Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Toyota Yaris 1.3 VVT Benzyna |
|
Co może być z samochodem jeżeli wlewem oleju pompuje
powietrze? Czy to jest jakiś problem?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 19:19, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 19:08, 21 Mar 2010 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Są to spaliny,czy normalne powietrze?Jak dmucha leciutko to daj spokój
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:06, 21 Mar 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Uszczelniacze zaworów puszczają, Jak mocno tam daje ciśnienie to będziesz miał problem bo uszczelki Ci wydmucha i olej zasra Ci silnik cały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:03, 21 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Uszczelniacze zaworów puszczają, Jak mocno tam daje ciśnienie to będziesz miał problem bo uszczelki Ci wydmucha i olej zasra Ci silnik cały. |
A skąd to ciśnienie się tam bierze że uszczelniacze puszczają,sama nazwa mówi uszczelniacze zaworów które zbierają olej z trzonków zaworów działają na zasadzie jak simeringi.Niech zmierzy ciśnienie w cylindrach może z którymś tłokiem się coś dzieje.
Ale jak nie idzie biały dym na rozgrzanym silniku to jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 22:44, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 22:41, 21 Mar 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Jeszcze biorac pod uwage ze samochód ma przebieg 38tys. km :>
|
|
Pon 9:27, 22 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Jeszcze biorac pod uwage ze samochód ma przebieg 38tys. km :> |
Jak powiesz który rok to sam pomyśle ile ma tysięcy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:50, 22 Mar 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
2004r. dodam że pomijając powietrze chlapie pełno oleju.
Już w sumie sam nic nie wiem. Poczytałem pełno
jedni piszą że chlapanie i powietrze to norma
inni że coś jest nie tak. Proszę o wypowiedz!
Jeżeli można rozwiniętą
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 18:35, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 18:14, 22 Mar 2010 |
|
|
cynio
Młotkowy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
Prawdopodobnie wszystko z Twoim autem jest ok. Nie wiem czemu tak wiele osób próbuje sprawdzać przedmuchy odkręcając korek wlewu oleju?? Niektóre silniki nie mają osłony nad wałkiem rozrządu i raczej to normalne, że podczas pracy chlapie olejem. Jeżeli już ktoś ma wątpliwości, to prościej i bezpieczniej dla ubrania jest wyjąć bagnet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:09, 22 Mar 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | | | Uszczelniacze zaworów puszczają, Jak mocno tam daje ciśnienie to będziesz miał problem bo uszczelki Ci wydmucha i olej zasra Ci silnik cały. |
A skąd to ciśnienie się tam bierze że uszczelniacze puszczają,sama nazwa mówi uszczelniacze zaworów które zbierają olej z trzonków zaworów działają na zasadzie jak simeringi.Niech zmierzy ciśnienie w cylindrach może z którymś tłokiem się coś dzieje.
Ale jak nie idzie biały dym na rozgrzanym silniku to jest ok. |
Chcesz przez to powiedzieć że gdy uszczelniacze zaworów będą rozwalone to nie dmuchać pod pokrywę? Ja nie mówię że tam się zrobi masakryczne ciśnienie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:31, 22 Mar 2010 |
|
|
cynio
Młotkowy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
Nawet jak uszczelniacze puszczą, to olej będzie zasysany do komory spalania. Ciśnienie trzymają same zawory. Uszczelniacze zaworowe mają zapobiegać przedostawaniu się oleju nad tłok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:12, 22 Mar 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No ok ale gdy padną uszczelniacze zaworów wydechowych, podczas gdy zawór się otwiera spaliny idą w kolektor to mogą też iść w małym stopniu pod pokrywę prawda?
Ubogacę swoją skąpą wiedzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:36, 22 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | No ok ale gdy padną uszczelniacze zaworów wydechowych, podczas gdy zawór się otwiera spaliny idą w kolektor to mogą też iść w małym stopniu pod pokrywę prawda?
Ubogacę swoją skąpą wiedzę |
Jak by to się tak działo to by uszczelniacze zwalało z prowadnic a to się nigdy jeszcze nie przydarzyło.
A uszczelniacz zaworu nie jest do trzymania ciśnienia.Panowie myście trochę bo wstyd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:53, 22 Mar 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No ale ja nie twierdzę że uszczelniacze trzymają ciśnienie
Zatem jak pod pokrywą zaworów dmucha to co to dmucha? Uszczelniacze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:25, 22 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | No ale ja nie twierdzę że uszczelniacze trzymają ciśnienie
Zatem jak pod pokrywą zaworów dmucha to co to dmucha? Uszczelniacze |
Jak dmucha białym dymem to już są tysiące i wytarte pierścienie,podrobiony cylinder.A każdy silnik posiada odmę a odma jest połączona z przewodem zasysającym i opary ze skrzyni korbowej są spalane przez silnik.A ruchy powietrza po odkręceniu korka są zawsze bo jest ruch tłoków jedene idą w górę to zasysają powietrze następne idą w duł to znowu tworzą ciśnienie.Jak przystawisz rękę do wlewu to jest łatwo wyczuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 0:08, 23 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | | | No ale ja nie twierdzę że uszczelniacze trzymają ciśnienie
Zatem jak pod pokrywą zaworów dmucha to co to dmucha? Uszczelniacze |
Jak dmucha białym dymem to już są tysiące i wytarte pierścienie,podrobiony cylinder.A przy turbo doładowanym silniku też?? jak według twojej teorii na temat zaworów wydechowych to i ssące też by puszczały bo turbo bez przerwy tłoczy powietrze około 2.2 bar.A każdy silnik posiada odmę a odma jest połączona z przewodem zasysającym i opary ze skrzyni korbowej są spalane przez silnik.A ruchy powietrza po odkręceniu korka są zawsze bo jest ruch tłoków jedne idą w górę to zasysają powietrze następne idą w duł to znowu tworzą ciśnienie.Jak przystawisz rękę do wlewu to jest łatwo wyczuć. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Wto 8:05, 23 Mar 2010 |
|
|
krzyg
Starszy młotkowy
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
Uważam,że Roman ma rację.To normalne, że po odkręceniu korka wlewy oleju będzie chlapało olejem i będzie trochę dmuchało.Jeśli więc nie ma białego dymu a auto nie spala ponadnormatywnie oleju,wszystko jest w porządku.
ważne też, by nie waliło spalinami spod korka.
Pozdrawiam załogę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 8:44, 23 Mar 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Heh... Ciśnienie w pokrywie zaworowej zawsze bedzie, nawet w nowym aucie. Odma odprowadza cisnienie ze skrzyni korbowej nastepnie wchodzi własnie do pokrywy zaworów i tu juz macie odp skąd tam sie bierze cisnienie... Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy nie puszczaja pierscienie jest wyjęcie bagnetu... Ciśnienie w pokrywie zaworowej nie ma nic wspólnego z tłokami jak Roman powiedział... Od kiedy ciśnienie z cylindra może trafić do pokrywy? Jeżeli tak by sie działo to tylko jednym i jedynym sposobem przez prowadnice zaworowe a kazdy wie ze taka sytuacja nie ma miejsca w zadnym silniku. Ciśnienie trafia poprzez odme i wytwarzaniu ciśnienia poprzez popychacze... Pompa olejowa daje ciśnienie na popychacze jak wałek je dociska i puszcza powstaje zmina ciśnień i dlatego tez dmucha przez wlew oleju.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:49, 23 Mar 2010 |
|
|
|