witatam wszystkich i pozdrawiam.moze znajdzie sie ktos kto sprawi ze znow bede mogl spac spokojnie?silnik 1.9 tdi rok 2001 ford galaxy.jak odpale silnik i wlacze ogrzewanie po kilku minutach zaczyna wlatywac cieple powietrze do srodka samochodu i jest ok.jak tylko wskaznik temperatury zaczyna wzrastac to do samochodu zaczyna wlatywac coraz chlodniejsze powietrze.podczas jazdy jak juz wskaznik osiagnie normalna temperature do auta dalej wlatuje zimne powietrze od czasu do czasu zacznie na chwile wlatywac cieplejsze powietrze ale to naprawde tylko czasem.moze ktos doradzi mi od czego zaczac szukanie tej przyczyny?
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
Fordy Galaxy,VW Szaran pod spodem mają dodatkowe webasta do dogrzewania silnika twój jest 2001 to powinno się załączyć automatycznie.Musisz podpiąć pod komputer i jest opcja dodatkowe ogrzewanie i sprawdzić jaki błąd.
Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:17, 04 Lut 2010
Gość
dodam jeszcze ze nie wlaczam ogrzewania na tyl dodatkowego tylko samo ogrzewanie na przod.zaczelo sie od tego ze wymienili mi plyn w warsztacie w lecie nie zwracalem na ogrzewanie uwagi ale niepokoilo mnie ze jak przekraczalem 130km/h to zaczela temperatura wzrastac i wyrzucalo mi wode przez zbiornik wyrownawczy wiec staralem sie nie przekraczac 130tu no bo tez nie bylo gdzie.a wskazowka od temperatury tez czasem wariowala raz spadala do 30,40ty stopni raz do 90ciu powymienialem termostat czujnik z czasem to minelo teraz niby dobrzepokazuje ale znow ogrzewanie przestaje dzialac jak tylko temperatura dochodzi do 70 stopni.ktos mi radzil odpowietrzyc nagrzewnice ale szukalem jakiegos odpowietrznika i nie znalazlem podobno mial byc na przewodzie do nagrzewnicy.czy ktos moglby w miare zrozumiale mapisac mi jak odpowietrzyc ten uklad?
PS 1:
Dokladnie nie znam tego auta gdzie i czy wogole jest taki odpowietrznik ale moim zdaniem napewno jest zapowietrzony uklad. sprobuj znalesc przewod ktory odprowadza wode z nagrzewnicy i popusc opaski i ssun rurke z krucca na odpalonym silniku jezeli jest tam powietrze to woda je wypchnie. a jezeli jeszcze wyrzuca ci wode przez zbiorniczek to w tym samym momencie dolewaj wody wtedy do ukladu bedzie zasysana woda a nie powietrze.
PS 2:
dzieki Jojyek za odpowiedz i podpowiedz wlasnie zauwazylem ze caly czas do naczynia wyrownawczego wrzuca goraca wode z wezyka u gory naczynia wyr... teraz juz grzeje caly czas chyba powinno byc dobrze ale nie wiem czy to wrzucanie wody z wezyka do naczynka jest w porzadku czy tak powinno byc bo jak przejade troche juz dobrze jest rozgrzany silnik to jak odkrecam korek od naczynka to wtedy jest duze cisnienie az woda w naczyniu wyr... wyrzacana jest przez otwor korka wleu musze powoli i stopniowo odkrecac aby nie poparzylo mnie nie wiem czy tak powinno byc nawet po wiekszym przejechaniu nie przekracza mi wskazowka 90ciu stopni teraz oczywiscie
jak jest rozgrzany silnik to zawsze po odkreceniu korka od zbiornika wyruwnawczego bedzie wylatywala woda pod duzym cisnieniem, tagze sie nie martw to jest normalny obiaw..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach