |  | Ja zakładam paski BOSCH i uważam że są najlepsze , CONTITECH tez sa całkiem dobre natomiast GATES to raczej podróbki to niesą tesame paski co na pierwszym montarzu ale też zakładam chociasz niechętnie zdażały sie z kiepskim szyciem , co do rozciągania to mi sie nierozciagają jak już to letko sie zluzuja z powodu ubytku materiału powstałego podczas długiej exploataci (poprostu sie wyciera zwiększajac swój obwód) ale napewno nie do tego stopnia aby przeskoczył . Dla mniej doświadczonych radze sprawdzić naciąg ponownie po odpaleniu silnika czsami trzeba zkorygować naciag paska | I tu kolega potwierdził to co pisałem wcześniej,że pasek sam z siebie nie może się rozciągnąć,nie mam pojęcia w jaki sposób niektórzy montują te paski że im się rozciągają,dziwne to dla mnie ale już spotkałem się z różnymi magikami co zakładali paski a szczególnie jak jest kilka rolek na nim i nie potrafili prawidłowo ustawić naciągu,lub nie wymieniają kół zębatych jeżeli zachodzi taka potrzeba,więc nic dziwnego że w takiej sytuacji dzieją się cyrki z rozrządem i wina jest zwalana na części że złej jakości. A tu niestety wina leży po stronie mechanika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:41, 08 Lut 2008 |
|
 |
edek
Mechanior

Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Do Beny Benito widzę że pracujesz w jakimś warsztacie co są nowe autka,o starych nie masz zielonego pojęcia.Jeszcze dużo czasu upłynie zanim się dowiesz jakie cuda mogą się dziać w starych gratach.Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:41, 09 Lut 2008 |
|
 |
|