Autor |
Wiadomość |
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
Szczelność głowicy |
|
Jak domowymi sposobami sprawdzić szczelność głowicy? Powiem tak uszczelka wymieniana około roku temu planowana głowica wraz z blokiem silnika wszystko złożone w kupe ale ciągle panuje nadciśnienie w układzie i to dość duże bo czasami nie idzie węża ścisnąć, korek podmieniany chyba z 10 razy i to samo;/ Brak płynu chłodniczego około 1l na 1000km nie widac wycieków. Teraz auto zaczeło w dodatku dymić na biało (problem opisany w innym wątku). Nie przeszkadza mi to ale niedługo zbankrutuje na płyn chłodniczy;/ Aha temperatura na liczniku nie przekracza nigdy pionu. Myślicie ze pęknięta jest głowica? Czy istnieje sprawdzenie głowicy nie sciągając jej? W sumie nie mam czasu tego robić a z chęcią dowiedziałbym dlaczego panuje takie ciśnienie w układzie chłodzenia;)
Pacjęt BMW e34 2,4 TD (115KM)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 11:42, 12 Paź 2010 |
|
|
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Jeśli chodzi o sprawdzenie głowicy na szczelność to najlepiej oddać ją do zakładu który regeneruje głowice, wtedy jest pewność, a domowym sposobem nie wytworzy się takiego ciśnienia cieczy i efekt marny. Jeśli uszczelka wymieniana i wszystko planowane to pewnie pęknięta głowica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:05, 12 Paź 2010 |
|
|
Du-Di
Młotkowy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Wojowałem podobnie z silnikiem w oplu montereyu. Niby wszystko ok a pakowało mi do układu chłodzenia ,i wzrastało ciśnienie. Problem rozwiązał się wtedy gdy dałem uszczelkę zalecanej grubości ( mierzona mikrometrem ) a nie to co pisało na opakowaniu producenta. Oraz dałem nowe śruby do głowicy . Uszczelkę dałem firmy ( fonetycznie Reinc).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:17, 12 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Wojowałem podobnie z silnikiem w oplu montereyu. Niby wszystko ok a pakowało mi do układu chłodzenia ,i wzrastało ciśnienie. Problem rozwiązał się wtedy gdy dałem uszczelkę zalecanej grubości ( mierzona mikrometrem ) a nie to co pisało na opakowaniu producenta. Oraz dałem nowe śruby do głowicy . Uszczelkę dałem firmy ( fonetycznie Reinc). |
Nie możesz dać cieńszej uszczelki pod głowicę jak była bo ci tłok wystaje poza blok i mierzysz ile ci wystaje i dobierasz wtedy grubość uszczelki np;1garbem 2,3,4 garbami lub są otworki,nie we wszystkich silnikach.Nie raz występuje tylko jedna grubość uszczelki.
Przebieg pomiaru dla silnika VW diesel
W wypadku zamontowania nowych tłoków lub
bloku silnika z tłokami zmierzyć tłoki w położeniu
GZP. W zależności od wymiaru użyć prawidłowej
uszczelki pod głowicę, według poniższej tabeli.
Wystawanie tłoka ponad
krawędź bloku karby / otwory
0,91 mm do 1,0 mm 1
1,01 mm do 1,10 mm 2
1,11 mm do 1,20 mm 3
Uwaga
Jeżeli podczas pomiaru uzyskane zostaną różne wyniki ważny jest wynik z największą wartością.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 21:06, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 21:05, 12 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Temat tyczy mojego problemu a nie grubości uszczelki:P U mnie tłoki nie wystawały i jest tylko jeden model uszczelki:P Trzymajmy się tematu:)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:32, 13 Paź 2010 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Moge napisac,moze sie kiedys przyda jak ktos bedzie wertowac tematy,ze nafta ma bardzo duze wlasciwosci penetrujace i przenika nawet przez zardzewiale gwinty po czasie.
Co do glowicy to nie wiem czy da rade sprawdzic,ale napewno przy pomocy nafty domowym sposobem mozna sprawdzic szczelnosc zaworow i gniazd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:52, 13 Paź 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ciężko było by sprawdzić szczelność bez ściągania...
Możesz zdjąć kolektory i zobaczyć czy wewnątrz nie ma jakiś rys, w wydechowym rysy te będą z takim białawym nalotem. W sumie w ciężarówkach łatwiej jest to zrobić bo silnik elegancko widać a w osobówce możesz próbować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:36, 13 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Są specjalne testy chemiczne pozwalające określić czy spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Widziałem raz to na allegro lub popytać w serwisie czy nie robią takiej usługi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:40, 13 Paź 2010 |
|
|
YaSIu
Młotkowy
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
Re: Szczelność głowicy |
|
| | Jak domowymi sposobami sprawdzić szczelność głowicy? Powiem tak uszczelka wymieniana około roku temu planowana głowica wraz z blokiem silnika wszystko złożone w kupe ale ciągle panuje nadciśnienie w układzie i to dość duże bo czasami nie idzie węża ścisnąć, korek podmieniany chyba z 10 razy i to samo;/ Brak płynu chłodniczego około 1l na 1000km nie widac wycieków. Teraz auto zaczeło w dodatku dymić na biało (problem opisany w innym wątku). Nie przeszkadza mi to ale niedługo zbankrutuje na płyn chłodniczy;/ Aha temperatura na liczniku nie przekracza nigdy pionu. Myślicie ze pęknięta jest głowica? Czy istnieje sprawdzenie głowicy nie sciągając jej? W sumie nie mam czasu tego robić a z chęcią dowiedziałbym dlaczego panuje takie ciśnienie w układzie chłodzenia;)
Pacjęt BMW e34 2,4 TD (115KM) |
Nie sprawdzisz głowicy domowymi sposobami - zdemontuj ją i oddaj do zakładu w którym remontują głowice. Co do samego ciśnienia w układzie - kiedyś miałem podobnie, też w BMW tyle że w benzynie - w układzie panowało mega nadciśnienie taki, że nie można było ścisnąć węży. Też już miałem zrzucać głowicę ale gdzieś przeczytałem żeby go dobrze odpowietrzyć. Odpaliłem silnik, wykręciłem korek i w ten sposób silnik pracował ze 30 min i nic się nie działo. Po tym czasie poziom płynu w zbiorniczku się podniósł i zaczęło wywalać płyn. Zakręciłem korek i od tego czasu skończyły się problemy z nadciśnieniem w układzie chłodzenia Sprawdź to dokładnie bo BMW często ma problemy z chłodzeniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:53, 13 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Układ odpowietrzam za kazdym razem gdy dolewam płynu. Nie sorry gdy zalałem płyn zimowy to przez pierwsze 1000 km było spokojnie nawet temperatura nie urosła do pionu... Ale gdy już płyn "gdzieś" uciekł zaczoł grzać sie do pionu (nie wiecej) i to ciśnienie w układzie. Słyszałem o preperatach do sprawdzenie szczelności głowicy, uszczelek. tutaj jest zaprezentowany filmik;)
http://www.youtube.com/watch?v=skKwZk42euE&feature=related. W zimie bede sie bawił z tym autem bo na razie brak czasu ne pozwala mi na rozberanie auta ale wiem ze musze się szykować na remont głowicy. Aprpo jeżeli pęknięcia są widoczne w kanałach dolotowych, wylotowych można je zaspawać tak?
Z góry dziekuje
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:42, 14 Paź 2010 |
|
|
karol83
FACHMAN
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
kiedyś miałem taki przypadek w vw 1.6td i gdy lekko sie go przegrzało to zaraz siadała uszczelka, jak za łozylm uszczelkę z najwyższej pułki i dobrze dokrawając dynamometrycznym problem miną.
Dodam ze w vw standard w diesel pękają głowice miedzy zaworami.i objawy sa podobne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:40, 15 Paź 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No spawają głowice, wszystko zależy od pęknięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:48, 17 Paź 2010 |
|
|
|