Autor |
Wiadomość |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
pytanie o układ chłodzenia |
|
mam takie pytanie
odpalam auto i dopóki silnik nie osiągnie 90st to ten duzy wąż ma byc zimny co idzie do chlodnicy?
i jak osiągnie 90st to ma sie wtedy otworzyc termostat i ma byc ten waż gorący tak?
i jak jest otwarty termostat to chlodnica powinna byc cala gorąca?
wg mnie u góry jest gorąca ale na dole jest letnia czemu tak sie dzieje?
a co do termostatu to gotowalem go w garnku i nie widzialem zeby sie w nim cos przesuwalo itp
a co do wentylatora to wyjasnijcie mi dlaczego tak trudno mi załączyc go?
musi byc totalny upal, klima on, i musi stac auto to zastartuje po parenastu minutach
kolega ma diesla tdi to jemu zawsze startuje po kilku minutach nawet zimą mówił
a niby diesla tak ciezko zagrzac w przeciwienstwie do benzyny
auto volvo s40 1,8 1996
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:17, 18 Sie 2012 |
|
 |
|
 |
soviet100
Moderator

Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Termostatu się nie sprawdza tylko wymienia .
Tak ma być.
Może masz coś nie tak z wiatrakiem .
Ps klima zawsze włącza wiatrak .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:37, 18 Sie 2012 |
|
 |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
owszem ze wlacza ale wiatra klimy
a ten drugi od chlodnicy to powinien tez startowac jak jest chlodniej??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:31, 19 Sie 2012 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  | owszem ze wlacza ale wiatra klimy
a ten drugi od chlodnicy to powinien tez startowac jak jest chlodniej?? |
Chłopie ale to już przerabiałeś we wcześniejszych postach znaj sobie jakiś inny temat,bo go zamknę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:11, 19 Sie 2012 |
|
 |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
czyli wentylator nie musi chodzic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:11, 25 Sie 2012 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wymień termostat jak się nie otwiera
Wentylator może nie działać
Może czujnik nie działać
Może prąd do niego nie dochodzić
Może nie nagrzewasz wystarczająco auta żeby się załączył
Wentylator klimy to co innego mimo że też jest przy chłodnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:20, 26 Sie 2012 |
|
 |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
termostat wymienilem! poprzedni byl ORIGinalny z 96 i nic to nie dalo nadal niema polowy skali a prawie polowa tak ok 1/3
wentylator dziala ale bardzo trudno nagrzac auto zeby on sie zalaczyl, to jakim cudem kolega ma diesla i on zimą nagrzeje go na jalowych tak ze mu sie zalaczy? a ja mam benzyne i zeby zalaczyc wentylator to musi byc upal 40st, klima na maxa, stanie dobre 20min i czekanie
a diesle niby trudno zagrzac a wentylator startuje
myslalem ze zawsze musi wentylator dzialac jak auto osiągnie optymalną temp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:40, 30 Sie 2012 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Słuchaj...
Jedne auto ciężko przegrzać, innego prawie się nie da... Rozumiesz?
Tak jak masz jest dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:40, 31 Sie 2012 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
poczytaj o temperaturach spalania się oleju napedowego i benzyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:06, 31 Sie 2012 |
|
 |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
ok tylko ze czytam a pisza np ze jak sie odpowietrza uklad chlodzenia to nalezy czekac do wlaczenia sie wiatraka chlodnicy
no to ja moge czekac do usranej śmierci i nigdy on sie nie wlaczy
termostat mam nowy
wiec nie kumam dlaczego diesle niby ciezko je nagrzac ale wentylator chlodnicy startuje nawet zimą gdy jest mróz a u mnie w benzynie to ciezko go zalaczyc
zalaczac sie zalacza ale musi byc klima wlaczona i jak pisalem dobre 35st i stanie w miejscu parenascie, dziesiat minut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:14, 01 Wrz 2012 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
pocytaj o temperaturach spalania jeszcze raz.
To nie czekaj tylko poprostu odpal auto zalej płyn jedź się przejedz 10km i zobacz stan płynu. Może Volvo tak ma że jest zaprojektowany żeby nie przegrzewać silnika. Daj mu troche po garach (na benzynie) prawie do odcięcia i zobacz czy przekroczy 90*C jeżelli nie to się ciesz ze masz taki wydajny układ chłodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:57, 01 Wrz 2012 |
|
 |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
ok a czemu na garach dawac tylko na benzynie?
krecilem juz nie raz do odcinki i zawsze wskazówka stoi na 1/3 skali
byłem u takiego jednego mechanika to mi chcial termostat wymieniac mowilem ze juz sam nowy dalem a on ze to nie mozliwe ze na spawnym termostacie nie moze wiatrak zastartowac i ze termostat na pewno jest trefny
pokazywal swoje auto turbodiesla (diesle sie o wiele wolniej przeciez nagrzewają a zimą wrecz nie mogą sie nagrzac mimo ze temp spalania jest wyższa) no i wiatrak bez problemu zastartowal jak bylo 1/2 skali
wiem o tym ze diesle mają wyzszą temp w komorze spalania to dlaczego do diesli montują grzalki elektryczne bo nie da sie ich zimą ngrzaC????
