Autor |
Wiadomość |
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Pompa |
|
Jestem posiadaczem toyoty LC z 88' silnik 2LT.
Wymieniałem jej silnik i dałem pompiarzowi żeby ustawił mi pompę, ustawił, wszystko gra tyle że dużo pali... Nie dziwi mnie 13 litrów na setkę bo to spore auto, opony terenowe, lift zawieszenia, kupa blachy itp. Moja toyka nie zadowoli się 15 litrami w cyklu mieszanym... Ostatnio zaglądałem do rozrządu i zobaczyłem że ta iglica która wskazuje na znaki na kole jest lekko skrzywiona, wymieniłem ją, założyłem prostą ze starego silnika, okazało się że zawory były za ciasno, wyregulowałem je zatem. Zmianie ulega zatem kąt wyprzedzenia wtrysku. Mam książkę do niej, patrzę sobie jak to się robi, czytam i wydaje mi się to strasznie proste, są rysunki jak to zrobić. Wszystko jest elegancko ale blokuje mnie moja niewiedza... W książce w pompę wkręcili SST... Specjal Service Tool co na polskie w wolnym tłumaczeniu brzmi: Serwisowe Narzędzie Specjalne... Nie wyjaśniając jakie to jest urządzenie, również miejsce w które się je wkręca nie jest dokładnie pokazane.
Pytam zatem: Czy w pompę wkręca się czujnik zegarowy? I czy miejsce w które się go wkłada to jest otwór po śrubce z tyłu pompy między wyjściami na wtryski?
Bo w książce jest napisane, że ustawia się silnik 45 stopni przed znakiem, ustawia czujnik na zero, kręci się silnikiem na TDC czyli na znak i czujnik winien się wychylić w przedziale chyba 075- 083 mm. Jak się nie wychyla to się odpowiednio dobiera kąt pompy.
Co mądre głowy sądzą na ten temat?
Zaznaczam że jest to zwyczajna pompa, bez elektroniki.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:29, 19 Lut 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak tą śrubę wykręcasz wkręcasz taki króciec co w niego wchodzi czujnik zegarowy i ustawiasz żeby pierwszy cylinder był na sprężaniu i wał na znaku ustawiasz zegar na zero i kręcisz do tyłu tylko pomału i obserwujesz wskazówkę zegara gdy przestaje się wahać przestajesz kręcić wałem.Zegar ustawiasz na zero i kręcisz wałem do przodu do znaku na wale korbowym,a na zegarze odczytujesz początek wtrysku. Jeśli nie uzyskasz prawidłowego przyśpieszasz jeśli za duży opóźniasz. Ale przy wyrobionej pompie nie wiem czy ci będzie pracował na 0.75-0.85 czy nie musisz na 1mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:18, 19 Lut 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A widzisz... nie wiem jak bardzo jest wyrobiona ta pompa... ale ustawie tak jak w książce piszą.
Dzięki wielkie Roman59
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:33, 20 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale najpierw sprawdź ile teraz masz ustawione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:07, 20 Lut 2010 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|