Autor |
Wiadomość |
asiunia_8624
Gość
|
Punto |
|
Witam, mam taki problem z puntem. Chodzi o to że mój samochód wydziela bardzo dużo spalin co na pewno nie jest normalne i to niezależnie czy jeździ na benzynie czy na gazie. Spalin jest na prawdę dużo i czuć intensywnie zapach paliwa. dodam że samochód pobiera olej. z góry dziękuje za odpowiedz
|
|
Czw 19:25, 12 Lis 2009 |
|
|
|
|
Miś
Nowicjusz
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin Płeć:
|
|
|
|
Witam ! Możę pierścienie jeśli chodzi o olej ? a spaliny ? hmm wtryski ? niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą to są moje przypuszczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:36, 12 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Zależy co rozumieć przez spaliny, może to poprostu para wodna, co jest rzeczą normalną przy niskich temperaturach. Jeśli czuć zapach paliwa to może gdzieś być wyciek. A to że pobiera olej, to już grubsza sprawa. Potrzebna jest diagnostyka silnika, którędy ten olej pobiera.
|
|
Pią 12:00, 13 Lis 2009 |
|
|
Misio
Mechanior
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
U mojego ojca w astrze było czuć spaliny we wnętrzu auta, okazało się, że kolektor był pęknięty i spaliny uciekały przez szpare, a potem wentylacją do środka kolektor zaspawany i spalin nie czuć, a jeśli chodzi o duża ilośc spalin to faktycznie może być para
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:53, 13 Lis 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
co masz na myśli dużo spalin jakiego koloru jest jest dym wydobywający się z tłumika i jakie to punto .w benzynie to sprawdz skład mięszanki paliwa z powietrzem a jaki dym biało niebieski to pali olej i może przez pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe. ile tyś ma najechane to autko i sprawdz motyw z kolektorem tak jak pisał kolega MISiO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:41, 13 Lis 2009 |
|
|
asiunia_8624
Gość
|
punto |
|
Dziękuje za odpowiedzi. Mam punto z 1997 a przejechane ma ponad 150 tys. jeśli chodzi o spaliny to powiedzmy ze mają kolor biały ewentualnie jasny szary a zapach paliwa czuc na zewnatrz auta. W sklepie poradzili mi ze te spaliny moga być efektem pobierania oleju i kazali zastosowac taki środek do uszczelnienia i wlać gęstszy olej ale jak narazie nie zdaje to efektu. czy ktoś orientuje sie jakie mogą być koszty naprawy tych pierscieni???
|
|
Pią 20:15, 13 Lis 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Żeby się brać za wymianę pierścieni, to najpierw trzeba wiedzieć czy to na pewno ich wina, a nie np. uszczelniaczy zaworowych. Po przebiegu 150 tys.km. (jeśli oczywiście jest prawdziwy) silnik nie powinien brać oleju przez pierścienie (o ile nie był np. przegrzany). Nie słuchaj cwaniaków w sklepach chcących ci wcisnąć jakiegoś uszczelniacza, tylko podjedź do mechanika żeby ci pomierzył ciśnienie sprężania włącznie z próbą olejową (pozwala ona rozróżnić zużyte pierścienie od awarii głowicy). Po co rozbierać silnik od spodu i góry chcąc wyjąć na wierzch tłoki, skoro wystarczy np. wymienić uszczelniacze zaworowe.
Dobry mechanik ci powie co w silniku siedzi.
Naprawy Fiata są akurat tanie.
|
|
Pią 21:24, 13 Lis 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
kolega dab ma rację i nie wlewaj tego uszczelniacza do silnika jak myślisz jeszcze jeżdzić na nim z tego co wiem to fiaty nie są jakimiś tytanami w dziedzinie robienia mocnych silników sam mam pandę i uszczelka padła po 90.tyś
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zubi1990 dnia Sob 17:31, 14 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 17:28, 14 Lis 2009 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|