Autor |
Wiadomość |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
Synchronizatory czy sprzęgło? |
|
Mam problem z biegami w Galancie. Podczas jazdy trudno włożyć 2-gi i 3-ci bieg niezależnie czy ciepły silnik czy zimny. Zaobserwowałem, że jak STOJĘ w miejscu z uruchomionym silnikiem to biegi wchodzą leciutko bez zgrzytu. Problem jest tylko jak auto jest "w ruchu".
Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach. Czy może to mieć związek z utrudnionym wkładaniem biegów podczas jazdy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Pią 8:21, 09 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 19:17, 12 Sty 2012 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Oczywiscie ze moze
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:32, 12 Sty 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Czyli raczej stawia Pan na sprzęgło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:50, 12 Sty 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ja bym tak szybko nie strzelał.... Jeśli na postoju nie ma problemów a sa podczas jazdy - to bardziej wyglada na synchronizatory.... Do tego sprzegło bardziej by slizgało na niskich biegach.... 1 - 2 bo wtedy jest bardziej obciązane. Tam jest hydrauliczne sprzegło o ile sie nie myle... moze wysprzeglik, pompa, bądz płyn naciągnął wody.. Jak zachowuje sie pedał sprzegła?? jest miękki? wpada w podłoge?? dobrze wraca?? Jesli sprzeglo jest hydrauliczne to mozesz na postoju, odpalic auto, wcisnac sprzegło, wbij jednynke i poczekaj, nie puszczac sprzegla... Jesli auto zacznie jechac to problem tkwi w tych 3 elementach... Pozatym masz olej w skrzyni??? Kolor oleju tez moze powiedziec o jej stanie.. No i niechce mi sie wierzyc za bardzo ze slizga Ci na 5 tym biegu a nie ślizga np na 2 - 3 cim... pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:21, 12 Sty 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Więc pedał sprzęgła jest normalny-nie wpada i dobrze wraca. Dzisiaj robiłem taką trochę nietypową próbe: wychodzę na skrzyżowaniu z zakrętu i próbuję włożyć dwójkę, bieg nie wchodzi ale trzymam nadal wciśnięte sprzęgło i cały czas z tą samą siłą wywieram nacisk na gałkę aby włożyć dwójkę, narazie bieg nie wchodzi ale samochód cały czas zwalnia bo nie dodaję gazu, zwalniam, zawalniam i już prawie stoję i nagle ciach dwójka wskakuje bez problemu - czyli przy bardzo niskiej lub zerowej prędkości nie ma problemu z biegami.
Co do slizgania się sprzęgła to zaczyna przy dynamicznej jeździe ślizgać się dopiero od 3-ki, jest takie charakterystyczne wejście silnika na wyższe obroty po puszczeniu sprzęgła. no chyba że to ten wysprzęglik dobrze nie rozłącza sprzęgła i dopiero po pewnym czasie puszcza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Czw 21:57, 12 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 21:54, 12 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
W jakim położeniu bierze sprzęgło? jak na górze do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:26, 12 Sty 2012 |
|
|
piszczyk17
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
wymień sprzęgło,wysprzęglik i przesmaruj drążki.....pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:33, 12 Sty 2012 |
|
|
grzes1207
Podawacz kluczy
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
|
|
poprubuj podpapowac sprzeglo podczas jazdy i wtedy jak wskoczy bieg to cos z ukladem wysprzeglajacym (papa, wysprzeglik, sprzeglo, plyn) a jak to nic nieda to skrzynia do wymiany najtaniej wyjdzie. dodam ze jak sprzeglo sie konczy to 1 i wsteczny trudno zazwyczaj wchodza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:34, 12 Sty 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Kolego piszczyk17 nie chcę naprawiać w ten sposób, że powymieniaj wszystko może się uda. Chcę trochę poświęcić czasu aby zdiagnozować problem-na wymiany przyjdzie czas. Jutro sprawdzę w jakim położeniu bieże sprzęgło i czy podpompywanie coś daje. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:07, 12 Sty 2012 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Sprawa pierwsza sprawdzić w jakim stanie wysprzęglik i pompa sprzęgła czy nie ma przecieków i czy sprzęgło się nie zapowetrzyło. Jak wszystko dobrze i sprzęgło się slizga i będzie się slizgało na wyższych biegach przy dociśnieciu gazu to będzie do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:31, 13 Sty 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Nie chciałem zakładać nowego tematu bo pojawił się podobny problem w Nissanie Micra. Wygląda to tak, że na postoju biegi wchodzą leciutko bez zgrzytów natomiast w czasie jazdy zgrzyta 1,2 i 3.
Druga sprawa to jak powinien "brać" pedał sprzęgła - w tym egzemplarzu auto zaczyna lekko ruszać kiedy puszczę ok. 50% pedału sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Pią 8:28, 09 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 8:26, 09 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
i jak ? co wynikło z tej diagnozy ? wiesz co sie stało czy sprawa stoi w martwym punkcie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:06, 16 Mar 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Niestety sprawa stoi w miejscu, choć po kilku rozmowach dochodzę do wniosku, że w Galancie będzie do roboty i skrzynia i sprzęgło. Natomiast w Micrze to jeszcze nie wiadomo. Na początek wymienię olej i zobaczę czy będzie jakaś różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:53, 16 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
a Galanta rozbierałeś już czy nie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:16, 17 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
a sprzegło sprawdz w sposób taki stań na równej powierzchni zaciągnij awaryjny hamulec (warunek musi być jeden,że reczny jest sprawny) i pomału puszczaj bez gazu sprzegło jeżeli bedzie go dusiło to znaczy ,że sprzęgło jest git i nie ma potrzeby wymiany, jeżeli nie zadusi no to już wiadomo co i jak. ale moim zdaniem synchronizatory chyba. pewny nie jestem. ale jeżeli np okaże sie ,że skrzynia do roboty no to akcja jest taka ,że przy zdemontowaniu skrzyni lepiej zobaczyć do sprzęgła nawet jak dobre jest (kwestia 6 śrób), niż potem za jakiś czas snów demontować skrzynie od silnika. bo troche roboty jest z tym:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:47, 17 Mar 2012 |
|
|
|