Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Pompa

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Pompa
Autor Wiadomość
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post Pompa
Jestem posiadaczem toyoty LC z 88' silnik 2LT.
Wymieniałem jej silnik i dałem pompiarzowi żeby ustawił mi pompę, ustawił, wszystko gra tyle że dużo pali... Nie dziwi mnie 13 litrów na setkę bo to spore auto, opony terenowe, lift zawieszenia, kupa blachy itp. Moja toyka nie zadowoli się 15 litrami w cyklu mieszanym... Ostatnio zaglądałem do rozrządu i zobaczyłem że ta iglica która wskazuje na znaki na kole jest lekko skrzywiona, wymieniłem ją, założyłem prostą ze starego silnika, okazało się że zawory były za ciasno, wyregulowałem je zatem. Zmianie ulega zatem kąt wyprzedzenia wtrysku. Mam książkę do niej, patrzę sobie jak to się robi, czytam i wydaje mi się to strasznie proste, są rysunki jak to zrobić. Wszystko jest elegancko ale blokuje mnie moja niewiedza... W książce w pompę wkręcili SST... Specjal Service Tool co na polskie w wolnym tłumaczeniu brzmi: Serwisowe Narzędzie Specjalne... Nie wyjaśniając jakie to jest urządzenie, również miejsce w które się je wkręca nie jest dokładnie pokazane.
Pytam zatem: Czy w pompę wkręca się czujnik zegarowy? I czy miejsce w które się go wkłada to jest otwór po śrubce z tyłu pompy między wyjściami na wtryski?
Bo w książce jest napisane, że ustawia się silnik 45 stopni przed znakiem, ustawia czujnik na zero, kręci się silnikiem na TDC czyli na znak i czujnik winien się wychylić w przedziale chyba 075- 083 mm. Jak się nie wychyla to się odpowiednio dobiera kąt pompy.

Co mądre głowy sądzą na ten temat?
Zaznaczam że jest to zwyczajna pompa, bez elektroniki.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:29, 19 Lut 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak tą śrubę wykręcasz wkręcasz taki króciec co w niego wchodzi czujnik zegarowy i ustawiasz żeby pierwszy cylinder był na sprężaniu i wał na znaku ustawiasz zegar na zero i kręcisz do tyłu tylko pomału i obserwujesz wskazówkę zegara gdy przestaje się wahać przestajesz kręcić wałem.Zegar ustawiasz na zero i kręcisz wałem do przodu do znaku na wale korbowym,a na zegarze odczytujesz początek wtrysku. Jeśli nie uzyskasz prawidłowego przyśpieszasz jeśli za duży opóźniasz. Ale przy wyrobionej pompie nie wiem czy ci będzie pracował na 0.75-0.85 czy nie musisz na 1mm


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:18, 19 Lut 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A widzisz... nie wiem jak bardzo jest wyrobiona ta pompa... ale ustawie tak jak w książce piszą.

Dzięki wielkie Roman59 Tongue out (1) Tongue out (1) Tongue out (1) Tongue out (1)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:33, 20 Lut 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale najpierw sprawdź ile teraz masz ustawione.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:07, 20 Lut 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin