Autor |
Wiadomość |
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
pytanie o rozrząd i paski w aucie |
|
mam takie pytanie co ile wymienia sie rozrząd? co 60tys? 90, 120?
jesli nie zrobimy tych 60tys w iles tam lat to co ile lat?
kompl rozrzdu to napinacz, rolka, pasek i pompa wody?
dlaczego na allegro nie moge znalesc paska klinowego? ten pasek tez sie wymienia razem z rozrządem?
jesli pasek klinowy napedza przez wal alternator, sprezarke, wspomaganie,
to co napedza pasek rozrządu? ogladalem na necie schemat rozrzadu ale nie rozumiem co on napedza
pompe oleju, wody co jeszcze?
auto to volvo s40 96 1,8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:10, 11 Kwi 2012 |
|
|
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Wymienia się wg ustaleń producenta km albo lat .
Zależy jakie auto ale przeważnie napinacz rolka pasek (pompa wody zależy czy jest na rozrządzie jeśli jest to co drugi raz )
Zamiast allegro jedź do sklepu motoryzacyjnego .
Pasek wymienia się kiedy widać że jest popękany (chodzi o klinowy).
Pasek rozrządu łączy głowice z wałem ustala kiedy mają się zawory wydechowy otworzyć a kiedy ssące .
Napędza wałki rozrządu i wał główny oraz w dieslach pompę wtryskową np Bosch V37 na commor rail bo jeśli masz pompowtryskiwacze to pompy nie ma a krzywska od wałka rozrządu uderza we wtrysk .
Jeszcze jakieś pytania ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:46, 11 Kwi 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj jest ten schemat mogłbys mi wyjasnic co napedzaja te kola pasowe?
pompe wody, oleju tez?, no i zawory tloki ile kół?
czyli jesli instr. kazą co 120tys to tak ma byc? wg mechanika co max 60tys lub 5 lat
czyli jak w 5lat przejade 25tys to mam wymieniac rozrzad kompl?
mechanik ocenial stan paska rozrządu po ogladaniu paska klinowego nie czaje tego
no wlasnie chodzi mi o to ze paska klinowego nigdzie nie sprzedaja do mojego auta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:52, 11 Kwi 2012 |
|
|
MichuMachu
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła Płeć:
|
|
|
|
Górne masz wałek rozrzadu potem idąc w prawo masz pompe wtryskową na dole masz ta mała zebtke na wale korbowym potem z lewej zebatka to pompa wody zapewne a te 2 roleczki to pewnie jedno napinacz a drugie rolka prowadząca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:47, 11 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
| | http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=5488
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj jest ten schemat mogłbys mi wyjasnic co napedzaja te kola pasowe?
pompe wody, oleju tez?, no i zawory tloki ile kół?
czyli jesli instr. kazą co 120tys to tak ma byc? wg mechanika co max 60tys lub 5 lat
czyli jak w 5lat przejade 25tys to mam wymieniac rozrzad kompl?
mechanik ocenial stan paska rozrządu po ogladaniu paska klinowego nie czaje tego
no wlasnie chodzi mi o to ze paska klinowego nigdzie nie sprzedaja do mojego auta |
Głupoty gadasz . Ma być jak fabryka kazała i tyle . A stan paska sobie można oglądać jak pęknie ...
Generalnie jak Ci pasek pęknie to się dowiesz bardziej co to jest głowica a zwłaszcza zawory .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez soviet100 dnia Śro 21:03, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 21:03, 11 Kwi 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
a pompa oleju tam nie jest napedzana przez rozrząd?
czyli mam rozumiec ze 60k /5lat to za często? i mam wymieniac jak w instrukcji czyli 120k/8lat?
Rozrząd oraz pasek klinowy szybciej sie zużywają na wysokich obrotach? dobrze mysle? czym wyższe obroty tym szybciej te paski sie krecą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:11, 12 Kwi 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ten schemat w pierwszym linku do diesel wiec nie jest to Twoj silnik. Pasek rozrzadu wymienia sie tak jak każe producent, chyba ze kupiłeś samochod i nie jestes w stanie powiedziec ile przejechał na rorządzie. Wymieniasz zawsze komplet. 120tys km badz 8 lat. ZAWSZE lepiej 10tys km za wczesnie niz za poźno. jesli malo jeździsz i przejechałeś np 25 tys km przez 8 lat to ja bym wymienił pasek i napinacz bo reszta bedzie raczej ok. Ale to dla siebie. Jak klient chce gwarancje to wymieniamy koplet nie ma zmiłuj.. Pasek klinowy jak jest zużyty, chyba ze np w Audi 2.5 TDi wymieniam przy rozrzadzie zeby 2 razy przodu nie rozbierać, bo kpl pasków wychodzi koło 100zł co przy całym rozrzadzie jest nie duża dopłata, a przy jednej robocie robisz wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:29, 12 Kwi 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
aha to dlaczego na forach volvo tak pisze i mechanik mi mówil ze co 60tys km lub 5 lat trzeba wymieniac kompl rozrządu?
chcialem zobaczyc ten pasek, zdjalem oslone plastikową i widze ze pasek jest pewnie pod oslonami zabudowany wiec dalem sobie spokój, paska nie widac, ale jak zdjalem ta górną oslone i widzialem cewki, kable i wtyki do swiec to zauwazylem ze ponizej swiec na wysokosci korka wlewu jest sporo oleju w zakamarkach, takich zaglebieniach
od czego to? widac ze jest mokro a w nie których zaglebieniach jest po pare mm oleju
kolo korka wlewowego jest taki wąż gumowy i chyba z niego cieknie co to jest?
jak jest osnona zalozona to to wszystko jest przykryte tak ze wystaje tylko korek wlewowy
ogólnie nie zauwazylem plam pod autem a oleju auto bierze tak ok 0,8l na 10tys km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:32, 12 Kwi 2012 |
|
|
MichuMachu
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła Płeć:
|
|
|
|
zapewne ten waz to odma. jezeli nie jest dobrze po skrecany opaskami lub jest dziurawy to moze troche nabrudzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:50, 12 Kwi 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
czyli co martwic sie? tym olejem?
wg Ciebie rozrząd co 60tys km lub 5 lat to nie przesada?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:25, 13 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Przesada . Wiać może jeśli silnik ma przedmuchy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:51, 13 Kwi 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
czyli 120k lub 8 lat?
wiac tz ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:30, 13 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Tak jak pisze producent . Wiać czyli na odme idą przedmuchy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:30, 13 Kwi 2012 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
jak producent pisze albo najlepiej 90 tyś lub 5 lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:49, 13 Kwi 2012 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
czyli zajac sie tymi przedmuchami czy to zbedne? bo jednak olej jest pod oslona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:49, 13 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Remont silnika a najlepiej kup se nowe auto to nie będziesz miał problemów do 150k .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:16, 13 Kwi 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Komunikacja miejska! Tanio, bez problemów. Nie martwisz sie zgrzytającymi biegami, wyciekami oleju, rozrządem, sworzniami, a ile ludzi tym uszcześliwisz. No i oszczedność Cały rok przejeździsz za cene ubezpieczenia samochodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:59, 13 Kwi 2012 |
|
|
|