Autor |
Wiadomość |
jasiekneuman
Starszy młotkowy
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
obalanie mitów motoryzacyjnych |
|
zalozylem sie z kolega o 0,5l
sprawa wygląda tak
1. wg was lepsze zawieszenie jest twardsze? czy miększe? które jest bardziej wytrzymale na dziury?
2. czy to prawda ze na autostrady jest lepsze zawieszenie miększe bo auto plynie?
3. na ile tys km starczą powinny starczyć klocki hamulcowe, tarcze?
4. na ile tys km powinny starczyc opony samochodowe?
5. czy to prawda ze auta robione na usa są lepsze niz te na europe?
6. czy to prawda ze auta z usa sa lepsze od europejszyków?
7. dlaczego auta w usa mają miękkie, tapczanowate nastawy zawieszen?
8. jaką stand pojemność ma auto w usa, ile pali i czy prawdą jest ze tam najmniejsze auta są takie jak np w pl ford focus.
to by bylo na tyle, niezna dyskusje mialem z nim
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:21, 09 Mar 2011 |
|
|
|
|
Rymonz
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Na wszystkie te pytania trzeba by było odpowiedzieć "to zależy"
Zawieszenie - to zależy kto jaki preferuje styl jazdy, jeżeli preferujesz styl jazdy sportowy - lepsze twardsze zawieszenie.
Wytrzymałość zawieszenia, to też nie jest takie proste. Twardsze zawieszenie z reguły jest wykonane z dużo wytrzymalszych materiałów, i najczęściej jest trwalsze. Bardzo twarde zawieszenie w wersji wyścigowej - tu się najczęściej stosuje poliuretany jako gumki jest dożywotne. Co innego gdy producent stosuje sprężyny twarde, a zostawia wszystkie gumki w zawieszeniu miekkie , wtedy to się kończy bardzo szybką śmiercią gumek w zawieszeniu.
Autostrada - co to znaczy lepsze zawieszenie ? Na autostradzie z reguły jedziesz jak po stole, więc nie odczujesz istotnej różnicy twarde/miekkie zawieszenie.
Opony - zależy jakie i jak jeździsz. Miekka mieszanka która często jest stosowana w oponach sportowych zużywa się duuużo szybciej dlatego że jest bardzo przyczepna (np. opona R888 - http://www.youtube.com/watch?v=Bz2_fqxYs_o ) . Dupowozowa opona przy średnim stylu jazdy to moim zdaniem do 3-4 lat i 50 tys km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:36, 29 Sie 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dokłądnie wszystko zalezy:) Co do aut to amerykanskie samochody to wielkie pojemnosci ale małe moce w przeliczeniu na pojemnosc.... Czy sa lepiej wykonane?? mysle ze nie..... kupa plastiku.... oczywiscie w zaleznosci ktore porównujemy... To sa generalnie tapczany na kółkach... wygodne ale nie do ciasnych zakretów... ale prawda jest to ze amerykanie lubia wielkie silniki V6 V8. najmniejszy silnik VW w usa to był 1.8 T. Co do tego ile co wytrzymuje... zalezy jak jezdzisz jeden wykonczy klocki i tarcze w rok inny jezdzi przez 10 lat... zawieszenie na autostrade?? Raczej twardsze niz miekkie - wyzsza predkosc a przy twardzysm zawieszniu lepsza stabilnosc. miekki zawias na dziury i tylko do komfortowej jazdy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 0:14, 30 Sie 2011 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|