Autor |
Wiadomość |
manios
Starszy młotkowy
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok
|
|
oleje cd..... |
|
chcialbym poruszyc temat olejow, ktory zreszta byl juz poruszany
czy naprawde jest tak ze mozemy rozruznic olej czy jest on syntetyczny czy polsyntetyczny badz mineralny po oznaczeni np. 5w30 ???????
otuz firma Valvoline produkuje olej 0w30 i nazywa go polsyntetyk a firma castrol syntetyk.
w takim razie w skrucie
jedyne co mozemy wywnioskowac z tego tajemniczego kodu jest wytrzymalosc oleju na temperature
pierwszy czlon czyli 0w,5w,10w ......... oznacza wytrzymalosc na temp ujemne tzn. 0w wytrzyma az do -35 stopni C
a drugi czlon 30,40 itd okresla zakres w ktorym olej zachowuje swoje wlasciwosci od 100 do 150 stopni C
a czy olej jest synt. czy mineralny to chyba okresla producent
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:58, 02 Gru 2009 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Przenosze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:27, 02 Gru 2009 |
|
|
manios
Starszy młotkowy
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok
|
|
|
|
moj post byl dodatkiem do postu kolegi piotrka 1803 "po czym poznac jaki olej" czy cus takiego w dziale off topic
wiec aby moja wypowiedz miala ses i swoj post tam umiescilem
i dlatego prosze mnie tam spowrotem umiescic
dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:51, 02 Gru 2009 |
|
|
Rymonz
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
Pon 12:43, 29 Sie 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
Zapytam tutaj.
czy moze ucierpiec hydraulika w silniku jezeli w zimie bedzie eksloatowany silnik na oleju 15w40?
tak wogole to przejezdzil juz nie jedna zime na oleju tej lepkosci i nadal jest w swietnej kondycji.
Pytam ze wzgledu na podzielnosc zdan.
I jescze jedno w zime zaraz po odpaleniu lepiej podniesc odrazu obroty do 2tys i tak trzymac zeby olej szybciej dotarl do gory czy odpalic i niech pacuje na wolnych pare minut? czy odpalic i jechac odrazu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:46, 22 Wrz 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
pierwsze pytanie - zalezy od silnika jesli producent taki olej poleca to nic mu nie bedzie. a drugie to wydaje mi sie ze odpalic, poczekac pare sekund i ruszac w droge oczywiscie bez palowania do momentu az nie osiagnie normalnej temp pracy - to moje zdanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:50, 23 Wrz 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
to jak masz mozliwosc drogi Panie:) sprawdzic co tam do golfa III goly diesel zalecaja to prosze o odpowiedz.
ten silniczek smiga na tym od 5lat przebieg prawdopodobny blisko 500tys
krzywki,cylindry bez rys,ba rysek:)
a co do palenia to opini slyszalem kilka.
najbardziej zastanawia mnie to ze przy dieselu to po odpaleniu w zime dac mu te 2tys odrazu zeby olej szybciej dotarl do gory a nie odpalic i na wolnych jak chodzi szyby skrobac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:26, 23 Wrz 2011 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Moim osobistym zdaniem po odpaleniu zimą diesla nie powinno się go trzymać od razu na 2 tys obrotów bo odpalasz i tak mniej więcej na 1000 obrotów. Tysiąc obrotów wału na minute to i tak zarąbiście szybko jak by nie patrzał, pompka oleju daje już przy starcie odpowiednie ciśnienie żeby dotłoczyć go na wałek rozrządu, jak dodasz gazu by te ciśnienie niewiele urosło to przyspieszysz olej o nanosekundy a wałek na gęstym i zimnym oleju będzie pracował dwa razy szybciej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:18, 24 Wrz 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
w benzynce to zawsze w zime zapalam i skrobe szyby i dopiero wsiadam i jade w dieselu tak samo.
a ostatnio wlasnie jeden mechanik powiedzial mi wlasnie zeby w dieselu robic tak jak pisalem wyzej te 2tys zeby olej szybciej dotarl do gory co mnie wprawilo w gleboki stan zastnowienia wlasnia....
jeden mowi tak,drugi inaczej....a co najlepsze? to chyba to co uwazamy sami:)
bo mi te podnoszenie obrotow na zimny to sie wcale nie podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:59, 24 Wrz 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Heh:) Ten silnik jest pancerny. 15W40 jak najbardziej bedzie ok.... Sprawdziłbym Ci dokładniej ale autodata mi padła Mozesz looknac na forum VW. Wg mnie jest w porządku, i ja też bym taki olej zalał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 5:39, 25 Wrz 2011 |
|
|
|