Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Raz niski, raz wyższy poziom w zb. wyr. chłodzenia?!

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Raz niski, raz wyższy poziom w zb. wyr. chłodzenia?!
Autor Wiadomość
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post Raz niski, raz wyższy poziom w zb. wyr. chłodzenia?!
VoLvo S40 1996r. 1,8 (1731ccm) 16v 115KM + 4g. sekwencja

1/Mój problem polega na tym ze jeszcze przed zimą dolewałem płynu do chłodnicy, aktualnie widzę na zbiorniczku ze jest troszke powyżej znaku min na zbiorniku. A co dziwne raz jest troszke powyzej min, a w inny dzień np 1/3 lub 1/2 między znakami min a max mimo tego ze za kazdym razem jest zimny silnik. Skąd te wahania?
Po rozgrzaniu do temp roboczej poziom wynosi zawsze minimalnie nizej lub minimalnie wyzej znaku max na zbiorniczku.

2/Jest jakaś różnica w pracy ogrzewania, lub chłodzenia silnika gdy zbiorniczek wyrównawczy jest prawie pusty/pełny? Dodam ze wentylator od chłodnicy włącza sie niezwykle rzadko wyłącznie w mega upały i jezdzie miejskiej, a wentylator klimy pracuje jedynie gdy klima jest włączona i chodzi cyklicznie.

3/Nie chce przegrzać silnika lub czegos uszkodzić. W garażu mam jeszcze PROSTONE.
Czy moge dolac prostone do zbiorniczka jesli w układzie jest BORYGO lub inny płyn?

4/Ogólnie dolać do zbiorniczka do poziomu max na zimnym? Bo aktualnie jest troszke powyzej min. Wtedy o kilka cm poziom przekroczy znak max podczas roboczej temp silnika.


pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:09, 17 Maj 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
masz wszystko ok. zbiornik wyrównawczy jest po to żeby wyrównywac objetosc w przewodach i cisnienie. przez niegie przelewa sie płyn. wszystko jest ok, zapowietrzony tez nie jest, bo by sie grzał, pompa pracuje bo masz ogrzewanie. wszystko ok, nie masz sie czym martwic.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 1:31, 19 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
no tak ale wg instrukcji pisze ze ma byc miedzy min a max ale na cieplym czy na zimnym silniku?
na zimnym to mam pare mm powyzej znaku min a na cieplym jakies 5mm ponizej znaku max,
dolać na zimnym no wlasnie do ilu? do polowy? do maxa? wtedy na 100procent bedzie przekraczac znak max na rozgrzanym silniku
te znaki obowiązują dla zimnego silnika czy dla temp roboczej? przy temp roboczej moze byc powyzej max?
Co ciekawo przed zimą pamietam ze zalalem ten zbiorniczek w polowie a teraz juz jest przy min


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:53, 19 Maj 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Na zimnym. masz dobrze

zamykam...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:17, 20 Maj 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin