Autor |
Wiadomość |
Robert W
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Listwa paliwowa- jaki material? |
|
Witam, To jest moj pierwszy post na tym forum, zatem chcialbym przywitac sie z wszystkimi jego uzytkownikami.
Do napisania postu sklonil mnie temat projektu, ktory wykonuje na swojej uczelni (Politechnika).
Temat brzmi nastepujaco:
Celem uzyskania zgodnosci z nowymi europejskimi standardami bezpieczenstwa, producent samochodow poszukuje alternatywnego materialu oraz (jeżeli będzie to możliwe) nowej metody produkcji tzw. listwy paliwowej (fuel rail) dla swojego czterodrzwiowego samochodu osobowego. Należy wybrac material oraz okreslic metode produkcji samochodowej listwy paliwowej. Projekt powinien zawierac oszacowanie właściwości materialu w odniesieniu do tych właściwości, które sa wymagane dla projektowanej czesci, analize jakie metody produkcji mogą być wykorzystane dla wybranych roznych materialow oraz oszacowanie domniemanych kosztow. Relacja pomiedzy zaprojektowana listwa paliwowa a montazem produkowanego silnika musi być również wzieta pod uwage (tzw. projektowanie dla montazu/produkcji). Można zalozyc, iż wielkosc produkcji listwy paliwowej będzie wynosic około 5000 sztuk dziennie oraz iż produkcja tej czesci będzie kontynuowana przez przynajmniej pol roku.
Chcialbym sie zapytac o porade z jakich ksiazek, publikacji, itp. mozna namierzyc informacje potrzebne do napisania projektu. Przeszukalem dotad sterty artykulow naukowych, kilkanascie ksiazek, rozne zrodla informacji w internecie, itd. ale wciaz poszukuje lepszych zrodel informacji. W wiekszosci publikacji, jakie przejrzalem, mozna znalezc rozne informacje odnosnie listwy paliwowej ale opisuja one glownie jej montaz, uzytkowanie, utrzymywanie stabilnego cisnienia podawanego paliwa, itp. Wiem juz, iz takie listwy wykonuje sie SERYJNIE z aluminium, stali nierdzewnej badz specjalnych kompozytow. Domyslam sie, iz istnieje kilka sposobow produkcji, jednak wciaz poszukuje informacji.
Bede bardzo wdzieczny za podpowiedz.
Pozdrawiam,
Robert
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:23, 21 Lut 2011 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przeniesiony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:22, 21 Lut 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Bardzo trudny temat. To ma być do diesla czy benzyny ale domyslam się ze chodzi tu o system common rail. Napewno przyda ci się książka materiałoznawstwo bo tam masz opisane jaki materiał jak się zachowuje. Na moje oko to stopy łożyskowe zdały by najlepiej egzamin ponieważ mają małą chropowatość powierzchni, co za tym idzie lepszy przepływ paliwa, odporne są na temperatury (silnika) nie rozszerzają się, sa odporne na ścieranie (to tutaj nie gra roli) odporne na smary, oleje i róznego rodzaju chemie. To z mojej wiedzy. Musisz się dowiedzieć jakie dokładnie są stopy tych materiałów. Aluminium mi nic nie mówi bo są setki odmian aluminium (zwykłe aluminium podda się ropie w dość szybkim czasie). Stal nierdzewna to stal zawierająca chrom (około 11% z tego co pamiętam) jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Również polecam nie znany rodzaj stali o specjalnych właściwościach fizycznych wziąść pod uwagę. Ta stal może być modyfikowana pod kazdym względem. Literatury Ci nie polece bo poprostu nie pamiętam... Materiałoznawstwo napewno sie przyda
EDIT: prosze znalazłem plik PDF z klasyfikacją stali
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Pon 22:48, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 22:44, 21 Lut 2011 |
|
|
Robert W
Nowicjusz
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dziekuje za podpowiedz. Z pewnoscia wiedza z zakresu materialoznawstwa jest w tym przypadku bardzo wazna.
Sam sklaniam sie ku stali nierdzewnej z extra dodatkiem manganu oraz chromu.
Poszukuje nadal informacji z roznych zrodel.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:14, 28 Lut 2011 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|