Autor |
Wiadomość |
Brayan
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
słów kilka o rozrządach |
|
mam takie pytanie, jestem początkującym mechanikiem i troche sie juz nauczyłem ale nadal nikt mi nie wytłumaczył i nie miałem okazji za bardzo robi rozrządu. chciałbym zeby ktos mi przedstawił od początku do konca jak powinno sie wymieniac rozrząd. na co zwracac uwagę, czy trzeba blokowac któres koła, jak tak to które itd. po prostu wszystko co powiniem wiedziec o wymianie tego układu. aha i jak rozumien schematy, które czasami pojawiaja sie na forum. mysle ze to nie tylko mi sie przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:34, 04 Lut 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
T znajdziesz tylko kasa;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:42, 04 Lut 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | T znajdziesz tylko kasa;
[link widoczny dla zalogowanych] |
W autodacie nie nauczą cię wymieniać rozrządu. Jedynie pokaża jak go ustawić.
Jezeli ktoś potrzebuje auto daty prosze pisac na PW.
Rozrząd hym... Postaram ci sie opisac tak jak ja to robie.
1. Ściągam osłone paska rozrządu
2. Patrze na schemat i ustawiam rozrząd na znakach lub robie swoje znaki na kołach zębatych i na starym pasku (co najmniej w 2 miejscach i oznaczam strzałką kierunek obrotu)
3. Przystępuje do poluzowania rolki napinacza.
4 Ściągam pasek.
5. Porównuje nowy pasek ze starym.
6. Przenosze znaki z starego na nowy pasek (na niektórych paskach jest jedna linia wystarczy zaznaczyć 2 linie)
7. Zakładanie paska przebiega róznie zaleznie od ustawienia kół zębatych.
8. Po założeniu zobacz czy wszystkie znaki się pokrywają.
9. Napini pasek rolką napinającą.
10. Zakręć wałem korbowym 2 razy w prawą strone (zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
11. Jezeli udało sie zakręcić i nic nie zablokowało mi wału przystępuje do odpalenia silnika.
12. Udało sie.
13. Zakładam osłony i ciesze sie kolejnym wymienionym paskiem rozrządu.
Ja uporał bym sie bez niektórych z tych punktów. Opis stworzyłem na własnych doświadczeniach. Nie pochodzi on z innego żródła.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Czw 14:24, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 14:04, 04 Lut 2010 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Opis jest dobry w taki sam sposob wymienialem rozrzad.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:17, 04 Lut 2010 |
|
|
Brayan
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
|
|
a czy muszę blokować koła w jakieś określonej pozycji> np w GMP pierwszego tłoka czy cos...na jakiej zasadzie kresle znaki na kołach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:41, 04 Lut 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Jezeli masz schemat zobacz czy daney rozrząd posiada znaki na kołach zębatych. Jezeli tak to ustaw sobie go na znakach (czyli w pozycji 1 tłok w GMP).
Znaki zawsze robie na zębie koła zębatego i dołku na pasku.
Zaznaczasz wpierw na zębie koła i ciągniesz równo kreske po pasku rozrządu i zaznaczasz na bloku, głowicy silnika kreske.
Blokada rozrządu raczej nie potrzeban ale dla początkujących zawsze sie przyda. Jezeli koło można blokować trzpieniem to zablokuj jezeli nie to zostaw. Samo sie nie przestawi:)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Czw 14:49, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 14:48, 04 Lut 2010 |
|
|
Brayan
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
|
|
poszło pw, wielkie dzieki, powiedzmy przy sćiąganiu głowicy jak potem ustawić rozrząd? tez na znaki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:00, 04 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
kełysz napisał;W autodacie nie nauczą cię wymieniać rozrządu. Jedynie pokaża jak go ustawić.
W atodacie masz opis krok po kroku jak zmienić a nawet momenty dokręcenia.Bez niektórych silnikach nie zmienisz bez blokad a bez blokad to nie robota.A malowanie znaków to trochę wstyd jak klijent patrzy i myśli czy zmieniają pasek czy malują obraz.Ja miałem uczni ale ich tak nie uczyłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:08, 04 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
A tu masz dowód na opis przy zakładaniu paska;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:15, 04 Lut 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A zdarzyło Wam sie kiedyś robić rozrząd w autach gdzie nie ma klina na kole? I te auto bylo juz wczesniej składane gdzies w stodole? I żadne znaki sie nie pokrywają? To jest dopiero masakra, wtedy bez markera sie nie zabieram. Generalnie wolę sobie zawsze swoje znaki pokreślić tylko nie robię tego na pasku tylko na kole i na silniku, zawsze dwa na koło.
Co do samej wymiany to się kolego nie przestrasz jak koło od pompy diesla Ci sie przestawi, jak będziesz zakładał pasek to sobie je dokręć nasadką. I się nie przejmuj jak koło od pompy oleju Ci przeskoczy bo to większego znaczenia nie ma. Generalnie zero filozofii, trzeba myśleć i robić wszystko w kolejności.
Aha! I pamietaj że rolki i rolkonapinacze też się wymienia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:51, 04 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Student; jak nie ma na kołach klina to i nie ma znaków tylko są blokady do blokowania wałków rozrządu i wału.Tak jest najczęściej w Fordach i innych nowszych silnikach.
staraj się cytować userów.
Mod-Kełysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:34, 04 Lut 2010 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
w kango 1.5 dci też tak jest że nie ma klina
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:39, 04 Lut 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | kełysz napisał;W autodacie nie nauczą cię wymieniać rozrządu. Jedynie pokaża jak go ustawić.
W atodacie masz opis krok po kroku jak zmienić a nawet momenty dokręcenia.Bez niektórych silnikach nie zmienisz bez blokad a bez blokad to nie robota.A malowanie znaków to trochę wstyd jak klijent patrzy i myśli czy zmieniają pasek czy malują obraz.Ja miałem uczni ale ich tak nie uczyłem. |
Panie Roman59.
ja nie ucze tutaj zmieniac rozrządu doświadczonych mechów tylko człowieka który nie miał do czynienia wczesniej z rozrządem! Jakieś problemy? Prosze opowiedz nam sam jak zmieniałes rozrząd sam pierwszy raz?!
OK doświadczony mechanik poradzi soebie bez znaków ale po cholere meczyć sie? Jest jakiś wiekszy sens? Który klijęt patrzy pod osłone paska? Nie spotkałem sie jeszcze z takim przypatkiem...
Dziękuje za uwage...
Jezeli masz warsztat i kupujesz blokady do kazdego z aut OK. Ale niektórzy wolą to robić za pomocą pisaka a nie blokad... Jezeli klijęt jest nie zadowolony z usługi niech jedzie sprawdzić do serwisu czy jest rozrząd dobrze ustawiony.. Ja nie widzę problemu...
W sumie kazdy ma swoje zdanie.. Ja mam swoje.
Student dobrze pisze:)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Czw 23:07, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 23:02, 04 Lut 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
| | jak nie ma na kołach klina to i nie ma znaków tylko są blokady do blokowania wałków rozrządu i wału.Tak jest najczęściej w Fordach i innych nowszych silnikach. |
Panowie jak coś takiego dobrze np. po kolizji poustawiać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:46, 04 Lut 2010 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
to na znaki albo pierwszy tlok u góry a zawory na nim zamknięte czyli na wahaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:33, 06 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | to na znaki albo pierwszy tlok u góry a zawory na nim zamknięte czyli na wahaniu |
To jest podstawa od wieków pierwszy tłok w górze zawory na sprężaniu a na czwartym cylindrze zawory na wahaniu,to jest fajnie z jednym wałkiem rozrządu a jak dwa też ustawi ale gdzie fazy rozrządu gdzie stopnie otwierania i zamykania zaworów i później problemy że CO2 jest za dużo jak tu na jednym z postów.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Nie 12:04, 07 Lut 2010 |
|
|
leszek280
Mechanior
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
Poco sie irytujecie kazdy ma swoje sposoby a ocenią to klijenci
reklama pantoflowa w tej branzy nadzwyczaj dobrze działa
ja robie rorządy 15 lat i daj borze jeszcze kucha mi sie niezdarzyła
a flamaster to podstawa tak na wszeli wypadek żeby pużniej niepotrzebnie połowy silnika nierozbierac oczywiście nie na wszystkie koła to działa, dodatkowo AUTODATA +INFO-TECH
czym więcej wiedzy tym lepiej blokady można sobie samemu porobić jak sie zna dudowe danego silnika (tak wogóle ceny blokad to masakra) kaszt produkcji 5zł a cena 300zł gdzie tu logika
Dlatego jest to tak nagłaśniane że bez blokad sie nieda żeby kasa sie kręciła
KAŻDY MA PRAWO DO SWOJEGO ZDANIA ! WIĘC MAM NADZIEJE ZE NIKT NIEBĘDZIE MNIE CYTOWAŁ ZEBY PODWAŻAĆ MOJĄ WYPOWIEDZ niech lepiej wypowie sie jak on to robi !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:10, 07 Lut 2010 |
|
|
Brayan
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
|
|
a jak moge stwiedzic w jakim położenu jest pierwszy tłok(w jakim cyklu) bez zdejmowania pokrywy zaworów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:10, 07 Lut 2010 |
|
|
leszek280
Mechanior
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
to zależy jaki silnik jakie auto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:16, 07 Lut 2010 |
|
|
Brayan
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
|
|
np, daewoo nexia 1.5 16v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:01, 07 Lut 2010 |
|
|
leszek280
Mechanior
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
Akurat w tym modelu są bardzo czytelne znaki ale dla przykładu
przyjmijmy ze ich niema wic :
to jest najprostrzy sposób !
--żeby ustawić GMP 1 cyl -
poprostu wykręć świece i ustaw tłok na samej górze i masz GMP (oczywiście 90% aut ustawia sie na 1 cylindrze)
--żeby sprawdzić sów pracy-
poprostu sprawdz czy trzyma w tym momencie kompresje np. za pomocą sprężąrki jeśli nietrzyma odruć wał o jeden obrót (UWAGA !!NIGDY NIEDMUCHAJ SPRĘŻARKĄ PRZY ZDIĘTYM PASKU)
gorzej jest ustawić walki a zbiegiem nabierania doświadczenia i z tym se poradzisz
na podstawie blokowania zaworów o tłoki i odpowiednie ich odsunięcie niepotrafie ci tego wytłumaczyć niestety zadyżo by tu pisać
OPIS NIEDOTYCZY SILNIKÓW NOWEJ GENERACJI GDZIE SĄ ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU ORAZ SILNIKÓW O CYLINDRACH WIĘCEJ NIŻ 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:45, 07 Lut 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
| | Akurat w tym modelu są bardzo czytelne znaki ale dla przykładu
przyjmijmy ze ich niema wic :
to jest najprostrzy sposób !
--żeby ustawić GMP 1 cyl -
poprostu wykręć świece i ustaw tłok na samej górze i masz GMP (oczywiście 90% aut ustawia sie na 1 cylindrze)
--żeby sprawdzić sów pracy-
poprostu sprawdz czy trzyma w tym momencie kompresje np. za pomocą sprężąrki jeśli nietrzyma odruć wał o jeden obrót (UWAGA !!NIGDY NIEDMUCHAJ SPRĘŻARKĄ PRZY ZDIĘTYM PASKU)
gorzej jest ustawić walki a zbiegiem nabierania doświadczenia i z tym se poradzisz
na podstawie blokowania zaworów o tłoki i odpowiednie ich odsunięcie niepotrafie ci tego wytłumaczyć niestety zadyżo by tu pisać
OPIS NIEDOTYCZY SILNIKÓW NOWEJ GENERACJI GDZIE SĄ ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU ORAZ SILNIKÓW O CYLINDRACH WIĘCEJ NIŻ 4 |
To przeciesz średniowiecze jak było źle ustawione to jest tylko powielane dalej zastanuwcie się takim ustawianiem rozrządów a co z silnikami typu Diesel TDI i inne,gdzie w LT 35 jest nawet dwie rolki napinające na pasku pompy wtryskowej żeby wylimnować drgania paska żeby nie bylo zakłucej na pompie.W VW 1.9 TGI przed pompą malutka rolka a do tego jeszcze jakby rozrząd byl ustawiony na ???????????
|
|
Nie 15:09, 07 Lut 2010 |
|
|
leszek280
Mechanior
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie Płeć:
|
|
|
|
| | a jak moge stwiedzic w jakim położenu jest pierwszy tłok(w jakim cyklu) bez zdejmowania pokrywy zaworów? |
przeczytaj cytat i czytaj ze zrozumieniem
to miałbyć taki przykład ale jak niepasuje to ty sie wykaż
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leszek280 dnia Nie 15:55, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 15:52, 07 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Panowie znalazłem foto poradę ustawiania rozrządu;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:20, 07 Lut 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | a jak moge stwiedzic w jakim położenu jest pierwszy tłok(w jakim cyklu) bez zdejmowania pokrywy zaworów? |
Jak byś wykręcił pierwszą świecę a zrobił sobie korka np;z papieru i wcisnął w otwór świecy i obracał silnikiem w prawo z ruchem wskazówek zegara to przy zaczynającym się sprężaniu korka ci wybija.Bierzesz tylko długi śrubokręt wkładasz do cylindra i podciągasz tłoka do góry oczywiście kręcąc wałem i masz pierwszy cylinder na sprężaniu a czwarty na wahaniu.
EDIT by Mod
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:33, 07 Lut 2010 |
|
|
|