Autor |
Wiadomość |
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
WV Vento 1.9 TDI 110KM |
|
Witam
Mam przyjemnośc naprawiac Vento 110 konnego. Niedawno u kljenta została zregenerowana turbina (zwykłe turbo nie VTG) auto wyjechało odemnie całkowicie pełne sił Dziś przyjechał do mnie kljent i skarzy sie na brak przyspieszenia. Przejechałem sie kilka km i rzeczywiście jakby turbo nie chodziło. 0 luzów, ładnie pracuje i wytwarza ciśnienie, wszytskie węzyki podciśnieniowe wymienione i sprawdzone. W zaworze turbospręzarki (zawór który reguluje przepływ spalin przez wirnik turbiny) powinno być podciśnienie czy nad ciśnienie?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:55, 06 Mar 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Podciśnienie ale dla pewności sprawdź ustami jaka jest grucha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:50, 06 Mar 2010 |
|
|
cynio
Młotkowy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
Co do braku mocy, to dla pewności sprawdź wszystkie połączenia przewodów pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym, jeżeli połączenia są na zatrzaski to często się zdarza że potrafią się wysunąć i będziesz miał spadek ciśnienia doładowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:59, 06 Mar 2010 |
|
|
Zbynio
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Elbląg Płeć:
|
|
|
|
sprawdz elektrozawór sterujący turbiną lubią cię popsuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:37, 06 Mar 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | sprawdz elektrozawór sterujący turbiną lubią cię popsuć. |
Nie ma elektrozaworu. Zawór jest sterowany podcisnieniem. Przewody pomiędzy turbem a kolektorem są ok. Jeszcze jakies pomysły. Błedów na kompie nie ma zadnych...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:17, 07 Mar 2010 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Sprawdzałes przepływke?Z łopatkami turbiny wszystko ok?
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:36, 07 Mar 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | Sprawdzałes przepływke?Z łopatkami turbiny wszystko ok?
P. |
Wirnik spręzarki nowy, nie wiem jak wygląda wirnik turbiny a w kazdym razie daje ciśnienie...
Przepływka hym przyznam sie zapomniałem:P Jutro sie tym zajme:)
PS. Mam pytanko czy to auto posiada zawór EGR?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Nie 11:56, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 11:45, 07 Mar 2010 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Raczej ma.Wydaje mi sie ze wywaliło by błąd.Moze sie zawiesił?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:02, 07 Mar 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Płyn do naczyń, spsikaj cały układ dolotu, dmuchaj powietrze przez turbinę i zobacz czy nie ma bąbelków. Często intercooler się utlenia i puszcza powietrze, turbina świszcze elegancko a ciśnienie doładowania leży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:05, 07 Mar 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Zawór jest... Ciekawi mnie to ze węzyk wychodzący z zaworu EGR nie przenosi ani podciśnienia ani nadciśnienia (sprawdzałem na róznych obrotach) czy to oznaka ze zawór trzeba wyczyścić?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:07, 07 Mar 2010 |
|
|
borys2121
Młotkowy
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
|
|
|
objaw egr-u mialbys taki ze walilby mocnego kopciucha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:22, 07 Mar 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
I był by słabiutki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:36, 07 Mar 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Kopcic nie kopci ale mocy nie ma. Nie raz jak jest zimny to zamiast obroty rosnąc to maleją
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:45, 07 Mar 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Podaj jeszcze kod silnika i rocznik.
Sprawdź po zgaszeniu silnika gdzie jest sztanga a drugi niech odpali silnik sztanga po odpaleniu powinna się przemieścić.Ale jak jest silnik AFN to i może zawór N75 siedzieć.Potrzebny kod silnika a tak to zbyt ogólnikowo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 23:03, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 12:05, 08 Mar 2010 |
|
|
karol83
FACHMAN
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
a kolega sprawdził katalizator po zrobieniu turba jak turbo zużyte to lubi dawać oil na wydech i zapycha katalizator przy Passacie jak robiłem turbo to z kata olej leciał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:02, 08 Mar 2010 |
|
|
karol83
FACHMAN
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie Płeć:
|
|
|
|
rozłącz katalizator i zobacz. ale powinie w tej usterce więcej kopcić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:04, 08 Mar 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Zrobione...
Zawór EGR zapchany był. Dziekuje za podpowiedzi.
Turbo przed regeneracja staneło w miejscu i nie chciało sie krecic nie pomogło rozruszanie wirnika, nie wyciekał olej aby zapchac kata.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:50, 09 Mar 2010 |
|
|
|