Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Seat Ibiza 1.4 benz '96r] Zmuliło mi auto, co robić?

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Seat Ibiza 1.4 benz '96r] Zmuliło mi auto, co robić?
Autor Wiadomość
Autowrak
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post [Seat Ibiza 1.4 benz '96r] Zmuliło mi auto, co robić?
Witam, autko to Seat Ibiza 1.4 benz 60 KM '96r. Chodzi o spadek momentu, zmuliło go strasznie i nie wiem przez co.

4 dni temu zabrałem się za uszczelnianie dolotu gdyż zaczął się sypać, łączony z dwóch półrurek "u" i "n" na zatrzaski, łapał b.dużo lewego powietrza na całej swojej długości.
Nadmienię że cewka WN padała tylko w ulewy, w suche dni auto śmigało, miało równe obroty.

Stan 1:
No więc owinąłem izolacją wszystkie łączenia filtra i rur oraz mniej więcej tam gdzie wypatrzyłem szczelinę/dziurkę.
Ciepłe powietrze i odmę zaślepiłem taśmą izolacyjną. Dodam że po zatkaniu dolotu auto nie gasło, jak później się okazało - silnik ciągnął lewe powietrze między filtrem pow. a podstawką przepustnicy.
Mimo tego auto zaczęło zbierać się jak szatan, rajdówka pełną parą, to było to.. Very Happy


Wczoraj chcąc jeszcze bardziej podnieść moment (lub przybliżyć się do fabrycznych 60 koników..), wykonałem:

Stan 2:

1) Spryskałem kable WN wodą, potem kopułkę a na koniec cewkę. Obudowa cewki była popękana i po jej spryskaniu silnik gasł na 4-5 h. Wyjąłem, wysuszyłem suszarką z 30 miń i zalałem pęknięcia żywicą epoksydową. Teraz działa i jeździ, równe obroty itd..

2) Wymieniłem stare i b. zaśniedziałe kable WN na nowe JANMAR-y (tanie ale ważne że nowe Smile )

3) Wymieniłem wkład filtra powietrza na nowy najtańszy.

4) Bardzo dokładne owinąłem cały dolot taśmą izolacyjną co doszczelniło na maxa dolot.

5) Mega uszczelniłem połączenie filtra z podstawką przepustnicy - po zatkaniu dolotu, auto w końcu dusi się i gaśnie.


No i po tych zabiegach mam MUŁA Sad Obroty stabilne, odpala trochę gorzej bo po 1-2 obrocie silnikiem, jeździ ale bardzo słabo przyspiesza (dziadkowa jazda, nawet gdy go wysoko kręcę..).

I teraz pytanie odnośnie spadku momentu:
a) Czy to przez słabe, najtańsze kable WN? (i trzeba kupić NGK lub boscha..) /stare wyrzuciłem bo się rozleciały/
b) Czy może cewka po bezpośrednim spryskaniu nie wytwarza już wystarczająco dobrej iskry? /i po jej wymianie znów będzie szatan../
c) Czy może muł jest spowodowany maksymalnym uszczelnieniem dolotu a zwłaszcza tuż przy przepustnicy??

Będę wdzięczny za każdą sugestię / pomoc, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Autowrak dnia Pon 11:13, 18 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Pon 2:15, 18 Sie 2014 Zobacz profil autora
Autowrak
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
nikt? naprawdę nikt się nie wypowie??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Autowrak dnia Pon 23:11, 18 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Pon 20:25, 18 Sie 2014 Zobacz profil autora
justyna5551
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

Post
Przeczytaj błędy.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 8:49, 19 Sie 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jest silnik jedno punktowy ABD,czy wielopunktowy AXE,klejenie cewki jakimiś żywicami to nic nie daje pęknięcie izolacji jak nie było to dalej nie ma,tam jest wysokie napięcie i ważna jest odizolowanie wysokiego napięcia od niskiego i obudowy cewki.To samo jest z kopułką aparatu[czujnik hala] i palca rozdzielacza też nie powinno być pęknięć i wypaleń.Filtr paliwa zabrudzony i może nie być odpowiedniego ciśnienia paliwa na wtryski lub wtrysk.


