Autor |
Wiadomość |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
LAguna 2,2 TD 99r |
|
Witam Panowie
potrzebuję momenty i kolejności dokręcania śrub głowicy w lagunie 99 rok 2,2 td.
Schemat rozrządu w sumie nie potrzebny, widać dobrze znaki, a znak na wale powinien być skierowany idealnie w dół prawda?
Czy wiecie czasem czy w tym modelu trzeba wymieniać śruby w głowicy?
I jeszcze momenty panewek wałka rozrządu \
W zamian wysyłam flaszkę pocztą! (nie żartuje)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez student dnia Czw 21:32, 08 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 20:31, 08 Lip 2010 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Masz;
[link widoczny dla zalogowanych]
Dokręcenie wałka-śruba M-6 10Nm
M-8 20Nm
To jest pod pozycją 79
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 9:28, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 9:27, 09 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Kurde nie bardzo widzę danych do laguny...
A mówiąc o wałku miałem na myśli stopki tam gdzie panewki siedzą, tak żeby wałek mi dobrze chodził i się nie zatarł
Podpowiedz mi gdzie tam są dane do laguny i na PW wyślij adres żebym tą flaszkę wysłał, ciekawe czy dojedzie w 1 kawałku 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:51, 11 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Masz pod pozycją 79 w małym kwadraciku to jest do laguny 2,2TD na resztę to nie patrz bo jest do innych,co do stopek jak nie podmieniłeś to się nie bój że się zatrze to nie zależy od dokręcenia stopek.Jak nie jesteś pewny to skręć każdą stopkę i sprawdź na łączeniach stopki i głowicy czy nie ma wyczuwalnego uskoku lub skręć wałek tylko byś musiał bez zaworów sprawdzać. Co do reszty życzę dużo zdrowia.
Ale powinny być momenty dokręcenia dołączone do nowej uszczelki Elringa bo Goetze nie dodaje.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 17:56, 11 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 17:43, 11 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Czemu życzysz wiele zdrowia? Przecież tam nie ma jakiejś rzeźby wielkiej. Czy jest a ja nie wiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:57, 11 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
 |  | Czemu życzysz wiele zdrowia? Przecież tam nie ma jakiejś rzeźby wielkiej. Czy jest a ja nie wiem? |
Pisałem ci co do reszty to znaczy do tego alkoholu dużo zdrowia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:13, 11 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Kurcze, podaj adres to się przekonamy czy dojedzie 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:08, 12 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Masz tu jeszcze z Auto Index:
Momenty dokręcania
- śrub głowicy (każdorazowo nowe)
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap
śruby nr 1, 5, 9, 13, 17 / dokręcić o 215° ± 2°
śruby nr 2, 6, 10, 14, 18 / dokręcić o 240° ± 2°
śruby nr 3, 7, 11, 15 / dokręcić o 160° ± 2°
śruby nr 4, 8, 12, 16 / dokręcić o 246° ± 2°
- 3. etap / odczekać 3 min
- 4. etap
śruby nr 1 oraz 2 / odkręcić całkowicie, dokręcić o 20 N×m, a potem dokręcić
śrubę nr 1 o 296° ± 2°, zaś śrubę nr 2 o 301° ± 2°
śruby nr 3, 4, 5, 6 / odkręcić całkowicie, dokręcić o 20 N×m, a potem o 243° ± 2°
(śruba nr 3), o 322° ± 2° (śruba nr 4), o 296° ± 2° (śruba nr 5), o 301° ± 2° (śruba
nr 6)
śruby nr 7, 8, 9, 10 / odkręcić całkowicie, dokręcić o 20 N×m, a potem o 243° ± 2°
(śruba nr 7), o 322° ± 2° (śruba nr , o 296° ± 2° (śruba nr 9), o 301° ± 2° (śruba
nr 10)
śruby nr 11, 12, 13, 14 / odkręcić całkowicie, dokręcić o 20 N×m, a potem o
243° ± 2° (śruba nr 11), o 322° ± 2° (śruba nr 12), o 296° ± 2° (śruba nr 13), o
301° ± 2° (śruba nr 14)
śruby nr 15, 16, 17, 18 / odkręcić całkowicie, dokręcić o 20 N×m, a potem o
243° ± 2° (śruba nr 15), o 322° ± 2° (śruba nr 16), o 296° ± 2° (śruba nr 17), o
301° ± 2° (śruba nr 1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:02, 12 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Z tą laguną wyszedł jeszcze jeden problem, który wywołał ostrą dyskusję u mnie na warsztacie. Silnik ten posiada hydropopychacze które kasują luz zaworowy, one teraz są nabite olejem, żeby nie podparło zaworów trzeba je zluzować i teraz wersje są dwie: rozbierać, czyścić, składać. Wersja nr 2: W imadło wkręcić i ultra powoli i delikatnie wycisnąć olej.
Jedni mówią że wyciskanie je zepsuje, inni mówią że one są nierozbieralne bo kapturki są zaciskane.
Co Panowie o Tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:46, 13 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie słyszałem jeszcze o rozbieralnych popychaczach i o wyciskaniu oleju składaj i od czasu do czasu obróć silnikiem i dojdą same do siebie.
Wskazówka
Po zamontowaniu nowych popychaczy chydraulicznych nie można uruchamiać silnika przez około 30
min. Hydrauliczne, współpracujące elementy muszą się ułożyć.
W przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:15, 13 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Popychacze idą stare.
Nowa jest cała reszta.
PS. Dzięki jeszcze raz za momenty, są aktualne (na śrubach i uszczelce głowicy są identyczne)
A co do popychaczy to one same wycisną się wałkiem, czyli trochę można je sprasować imadłem 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:05, 13 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ja by żadnym imadłem nie ściskał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:41, 13 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Z tą laguną to same problemy. Wczoraj okazało się przy wymianie wałka na nowy że koło ma urwany klin i się przekręciło, co więcej. Te koło jest gumowane i guma się rozwaliła w 3 na 8 punktów... Nowe koło dostępne jest tylko w serwisie i kosztuje ponad 800zł, klient aż zbladł bo dotychczas na części wydał 2 koła, dojdzie jeszcze koszt planowania i docierania zaworków głowicy... teraz te koło... dramat normalnie.
Nie macie gdzieś takiego koła na sprzedaż?
Jeżeli tak to proszę o info na PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 11:04, 14 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Kurde pierdzielona laguna, dojechało koło wałka rozrządu, wszystko poskładane, chce ustawić rozrząd i dupa.... nie idzie. Pierwszy tłok, od strony koła wału w pozycji GMP, 4 również wypada w GMP, teraz ciekawostka: wałek jak ustawi się na znak to wypada luźne zawory na 4 a mijanka (ssące otwarte, wydech zamknięty) na 1... i inaczej się nie da... dodam tylko że na pierwszym tłoku następuje kolizja zaworów ssących z tłokiem...
Dodam że wszystkie koła mają kliny wiec pomyłka nie wchodzi w grę.
Albo gorąc jaki panuje na hali zaćmił mi mózg albo czegoś nie wiem... Proszę o porady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:42, 16 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale jak masz nowy pasek to ustaw według znaków na pasku muszą się pokrywać z znakami na kołach.Masz schemat ustawienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:40, 16 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Nie nie mam schematu ale znaki wałka i pompy są tak bezczelnie widoczne że poezja a znak wału wypada idealnie w dół co sprawdziłem jak nie było głowicy.
Obdzwoniłem wszystkich znajomych, jeden załatwił mi nr do mechanika co w serwisie robi ale dawno nie robił tego silnika i nie bardzo pamięta co jest 5 w tym silniku... ręce mi opadają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:59, 16 Lip 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Masz schemat i opis
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A na pasku nie masz znaków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 16:08, 17 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 19:37, 16 Lip 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Spoko, dzięki, laguna już pojechała. 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:52, 20 Lip 2010 |
|
 |
YaSIu
Młotkowy

Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
|
|
 |  | Kurde pierdzielona laguna, dojechało koło wałka rozrządu, wszystko poskładane, chce ustawić rozrząd i dupa.... nie idzie. Pierwszy tłok, od strony koła wału w pozycji GMP, 4 również wypada w GMP, teraz ciekawostka: wałek jak ustawi się na znak to wypada luźne zawory na 4 a mijanka (ssące otwarte, wydech zamknięty) na 1... i inaczej się nie da... dodam tylko że na pierwszym tłoku następuje kolizja zaworów ssących z tłokiem...
Dodam że wszystkie koła mają kliny wiec pomyłka nie wchodzi w grę.
Albo gorąc jaki panuje na hali zaćmił mi mózg albo czegoś nie wiem... Proszę o porady. |
Napisz co było nie tak i jak sobie z tym poradziłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:33, 20 Lip 2010 |
|
 |
motomarg
Nowicjusz

Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Re: LAguna 2,2 TD 99r |
|
 |  | Witam Panowie
potrzebuję momenty i kolejności dokręcania śrub głowicy w lagunie 99 rok 2,2 td.
Schemat rozrządu w sumie nie potrzebny, widać dobrze znaki, a znak na wale powinien być skierowany idealnie w dół prawda?
Czy wiecie czasem czy w tym modelu trzeba wymieniać śruby w głowicy?
I jeszcze momenty panewek wałka rozrządu \
W zamian wysyłam flaszkę pocztą! (nie żartuje)
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 1:37, 04 Sie 2010 |
|
 |
student
FACHMAN

Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Było tak:
Ktoś składał rozrząd kiedyś tam i zrobił to w dziwny sposób: Rolonapinacz zostawił stary a wymienił tylko rolkę, co ciekawe pomyślał że rolkonapinacz to zwykła rolka prowadząca, założył w miejsce rolki prowadzącej rolkonapinacz od jakiegoś VW a sam pasek naciągną brechą po czym przykręcił tą swoją rolkę od WV, efekt? Dość luźny pasek rozrządu. Klientka jechała, zaryła o krawężnik, rozwaliła przewód od klimy, ten poszarpał pasek wielkorowkowy, resztki paska wleciały pod pokrywę zaworów, zmienił się rozrząd, auto zaczęło słabnąć aż umarło.
Skutki: Wszystkie dźwigienki zaworowe popękały, 3 zawory wydechowe do wywalenia, koło pasowe wałka rozrządu rozwalone, napinacz paska wielorowkowego pękł, rozwalony przewód klimy.
All in all na same części wydali ponad 2500, plus moja robota.
Efekt?
Klient twierdzi teraz że auto jest bardziej dynamiczne, lepiej pali, lepiej zapala 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:00, 04 Sie 2010 |
|
 |
YaSIu
Młotkowy

Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
|
|
 |  | Było tak:
Ktoś składał rozrząd kiedyś tam i zrobił to w dziwny sposób: Rolonapinacz zostawił stary a wymienił tylko rolkę, co ciekawe pomyślał że rolkonapinacz to zwykła rolka prowadząca, założył w miejsce rolki prowadzącej rolkonapinacz od jakiegoś VW a sam pasek naciągną brechą po czym przykręcił tą swoją rolkę od WV, efekt? Dość luźny pasek rozrządu. |
No nieźle - to musiał być jakiś mechanik fantasta bo niewątpliwie ktoś tam musiał mieć wyobraźnię 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:32, 04 Sie 2010 |
|
 |
Tarantula
Specjalista

Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Podrapałem sie aż po głowie
Temat wyczerpany,wiec zamykam.
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:44, 04 Sie 2010 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|