Autor |
Wiadomość |
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Rozrząd Alfa Romeo 166 V6 3.0L 24V 2000r, jak sprawdzic?? |
|
Witam.
Klient przyciągnął do mnie w/w auto. Poprzedni mechanik stwierdził że przeskoczył rozrząd i zaczął dłubac. Rozebrał wszystko żeby dostac sie do wałków rozrządu i po jakimś czasie odpuścił.
Auto odpałało odrazu i na swoich obrotach pracował normalnie choc nie zawsze przy dodawaniu gazu dusił się, nie wkręcało się na obroty, strzelał w kolektor ssący a jak już się wkręcił to przy dłuższym trzymaniu na wysokich obrotach wydech rozgrzał się do czrwoności aż prawie do końcowego tłumika, tyle znam z relacji klienta.
Obejrzałem tak na szybko i niema nigdzie znaków żeby sprawdzic ten rozrząd. Ani na kole zamachowym na kołach wałków rozrządu, jest tylko znak na kole pasowym wału ale znowu niema znaku na osłonie czy na bloku. Ustawiłem pierwszy tłok w GMP i obejżałem wszystko jeszcze raz no i niema nigdzie żadnych punktów odniesienia ale zobaczyłem że na końcach wałków rozrządu (od strony skrzyni biegów) są nacięcia. Na wałkach ssących są cztery nacięcia na wałkach wydechowych juz nie pamiętam ile ale wiem że jeden z nich jest grubszy i które pokrywają się zpłaszczyzną głowicy. Zauważyłem że na pierwszej głowicy jedna z kresek na wałku ssącym pokrywa się dokładnie z górną płaszczyzną głowicy tak samo jak wałki wydechowe. natomiast na drugiej głowicy żadna z kresek na wałku ssącym nie pokrywa się ( wygląda tak jak by przeskoczył o jeden ząbek, ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie) wiem że potrzebne są blokady do ustawienia i sprawdzenia tego rozrządu ale niestety nie posiadam i stąd moje pytanie czy te znaki na końcach wałków mają jakieś znaczenie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:43, 20 Wrz 2010 |
|
|
|
|
panadol
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Raczej bedzie ciezko bez ale moze po ksztalcie blokad jakos dojdziesz ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak pozatym jak za stowke pojda to chyba dobra cena.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 0:08, 21 Wrz 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Witam.
Blokady udało mi się pożyczyc i wszystko ok. Sprawcą zamieszania był przepływomierz. Problem rozwiązany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 6:45, 24 Wrz 2010 |
|
|
wichura1306
Nowicjusz
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bonisław
|
|
ROZRZAD ALFA166 2,5L |
|
Witam
jestem nowy na tym forum ale mam pytanie odnosnie rozrzadu bo nie wiem ktory tlok jezt pierwszy zeby go ustawic w pozycji GMP czy to jest tlok od strony rozrzadu ?jezeli mozna to prosil bym o jakies zdiecie lub rysunek.A co do znakow na walkach rozrzadu to napewno sa
z gory dziekuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:20, 10 Mar 2011 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
W wiekszosci aut pierwszy tłok(cylinder),to tłok od strony rozrzadu.
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:27, 10 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Do ustawiania idą blokady na wałki rozrządu,pierwszy cylinder jest od strony rozrządu a przy samochodach Francuskich od strony koła zamachowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 8:47, 11 Mar 2011 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|