Post został pochwalony 1 raz
Wto 21:23, 19 Sie 2014 Zobacz profil autora
Autowrak
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ooo, dzięki Roman że odpowiedziałeś. Smile

Co do kodów to nie mam czym ich ściągnąć, podjadę gdzieś w ciągu tygodnia i zobaczymy czy coś wywala.

Wtrysk jest wielopunktowy.
Co do klejonej cewki to gdzieś na elektrodzie czytałem że żywica ma duży opór i jest świetnym izolatorem. Skoro mam stabilne obroty i ładnie zapala to chyba cewka jest ok? Sprawdzałem na jałowym do 5.5 tyś obrotów się wkręca.

Sprawdziłem dziś kopułkę i rozdzielacz, kopułka ma pęknięcie (i jakieś 2 dziurki na górze, pewnie do odparowywania wody..) a ślizgacz na palcu rozdzielacza wygląda jakby się kiedyś zgrzał z bolcami od kopułki i siłą się oderwał, każdy bolec jest chropowaty.

Dziś zszedłem i wymieniłem filtr paliwa. Następnie zresetowałem nastawy - odłączyłem akku na 20 miń. Samochód jakby trochę ożył, ładnie się wkręca i ładnie rozpędza do 100-120 km/h ale nadal nie "kopie w plecy" Confused . Dużo jeżdżę po mieście i wciąż tym autem nie mogę dynamicznie zmieniać pasów bo będę ludziom tarasował jezdnie.

Chodzi mi po głowie pomysł by rozszczelnić trochę dolot, dać mu powietrza i zobaczyć jak reaguje. (chodź szkoda bo ładnie okleiłem całość..). Pytanie czy rozszczelnić tuż przy przepustnicy czy zacząć od końca dolotu? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Autowrak dnia Śro 6:27, 20 Sie 2014, w całości zmieniany 3 razy
Śro 6:22, 20 Sie 2014 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
zainwestuj kolego w dobrej jakosci caly uklad zaplonowy i zobaczysz ze silnik bedzie mial kopa.
zaraz po wymianie w fotel Cie wdusi.
Ale nie zaluj i wymien caly zaplon.
swiece,kopulke,palec,cewke i dobre przewody to podstawa.

srodek czyszczacy do wtryskow jeszcze kup dodaj do paliwa.

sprawdz cisnienie jakie daje pompa,wyjmij ja z baku,oczysc sitko i przy okazji odciagnij osad z dna baku.

Wszystko w temacie


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez rawracer dnia Śro 6:35, 20 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Śro 6:32, 20 Sie 2014 Zobacz profil autora
Autowrak
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Dzięki, na pewno tak zrobię. Tylko zarobię kasę, powymieniam zapłon i napiszę czy dało efekt Smile

Dziś okazało się że mam jeszcze dziurkę w łączniku elastycznym, czuć spaliny we wnętrzu i trochę głośniej jest w okolicach łącznika. Dziura jest kawałek za sondą lambda, czy możliwe jest by wpływała na sondę?

Dziś ryzykowałem życiem zjeżdżając na przeciwległy pas i starając się wyprzedzić (bez rozpędu) dziadka w punto jadącego 60 km/h... Rolling Eyes
Dziwne bo b. dobrze się rozpędza od 80 do 110 km/h, a dziś ledwo wyprzedziłem.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:03, 20 Sie 2014 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
dziura o ktorej piszesz raczej na odczyt sondy nie powinna miec wplywu,ale dla wlasnego bezpieczensta jak sie da to zapawaj jakos a jak nie to wymiana.
przy dalszej trasie szczegolnie w chlodne dni jezeli nie bedziesz wentylowal auta to te spaliny ktore sie przedostana,to wiesz co moze sie stac??
nie ryzykuj zatruciem!
masz napewno przebicia,swiece tez juz nie pierwszej mlodosci i iskra licha a paliwo tym samym nie zapala sie tak gwaltownie jak powinno co skutkuje slabszym motorem.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:47, 21 Sie 2014 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin