Autor |
Wiadomość |
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
Konfrontacja Passat B5 a Skoda Octavia I |
|
Witam:) to znów ja. odnoście tematu. waszym zdaniem co jest lepsze? jakieś wady i zalety.(wiem, wiem możecie poradzić ,że w internecie opinii jest mase, ale ja chce poznać waszą opinie) czy ktoś miał doczynienia z nimi ? jak to sie prowadzi ? i znów silnik diesel czy benzyniaka? co najczęściej pada w nich. a na samym końcu które waszym zdaniem polecacie bardziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:49, 18 Mar 2012 |
|
|
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Coś Cię się uparli na wieśwageny ? Kup japońca będziesz miał spokój
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:38, 18 Mar 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Pierwsza róznica - zawieszenie - Octawia robiona na Golfie a Passat ma własna płyte. Z tego co jeździłem to tak passat jest bardziej komfortowy, wiekszy. Ale zawias sie sypie,(aluminiowe wahacze).W zakretach zdecydowanie lepiej wypada octavia.POzatym w co drugim polskim domu jest teraz passat. taka głupia moda:) No w każdym razie zawieszeniowo polecam Octavie. Jesli chodzi o silniki. Passat tylko z 1.8T albo diesel 1.9 TDI 130KM,- mniejsze benzyny sa bez sensu, a diesel 2.5 to nie jest najlepszy pomysł. Octavia 1.8T śmiga całkiem nieźle. 1.6 powoli ale jeździ - super pod gaz. 2.0- duzo pali i nie jest jakoś super zrywny.Najlepszym chyba wyborem bedzie 1.9TDI 110KM - nie wysilony, przyzwoity,i długowieczny motor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:42, 18 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
haha full odp na moje pytanie
właśnie czytałem o tym zawieszeniu u passacie. lipne troche. tez właśnie myśle ,że octavia lepsza bedzie niż B5 ale zawsze to sie lepiej dopytać kolegów starszych doświadczeniem i odnoście silników. najlepszym rozwiazaniem bedzie 1.9TDI u Octavi tak ? diesel bedzie miał dużo przebiegu chyba prawda?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dezerter18 dnia Nie 20:49, 18 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 20:42, 18 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
z pół miliona cofnięte na 180k
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:59, 18 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
noo ale jest ,żę 180 tyś 1 właściciel , nie bity..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:05, 18 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Tak jest z nowymi plastikami bo vw ma tę wadę że szybko się wycierają sprowadzany z Niemiec od dziadka co do kościoła jeździł tylko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:06, 18 Mar 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ja mysle ze octavia 1.9TDI 110KM to rozsadny wybór. Ale jak piszecie- dokładnie tak to wyglada. tyle ze po poł miliona te samochody jeszcze jeźdzą Niestety przebiegu nie da sie sprawdzić w samochodach przed 2004 rokiem. Także zostaje tylko śledzenie ogłoszeń prywatnych od dziadkaa nie handlarzy, unikanie komisów itd. No i pamietaj ze nie ma okazji, jak bedzie taniej to potem bedzie drogo, bo jak ktos ma dobry samochod to raczej go nie sprzedaje. POZDRAWIAM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:48, 18 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Po pół miliona jest problem z pompą v37 boscha ciężko pali rano . I teraz w Octavi 1.9 TDI 110 2000r turbo wymieniałem to jest trochę zabawy .
Kup sobie honda legend 3.2 v6 to nie będziesz miał problemów .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez soviet100 dnia Pon 1:35, 19 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 1:33, 19 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
doktor- no wiem ,wiem z tymi "tanimi". soviet 3.2 haha przecież to spali w cholere ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 7:15, 19 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Gazu ze 15 litrów benzyny 10 ale jaki komfort .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:03, 19 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
ja tam wiem czy komfort ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:23, 19 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Podgrzewane dupy domykanie szyb z pilota tempomat automat skrzynia V silnik itp itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:57, 19 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
automaty .. czy ja wiem. zależy co to za automat . ogólnie to ja wole "panowac" nad samochodem. i sam decydowac kiedy zmieniac, nie mam zaufania do automatów..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:51, 19 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Ja mam tylko że honda silnik zawieszenie i skrzynia automat a wnętrze rover . Tak więc jestem spokojny bo silnik czysty a nie jak vw opluty po 150k km . Do tego jak pomysle że mam miszać biegami to mi się autem odechciewa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:52, 19 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
ja lubie tam mieszac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:48, 20 Mar 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
no bez przesady jak pociśniesz 3.2 to łyknie spokojnie wiecej. I po cholere komu stare wielkie auto. A w ogóle do jakiej kwoty ma być to auto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:42, 20 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
myśle tak z 13 kafli góra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:01, 20 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
| | no bez przesady jak pociśniesz 3.2 to łyknie spokojnie wiecej. I po cholere komu stare wielkie auto. A w ogóle do jakiej kwoty ma być to auto? |
Bo to stare duże auto psuje się mniej od nowych super bryk z silnikiem z serii downsizing - Doładowane 5 turbinami .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:09, 20 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
no ale tak jak mi . gdzie wogóle nigdzie nie pracuje. utrzymać ten samochód ciężko bedzie.. taka pojemność- wysokie ubezpieczenie , spolanie- jazda jedynie od świeta..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 7:58, 21 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Ja płacę 420zł na rok oc za 2.7 v6 . Części tańsze niż do golfa np przegub nowy 50zł na allegro . Spalanie pb 9-10litrów gazu 13-16 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:20, 21 Mar 2012 |
|
|
Dezerter18
Starszy młotkowy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bieszczady Płeć:
|
|
|
|
kurde no nie wiem . a co reszta chłopaków na to ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:15, 21 Mar 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
1.9 TDI? to jest wg Ciebie downsizing? Ja rozumiem 1.2 , 1.4 osiągajace 140KM ale nie stara jednostka napedowa 1.9TDI. Te 2.7 bedzie miało wieksze problemy przy połowie przebiegu jaki moze osiągnąć TDI. Kolejna rzecz, nie wymienia sie przegubów codziennie, chyba ze kupujesz za 50zł z allegro i zwijasz asfalt non stop. Jesli tak chcesz porównywac to czemu nie porównujesz rozrządu? Chcesz powiedziec że też jest tańszy? Moze ja sie nie znam ale chyba każdy dąży do tego żeby mieć nowsze auto. Nie mam nic przeciwko dużym pojemnościa czy japończykom, uważam ze robią świetne silniki, a te z lat 90 tych są naprawde w porzadku, jednak co do diesli to brakuje im doswiadczenia. Kazde auto sie psuje, tak naprawde to ważne są elementy eksploatacyjne, a zawsze moze wysrac sie cos nadprogramowego. Zależy od kogo kupujesz to auto. A do autora tematu jesli dysponujesz taka kwotą to powinno wystarczyć np na Mondeo 2.0 TDCI - trwały silnik ale uwaga na 2 rzeczy - wtryski i koło dwumasowe. Koło możesz zdiagnozować wczesniej, zanim padnie zupełnie, a wtryski mogą być niespodzianką. Uwazam osobiscie ze ten samochod rekompensuje swoje wady doskonałym układem kierowniczym. Passatowi czy oktavii daleko pod tym wzgledem do mondeo. Silnik jest trwały, ale czasem zawodzi osprzęt, to fakt. Za tą cene znajdziesz w roczniku 2001 - 2003 z dobrym wyposażeniem. Rozrząd na łańcuchu, spalanie okolice 6-8l w zależności od ciezkości stopy. Przejedz sie i zobacz jak Ci "leży" No i przynajmniej nie jeździsz zapalniczka:P
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:17, 21 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Głupoty gadasz . V zawsze wytrzymią więcej niż niejeden diesel . To nie są czasy mercedesów . Diesle robią dobrze Francuzi . Downsizing miałem na myśli np 1.4 TSI vw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:35, 21 Mar 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
V w benzynie wyrzymują wiecej? Niż zwykłe diesle? jakieś przykłady? Mówimy teraz o silniku nie o osprzecie, bo wiadomo diesle w wiekszosci maja turbiny i to sie sypie po jakims czasie, ale sam silnik zniesie wiecej. Francuzi udane diesle? Mozna je policzyc na palcach jednej reki, bo chyba nie zaliczysz tam silników dci z Renaulta czy HDI z Peugeota. Niechce generalizowac bo jest pare diesli francuskich które sa ok, ale reszta lnienajlepsza, a stwierdzenie ze francuzi mają dobre diesle jest grubą przesada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:42, 21 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
2.0 HDI bardzo udany silnik . Turbina jest częścią silnika która odpowiada za osiągi . Jeśli weźmiemy Twój tok myślenia to w V pierścienie nap ewno nie pójdą panewki też nie i głowica kupy też się będzie trzymać . Porównaj te nowe diesle z tymi starymi . Generalnie w V nie patrzyli na koszty jak teraz dlatego są wytrzymałe .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:46, 21 Mar 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No chwila, ale albo porównujesz stare silniki z nowymi albo V z rzedówkami dieslami. Zgadzam sie z tym ze nowsze sa bardziej wymyslne i maja wiecej do zepsucia, ale są mniej ekonomiczne, mniej ekologiczne i stosunkowo słabsze. No i zapewniam Cie ze turbina jest jednak osprzętem:), choc masz racje ze odpowiada za osiągi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:55, 21 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
To i to . Nowsze idą jako budżetówki żeby jak najtaniej i żeby 150k przejechało później się może rozsypać . I tak robią od około 2001 r . V do rzędówki wiadomo że V jest lepiej wyważona i mniej się zużywa bo moc ma z pojemności a nie z obrotów .
Te nowe silniki zamiast palić mniej to palą 1.4 TSI z dyche łyknie a przy eko jeździe to z 8 . Turbina jest częścią silnika bez której nie pojedzie albo pojedzie 30km/h (sprawdzone ) .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 0:00, 22 Mar 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Nie chce sie z Tobą kłócić naprawde, Alternator, rozrusznik to też część silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 0:04, 22 Mar 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Osprzęt bez którego silnik dalej może pracować i normalnie jechać dopóty akumba nie padnie . To nie jest kłótnia tylko wymiana zdań a to różnica i przede wszystkim kulturalna wymiana zdań .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 0:08, 22 Mar 2012 |
|
|
|