Autor |
Wiadomość |
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
Od ilu km/h można bezpiecznie wrzucac piątkę? |
|
wg eko jazdy wrzucamy 5 jak najwczesniej juz od 50km/h
ale czy to bezpieczne dla silnika?
przykladowo mamy silnik 1,8 115km przy 5500 165nm przy 4100 16V
od ilu kmh mozna jechac na 5?
jakie są bezpieczne obroty dla silnika?
przykladowo przy 50km/h na 4 biegu mam 1500obrotów
przy 70km/h na 4 mam 2200 a na 5 mam 1700obrotów
60 to na 5 mam 1500 albo troszke nizej
czy jak jade 60-70km/h non stop to juz mam jechac na 5?
czy 5 wrzucac dopiero od 70 w góre i nie dopuszczac aby predkosc spadla ponizej 70km/h na 5?
bo jenak co jak co to czym nizsze obroty to silnik prawie jest bezgłośny ale czy sie nie niszczy?
bo i na 5 mozna jechac 50km/h ale wtedy obroty sa troszke wyzsze od 1000
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:12, 11 Maj 2012 |
|
|
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Usuń ten temat póki jeszcze moderator tego nie zobaczył .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:16, 11 Maj 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
dlaczego? zadalem pytanie i czekam na odpowiedź
jesli uzyskam odp. będę bardzo wdzieczny za pomoc Wam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:08, 11 Maj 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
ale to są troche głupie pytania. przecież czujesz pod gazem kiedy możesz zmienić. jeżeli szarpie to przecież nie bedziesz jechał dalej bo tak Ci mówią obliczenia. usiadz do samochodu i jedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:32, 11 Maj 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
no bez przesady! przeciez nie jade kiedy szarpie tyle to ja wiem
czyli co jak nie szarpie to jest ok? mimo ze obroty rzędu 1000-1500?
przykladowo jade drogą nie wyprzedzam tylko jednostajnie tak od 60-70kmh
na 4 obroty ok 2100 i slychac silnik, na 5 obroty kolo 1500 i silnik jest bezszelestny a mniejsza dynamika mi nie przeszkadza i wtedy auto mniej pali na 5?
czyli na 5 moge juz jechac?
na 4 bede mial od 2000-2100 obr/ na 5 juz od 1400-1500ob
czyli nie za malo? słyszałem ze w benzynce zeby jezdzic eko to na wyszy zeby wbijac przy 2500ob max i zeby nie dopuszczac aby obrtoty spadly ponizej 2000 podczas jazdy bo sie układ napedowy psuje itp
a inni piszą ze od 50km/h mozna wrzucac 5 i jechac spokojnie
czyli jak szarpie na 5 przy ok 40-45km/h to jak jade powyzej 60 to moge juz na 5?
mimo ze obroty rzędu 1200-1600
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:20, 12 Maj 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Kup se automat .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:53, 12 Maj 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
pytam sie powaznie czy niskie obroty szkodzą silnikowi
podobno bardziej niz wysokie
od ilu obr moza juz jechac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:02, 12 Maj 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
niskie szkodza. ale to czujesz po silniku przecież słyszysz jak działa. co silnik to inne obroty.
jak chcesz sie juz tak bawić to zrób sobie charakterystyke zewnetrzną danego silnika i już. wszystko bedziesz wiedział
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dezerter18 dnia Sob 17:07, 12 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 16:59, 12 Maj 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
czyli jesli nie drga to jest ok? przeciez pisalem ze drga przy ok 40-45kmh na 5!!! czyli od 60 moge jechac na 5 mimo ze obroty rzędu 1500 lub nizsze? czy jest taka zasada ze nie jezdzic ponizej 2000?
przykladowo jak jade po drodze nieutwardzonej to wrzuca sie 2 i nie naciska sie gazu i auto samo jedzie i wtedy ma ok 800-900 obrotów czyli nie za nisko?
niektórzy uwazają ze nie jezdzi sie ponizej 2000 a inni ze juz od 1200 mozna jechac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:00, 12 Maj 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Mówię CIEBIE ratuje AUTOMAT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:15, 12 Maj 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
bez jaj pytam sie powaznie czy obroty rzędu 1500 są ok jesli nie szarpie silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:14, 12 Maj 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
są ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:54, 12 Maj 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
ale juz to są obroty minimalne? czy rzędu 1200 tez są ok jesli nie szarpie
czyli podsumowując jazda 60km/h na 2000 i na 4 to marnowanie paliwa i wtedy lepiej wrzucic 5 bieg i jechac na 1400-1500?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:03, 13 Maj 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
lepiej żeby silnik nie był na wysokich obrotach tylko pykał sobie na niskich. ale nie za niskich. nie ma takiej granicy jak mówisz ,że 1200. są samochody co pojedziesz na 1200 a są takie które nie [podołają temu. ogólnie jazda na niskich obrotach (nie za niskich) jest ok. tylko tak jak mówie żeby silnik nie szarpał, mowiłem Ci zrób sobie charatkerystyke jak tak chcesz sie bawić..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:16, 13 Maj 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
pisałem o moim silniku czyli 1,8 115km przy 5500 i 165nm przy 4100 16V no i to wystarczy
napisałem ze przy 1500 jeszcze nie szarpie czyli moge spokojnie jechac na 5 biegu juz od 60km/h?
niektórzy mówią zeby nie jezdzic na obrotach ponizej 2000
ale jadąc jednostajnie po co miec 2000-2200 jesli mozna miec 1400-1500 i miec wczuconą 5?
jak wrzuce 2 i puszcze wszystkie pedały to auto tez jedzie i nie szarpie ma cos kolo 800-900 i wtedy obroty nie sa zbyt niskie ze nalezy wrzucic 1 i jechac na 1?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:57, 13 Maj 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
nie jak nie szarpie to jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:10, 13 Maj 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
cos mnie dziwi Twoja opinia jak duzo ludzi uwaza ze benzyną nie jezdzi sie ponizej 2000 obrotów
a inni tkz ekolodzy mówią ze 5 od 50 sie wrzuca i sie toczy jak emeryt
to przy 50 na 5 to jest cos kolo 1000-1200 obrotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:11, 13 Maj 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
ja jakoś jeżdze i problemu nie mam. jak mówiłem co osoba to opinia. zrobisz jak uważasz. każdy mam swój styl jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:33, 13 Maj 2012 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Eeeee zabawa zaczyna się powyżej 4 tysi wtedy Twoje auto zachce jechać dopiero.
Jezeli chcesz oszczędzać benzynę (LPG) to kup sobie lupo i wstaw mu gaz.
Nie mul volviaka bo cię korozja dogoni.
Nie ma ustalonej normy kiedy masz wsadzić 5 jest za dużo czynników. Z resztą... masz i tak g***ną skrzynię która się rozdupi prędzej czy później więc nie masz co się martwić czy coś padnie bo i tak padnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:44, 13 Maj 2012 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
I to cała prawda o skrzyni biegów. Padnie nie dziś to jutro. Student masz rację. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:10, 13 Maj 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
no i tak oto student podkreślił nas obu poniekąt zgadam sie z nim ponieważ nie ma sensu jezdzić na takich obrotach silnik zmula wtedy. ja nigdy tak nie robie. on sie pytał o predkość obrotowa i jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:47, 13 Maj 2012 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Dziekuje za rozmowe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:49, 14 Maj 2012 |
|
|
|