kazdy mi mówil ze jak termostat jest zepsuty to wiatraka nie zalaczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:31, 01 Wrz 2012 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
kuźwa nie wytrzymam! który diesel w zimie nie może się nagrzać bo ja nie mam z tym problemu w lecie w zimie zawsze jest 90*C. grzalka jest do paliwa a nie do silnika jedynie swiece żarowe zeby podgrzać komore spalania a w szczególności wtryskiwane paliwo. po 2 w benzynie masz mniej wody w układzie chłodzenia. Skad ci się wzięło ze diesla nie idzie nagrzać? termostat nie ma nic do wiatraków (jedynie gdy jest ciągle otwarty).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:45, 01 Wrz 2012 |
|
 |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
to po co sie montuje wiatraki jesli one są zbedne jesli wystarczy autu tylko sama ciecz krążąca to po co wiatraki?
dodam ze jak daje po garach i to w upalny dzien powyzej 35st to wskazówka nawet jeszcze spada do 1/4 jak np szybko gnam autostradą
znajomi mają diesle i wiem co pisze nagrzewająsie wolniej jak zimą benzyne nagrzam w 5km to diesla w 15-20km
znajomy jezdzi autokarami to mówił ze zimą to sie webasto wlacza bo nie da rady nagrzac autokaru do 80st jesli webasto nie pracuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:59, 01 Wrz 2012 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
co tu wogóle gadać.. chcesz zagotowac fure? zaden problem. Usiadz wygodnie, odpal, potrzymaj gaz na 3--5tys i masz 90 stopni w 3 minuty, chcesz wiecej potrzymaj dłuzej. Gwarantuje Ci ze sie wiatrak włączy po przekroczeniu 100stopi -a czemu - bo taki masz termowłacznik. A ja bedziesz dalej trzymał to sobie ugotujesz silnik i sie wysra uszczelka pod głowica. Pamietaj ze w tym wszystkim chodzi o to zeby silnik łapał temperature pracy w miare szybko i cały czas ja trzymał na okreslonym poziomie- ok 90stopni. Tyle koniec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 0:30, 02 Wrz 2012 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
 |  | to po co sie montuje wiatraki jesli one są zbedne jesli wystarczy autu tylko sama ciecz krążąca to po co wiatraki?
dodam ze jak daje po garach i to w upalny dzien powyzej 35st to wskazówka nawet jeszcze spada do 1/4 jak np szybko gnam autostradą
znajomi mają diesle i wiem co pisze nagrzewająsie wolniej jak zimą benzyne nagrzam w 5km to diesla w 15-20km
znajomy jezdzi autokarami to mówił ze zimą to sie webasto wlacza bo nie da rady nagrzac autokaru do 80st jesli webasto nie pracuje |
chyba starego autosanu:) Jeżeli ma włączone ogrzewanie na cały autobus to zagrzej w nim jakies 50L wody! A ja znów mówie ze benzyny wolniej nagrzewają. Kolegą też tak trujesz?
doktor dobrze napisał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:20, 02 Wrz 2012 |
|
 |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
wiec tak nie chce przegrzać silnika tylko chce aby nie był niedogrzany, mówicie zeby go przegonic to ja nie raz w upalny dzien przegonilem go do odcinki na autostradzie z klimą to wtedy temp opadla jeszcze z 1/3 na 1/4 podejrzewam ze przez wiatr, podnosic t osie nigdy nie podniosla na 1/2 a termostat niby nowy
Bo piszą wszędzie ze jak sie odpali silnik to po paru minutach powinien włączyć sie wentylator od chlodnicy no to u mnie to jest niemozliwością
Wentylator owszem włącza sie ale musze np w upalny dzien pojezdzic po mieście potem przyjechac stanąc na placu wyjsc i czekac parenaście minut to gdy klima pracuje to sie wtedy włacza wentylator od chlodnicy i pracują 2 naraz ale tylko na chwilke sie wlacza a jak klime wyłacze to juz żaden wentylator nie będzie pracował.
dziwi mnie po co montują te wentylatory jesli obieg plynu jest az za nadto do chlodzenia, przeciez jak wyjmiemy termostat to nigdy 90st nie uzyyskamy nawet w afryce.
co do autokatu to facet jezdzi nowym mercem tourismo i w kazdym autokaze mówił ze te silniki są tak zaprojektowane ze sie nie grzeją tak ze zimą zawsze trzeba na webasto jechac bo inaczej ogrzewanie nie bedzie dzialac
Zresztą taka jest obiegowa opinia ze diesle są zimnolubne i o grzalki to mi chodzilo o grzalki podgrzewające plyn chlodniczy np jak diesel jest zimny to sie grzalka wlacza zeby go w ogóle nagrzac do 90st, w benzynie sie grzalek nie montuje a w dieslach tak i nie chodzi mi o grzalki tz świece ani do podgrzewania paliwa tylko o grzalki podgrzewajace silnik i plyn chlodnicy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:37, 02 Wrz 2012 |
|
 |
dawidostep
Fachura

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
odpalilem, czekalem i po 30min pracy na jalowych obrotach wkoncu wentylator sie wlaczyl ten od chlodnicy! no i pracowaly 2 bo od klimy w cyklach co 10s no i od chlodnicy raz na pare minut
na zew bylo 20C
no i to tylko dlatego sie wlaczyl bo klima pracowala jak klima nie pracuje to nie ma szans na wlaczenie wentylatora
Czy to normalne ze sprezarka+wentylator klimy pracują 6s nie pracują 6s, pracują 10s nie pracują 10s i tak w kółko? nie powinna chodzic non stop?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:27, 03 Wrz 2012 |
|
 |
soviet100
Moderator

Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Znajdź se warsztat i tam ich męcz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:32, 03 Wrz 2012 |
|
 |
|